AnonymBruker Skrevet 17. februar 2019 #1 Skrevet 17. februar 2019 Meldte i dag min venninne til barnevernet, etter jeg fant ut at hun tar kokain. Babyen hennes er 8 måneder. Hun tar det i helgene på fest, mens hun lar mannen passe på barnet. Er jeg en dårlig venninne? Anonymkode: 19e93...e54 9
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 17. februar 2019 Populært innlegg #2 Skrevet 17. februar 2019 Nei. Bra gjort! Anonymkode: e704c...f61 105
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 17. februar 2019 Populært innlegg #3 Skrevet 17. februar 2019 Om du fant ut at din mor tok kokain på fest iblant når hun oppdradde deg, ville du heller gått gjennom livet uten henne? Er ikke nødvendigvis noe i veien med det du har gjort, men stå hvertfall for valget ditt. Jeg personlig hadde ikke blandet meg. Anonymkode: df486...e9e 69
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2019 #4 Skrevet 17. februar 2019 Nei, du har fulgt samvittigheten din og har gjort det rette. 💜 Anonymkode: 9aae5...690 25
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2019 #5 Skrevet 17. februar 2019 Nei, du gjorde det du mente var riktig. Om det ikke er noe å reagere på så henlegger de saken. Man skal melde i fra når man er bekymret for barn og familien deres. Anonymkode: 2dce5...354 32
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2019 #6 Skrevet 17. februar 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er jeg en dårlig venninne? Ja. Anonymkode: e00ea...3fa 45
Gjest Kjærlighetsbarn98 Skrevet 17. februar 2019 #7 Skrevet 17. februar 2019 Synes det er bra at du melder om du er bekymret. Sporadisk kokainbruk kan fort gå over i noe verre og lengre stoffmisbruk.
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 18. februar 2019 Populært innlegg #8 Skrevet 18. februar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Om du fant ut at din mor tok kokain på fest iblant når hun oppdradde deg, ville du heller gått gjennom livet uten henne? Er ikke nødvendigvis noe i veien med det du har gjort, men stå hvertfall for valget ditt. Jeg personlig hadde ikke blandet meg. Anonymkode: df486...e9e Det er visst mange som tror at om en sender en bekymringsmelding så har man i praksis trykket på en knallrød, ulende alarmknapp som får etaten til å umiddelbart dure inn i kåken til folk og rappe med seg barna deres for evig og alltid. Slutt med forsøk på å skremme folk. Om foreldrene tar ræva valg så skal man, om man er bekymret, melde i fra. Det vil mest sannsynlig bli hjemmebesøk og noe arbeid for å få mor til å slutte med dette. Tipper moren slutter umiddelbart. Anonymkode: 2dce5...354 202
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2019 #9 Skrevet 18. februar 2019 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Meldte i dag min venninne til barnevernet, etter jeg fant ut at hun tar kokain. Babyen hennes er 8 måneder. Hun tar det i helgene på fest, mens hun lar mannen passe på barnet. Er jeg en dårlig venninne? Anonymkode: 19e93...e54 Ja, hvis hun ikke ruset seg i nærheten av barnet. Anonymkode: 03571...ed1 14
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 18. februar 2019 Populært innlegg #10 Skrevet 18. februar 2019 Du er IKKE en dårlig venninne! Jeg ville gjort det samme! En mamma til et lite barn skal ikke ta narkotika! Ferdig snakka! Anonymkode: 6656a...e9d 73
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2019 #11 Skrevet 18. februar 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du er IKKE en dårlig venninne! Jeg ville gjort det samme! En mamma til et lite barn skal ikke ta narkotika! Ferdig snakka! Anonymkode: 6656a...e9d Herregud, alle tar da vel en stripe kokain eller tre i helgene... Ingen grunn til å bli hysterisk bare av den grunn. Anonymkode: e00ea...3fa 16
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2019 #12 Skrevet 18. februar 2019 Ja du er en dårlig venninne og har tydeligvis ingen erfaring med dop i hele tatt. Åherre venninna de tar kokain en gang i blant på fest, helt sinnsykt..... er du klar over hvor mange som ruser seg utenom fest? Alle som daglig tar seg en valium, paralgin forte osv??? Anonymkode: 85265...286 16
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 18. februar 2019 Populært innlegg #13 Skrevet 18. februar 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Herregud, alle tar da vel en stripe kokain eller tre i helgene... Ingen grunn til å bli hysterisk bare av den grunn. Anonymkode: e00ea...3fa Nei alle gjør virkelig Ikke det! Anonymkode: 6656a...e9d 138
Gjest Kjærlighetsbarn98 Skrevet 18. februar 2019 #14 Skrevet 18. februar 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Herregud, alle tar da vel en stripe kokain eller tre i helgene... Ingen grunn til å bli hysterisk bare av den grunn. Anonymkode: e00ea...3fa Nei. Jeg kjenner ingen som gjør det. Kjenner ingen godt voksne folk som har barn og fester og bruker narkotika i helgene.
Gjest Mårpølsa Skrevet 18. februar 2019 #15 Skrevet 18. februar 2019 Eg syns ikkje dette var noke greit. Mi mor og far tok både det eine og det andre når eg var liten. Eg ble født på 60-tallet under hippitia. Det var fleinsopp, lsd og diverse anna. Eg tok ingen skade. Mamma har fortalt hu tok kokain de fyrste måndane eg var i magen, for hu ikkje visste hu var gravid. Eg har ikkje tatt noe skade, og eg har 134 i iqtesten eg tok.
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2019 #16 Skrevet 18. februar 2019 Om det er noe som skjer ofte er det jo grunn til bekymring og noe man burde reagere på. Men jeg hadde først tatt det opp med henne. Har du gjort det? Anonymkode: ffd3e...cb7 7
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 18. februar 2019 Populært innlegg #17 Skrevet 18. februar 2019 1 minutt siden, Mårpølsa skrev: Eg syns ikkje dette var noke greit. Mi mor og far tok både det eine og det andre når eg var liten. Eg ble født på 60-tallet under hippitia. Det var fleinsopp, lsd og diverse anna. Eg tok ingen skade. Mamma har fortalt hu tok kokain de fyrste måndane eg var i magen, for hu ikkje visste hu var gravid. Eg har ikkje tatt noe skade, og eg har 134 i iqtesten eg tok. Du hadde neppe tenkt det samme om du hadde blitt blitt født med skader pga av det mora di gjorde: noe som heldigvis ikke skjedde for deg, men kunne skjedd. Anonymkode: 02867...eda 79
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2019 #18 Skrevet 18. februar 2019 Takk for svar. Ja, jeg syns det er helt ufyselig. Selv om hun ikke er rusa foran ungen, så ammer hun fortsatt. Rus kan ligge lenge i kroppen. Venninnen min er i tillegg sykepleier, så hun burde vite bedre. Mannen hennes er en skikkelig tøffel, og tørr ikke å si henne i mot. Håper virkelig barnevernet rydder opp i det. Venninnen min sier alle vennene hennes tar det, inkludert de som jobber på sykehuset hun er på. For å si det slik, jeg kommer aldri til å bruke det sykehuset når jeg føder. Er litt hormonell for tiden, er gravid, så er kanskje derfor jeg er ekstra følsom rundt emnet. Anonymkode: f5929...f99 39
Gjest Kjærlighetsbarn98 Skrevet 18. februar 2019 #19 Skrevet 18. februar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar. Ja, jeg syns det er helt ufyselig. Selv om hun ikke er rusa foran ungen, så ammer hun fortsatt. Rus kan ligge lenge i kroppen. Venninnen min er i tillegg sykepleier, så hun burde vite bedre. Mannen hennes er en skikkelig tøffel, og tørr ikke å si henne i mot. Håper virkelig barnevernet rydder opp i det. Venninnen min sier alle vennene hennes tar det, inkludert de som jobber på sykehuset hun er på. For å si det slik, jeg kommer aldri til å bruke det sykehuset når jeg føder. Er litt hormonell for tiden, er gravid, så er kanskje derfor jeg er ekstra følsom rundt emnet. Anonymkode: f5929...f99 Bra du melder. Det er farlig å ta kokain når man ammer.
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2019 #20 Skrevet 18. februar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar. Ja, jeg syns det er helt ufyselig. Selv om hun ikke er rusa foran ungen, så ammer hun fortsatt. Rus kan ligge lenge i kroppen. Venninnen min er i tillegg sykepleier, så hun burde vite bedre. Mannen hennes er en skikkelig tøffel, og tørr ikke å si henne i mot. Håper virkelig barnevernet rydder opp i det. Venninnen min sier alle vennene hennes tar det, inkludert de som jobber på sykehuset hun er på. For å si det slik, jeg kommer aldri til å bruke det sykehuset når jeg føder. Er litt hormonell for tiden, er gravid, så er kanskje derfor jeg er ekstra følsom rundt emnet. Anonymkode: f5929...f99 Fy søren! Veldig bra at du tok ansvar å meldte fra! Anonymkode: 6656a...e9d 25
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå