AnonymBruker Skrevet 17. februar 2019 #1 Skrevet 17. februar 2019 Ønsker erfaringer, da jeg kansje er der selv snart. Hvordan greide du være "sterk" opoi situasjonen.. Dame, lenge gift. Anonymkode: 1a206...ff3
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2019 #2 Skrevet 17. februar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ønsker erfaringer, da jeg kansje er der selv snart. Hvordan greide du være "sterk" opoi situasjonen.. Dame, lenge gift. Anonymkode: 1a206...ff3 "oppi situasjonen" Anonymkode: 1a206...ff3
Hartroa Skrevet 18. februar 2019 #3 Skrevet 18. februar 2019 Å gå igjennom en skilsmisse er tøft. Vi hadde vært gift i over 20 år da hun falt for en annen mann. De tre første månedene var det som at luften ble slått ut av meg og det meste av tiden ble brukt på sofaen. Det var lite initiativ til å finne på ting, men gradvis kom livet tilbake. Tror det er viktig å ha en god venn å snakke med når man har det som tøffest og det er viktig prøve å leve så normalt som mulig. I dag går livet veldig bra, (3,5 år siden) selv om jeg fortsatt er singel. Jeg er ferdig med eksen og ønsker henne alt godt. En skilsmisse vil i de fleste tilfeller være tøft og det er jo naturlig etter et langt samliv. Alt det trygge og vante tar jo slutt, så det er naturlig å gå igjennom en sorgprosess. Ønsker deg lykke til og husk: Det er du som bestemmer hvordan fremtiden vil bli. 7
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2019 #4 Skrevet 18. februar 2019 Da jeg og min eks gikk igjennom skilsmisse var vi begge veldig enige om et smertefritt (så langt det var mulig) brudd. Dette pga felles barn og vennekrets. Jeg visste at han hadde møtt ei ny, men han ønsket å bli ferdig med oss først. I vår situasjon prøvde eksen og jeg å jobbe for forholdet, men vi fant aldri frem til et samliv som passet oss begge. Styrken vår var (og er) derimot et sterkt vennskap som vi heldigvis klarte å bevare selvom absolutt alt raknet. Da alt var opp og avgjort var min sorg sterkest. Som flere skriver: ingen initiativ eller vilje. Jeg var der for barna men kollapset alene. Det er tross alt en livskrise så å sørge er viktig. Sakte men sikkert slapp sorgen taket og det positive i livet mitt har fått ta mer og mer plass. Jeg byttet jobb blant annet, noe som ga meg en ny start. Det var viktig for meg. Eksen min, som møtte ei ny, sier at han enda, fire år etter, ikke har sørget seg ferdig. Han ble tvunget til å se fremover hele tiden og rakk aldri å kjenne ordentlig etter og ta innover seg hva som faktisk hadde skjedd. Anonymkode: eb228...09e 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2019 #5 Skrevet 18. februar 2019 Her var også jeg og eksen enige, og holdt oss saklige og fornuftlige. Ingen store krangler, bare enighet om det. Ble nesten krangel om noe økonomisk, men løste seg. Det var en enorm lettelse for meg som hadde hatt det dårlig i et par år. Det var litt irriterende å måtte snakke om det med så mange i lang tid ("Hvordan gååår det med deg?" og "Er du på dater'n da?") om eksen og eventuelt nye, men det ga seg etter ca et halvår. Jeg hadde ingen sorg i etterkant. Jeg hadde sorgen på forhånd, over hvor dårlig forholdet var. Når vi ble enige om at det var over, var det som sagt kun lettelse her. Han havnet i dyp krise i etterkant når han innså hva han hadde mistet og hvordan han hadde behandlet meg. Han fikk vite at det aldri ville bli oss igjen, han hadde fått nok av sjanser. I dag har begge nye partnere, og jeg kan bare snakke for meg selv, men jeg har det fantastisk. Funnet drømmemannen Anonymkode: 97322...ca8
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2019 #6 Skrevet 18. februar 2019 Så godt at du fikk det bra 🧡jeg har også sørget mye de siste prene av ekteskapet, kjent at dette ikke fungerer for min del. Han er snill, mwn konfliktsky sng vpre problemer. Så jeg tror jeg har bearbeidet mye på forhpne, tror det blir vondt, men samtidig vil jeg nok føle ldttelse. Men der blir fælt for han, men når han inke klarer å llse det må det bli sånn.jeg kan ikke leve i et ulykkelig ekteskap i årevis. Anonymkode: 1a206...ff3
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2019 #7 Skrevet 18. februar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Så godt at du fikk det bra 🧡jeg har også sørget mye de siste prene av ekteskapet, kjent at dette ikke fungerer for min del. Han er snill, mwn konfliktsky sng vpre problemer. Så jeg tror jeg har bearbeidet mye på forhpne, tror det blir vondt, men samtidig vil jeg nok føle ldttelse. Men der blir fælt for han, men når han inke klarer å llse det må det bli sånn.jeg kan ikke leve i et ulykkelig ekteskap i årevis. Anonymkode: 1a206...ff3 Konfliktsky ang våre problemer... Anonymkode: 1a206...ff3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå