AnonymBruker Skrevet 17. februar 2019 #1 Skrevet 17. februar 2019 https://www.stuff.co.nz/entertainment/celebrities/110552951/anna-paquin-says-parents-shouldnt-post-pictures-of-kids-on-social-media Er dere enige med True Blood stjernen Anna Paquin ? Anonymkode: d0b13...d1d 2
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2019 #2 Skrevet 17. februar 2019 Ja, det er jeg helt enig i. Barn har ingenting i sosiale medier å gjøre annet enn som skryteobjekter for foreldrene. De bør få vente til de er gamle nok til å bestemme selv. Og så lurer jeg på når i all verden hun ble 36 år, var ikke hun nettopp et barn selv? 😄 Anonymkode: 9a5a5...d87 9
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2019 #3 Skrevet 17. februar 2019 Helt enig! jeg er lærer på ungdomsskolen og vi snakker mye om nettvett og hvordan folk kan misbruke uskyldige bilder. Jeg fikk mitt første barn for noen mnd siden og det er ingen bilder av ham på sosiale medier. Han er «privat», ikke ment til å deles med andre. De som har interesse av å se ham, får komme på besøk. Ingen bekjente har behov for at jeg skal eksponere mitt barn. Anonymkode: 3d2aa...43f 9
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2019 #4 Skrevet 17. februar 2019 Absolutt! Det er hårreisende at det fremdeles finnes folk som lever av å selge barnas privatliv på nett. Anonymkode: 3204d...6fc 9
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2019 #5 Skrevet 17. februar 2019 Til en viss grad. Bildene av barnet mitt er stort sett bakfra med litt avstand, eller andre setninger hvor han bare er med på blldet men ikke syns spesielt godt. Det kan ikke akkurat misbrukes, så jeg bryr meg ikke om det blir sett ned på. Jeg syns ikke man skal bli hysteriske, men ser den at det ikke burde legges ut masse private bilder, derfor unngår jeg det selv. Anonymkode: 7d34f...498 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2019 #6 Skrevet 17. februar 2019 Min 2åring har jeg lagt ut bilde av ca 5-6 ganger tror jeg, når han ble 1 og 2 år, en jul, sist 17.mai og "ett vi er på ferie".... synes dere det er ille også, ingen bilder uten klær eller som fremstiller han dårlig på noe vis, ikke noe han kommer til å bli flau over.... De fleste fb-vennerjeg har legger ut bilder ukentlig minst. Burde jeg slutte helt? Følte meg litt truffet her.... Anonymkode: bb54e...642 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2019 #7 Skrevet 17. februar 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, det er jeg helt enig i. Barn har ingenting i sosiale medier å gjøre annet enn som skryteobjekter for foreldrene. De bør få vente til de er gamle nok til å bestemme selv. Og så lurer jeg på når i all verden hun ble 36 år, var ikke hun nettopp et barn selv? 😄 Anonymkode: 9a5a5...d87 24 Juli 2018 ble hun 36 år. Nei hun var ikke nettopp et barn selv. Anonymkode: d0b13...d1d 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2019 #8 Skrevet 17. februar 2019 2 minutter siden, AnonymBruker said: 24 Juli 2018 ble hun 36 år. Nei hun var ikke nettopp et barn selv. Anonymkode: d0b13...d1d Det kommer an på tidsperspektivet og hvor gammel man er selv, hva som er "nettopp" kan diskuteres. 😛 Anonymkode: 9a5a5...d87 2
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2019 #9 Skrevet 17. februar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det kommer an på tidsperspektivet og hvor gammel man er selv, hva som er "nettopp" kan diskuteres. 😛 Anonymkode: 9a5a5...d87 Det bildet er fra 1993. Og uansett hvor gammel du er så er ikke 26 år siden nettopp. Anonymkode: d0b13...d1d
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2019 #10 Skrevet 17. februar 2019 Alt for mange foreldre bruker barna som underholdning på some ser såååå dumt ut Anonymkode: d927f...d70 3
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2019 #11 Skrevet 18. februar 2019 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Min 2åring har jeg lagt ut bilde av ca 5-6 ganger tror jeg, når han ble 1 og 2 år, en jul, sist 17.mai og "ett vi er på ferie".... synes dere det er ille også, ingen bilder uten klær eller som fremstiller han dårlig på noe vis, ikke noe han kommer til å bli flau over.... De fleste fb-vennerjeg har legger ut bilder ukentlig minst. Burde jeg slutte helt? Følte meg litt truffet her.... Anonymkode: bb54e...642h Gjør det samme som deg. Har inntrykk av at andre legger ut ganske mye av ungene sine. Her er det kanskje ett bilde til jul og bursdag, sånn typisk. Har selvfølgelig lukket profil. Noen er helt restriktive, de fleste er ukritiske og andre er midt i mellom. Dere gjør hva dere er komfortabel med. Anonymkode: abe03...699 2
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2019 #12 Skrevet 18. februar 2019 Helt enig. Har ikke barn enda, men har flere venner som aldri poster noe. Sender av og til snap av barna til venner, og det syns jeg er greit, men å legge ut noe på FB/instagram er no-go i min bok. Anonymkode: 274dd...9cf 2
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2019 #13 Skrevet 18. februar 2019 En jeg gikk på skole med har/hadde (ikke sikker) en blogg om sitt familieliv. Det store fokuset på bloggen var om gutten hennes som muligens hadde autisme. Hun skrev så masse om denne gutten og hans utregning som egentlig burde vært privat. Hun ligger ut bilder hele tiden av alle barna sine på Face, og skriver mye om dem. Hun ligger ofte ut familiebilder hvor alle sitter fint i pene klær, med mor og far i midten, og hvor alle smiler og ser lykkelig ut. På den ene siden fremstiller hun familien sin som den perfekte kjernefamilien hvor alt er perfekt, og på bloggen sin skriver hun om den harde kampen for å skaffe barnet hennes hva han trenger. Han trenger tydeligvis ikke privatliv. Hun har gjort ham posterchild for autisme. Anonymkode: 1b921...fa7 3
galmamma Skrevet 20. februar 2019 #14 Skrevet 20. februar 2019 Alt med måte Jeg tviler på at barnet mitt tar skade av en liten "familiealbum" på nett når hun blir større. Det er jo bare koselig det 2
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2019 #15 Skrevet 20. februar 2019 Nå er det stor forskjell, på måten noen bloggere utleverer barna sine. Eller noen som poster bilde av ungen med mikke i Disneyland på Facebook. Jeg har lukket Facebook profil, og ca 100 venner der, jeg legger ut bilde av barna, ikke mange bilder. Men det kan være hele familien til jul, bilder fra ferie, men da er det gjerne barna og en flott utsikt eller lignende. Aldri noe upassende. De er og så store, så de får godkjenne om jeg får legge det ut. Anonymkode: cbf73...6c7 3
Million Skrevet 20. februar 2019 #16 Skrevet 20. februar 2019 (endret) En gang jeg fikk overtalt sønnen min til å bli med på tur i skogen med hunden, tok jeg et bilde av det og la ut på Facebook av hund og sønn på skogsstien. Han var vel 13-14 år da. En annen gang, da han var kanskje 10, tok jeg et bilde av han da han tøyset mens han spiste potetgull i sofaen. Det la jeg også ut på FB. Sønnen er 19 nå, og jeg kan vel telle på to hender de antall gangene jeg har lagt ut bilder av han på Facebook. Jeg føler overhodet ikke at det var feil. Alt med måte, sier jeg. Så nei, jeg er ikke enig i overskriften. Den sier jo kategorisk at man aldri skal poste noe, ikke et eneste bilde, av barna sine noengang. Endret 20. februar 2019 av Million 1
minister-mio Skrevet 20. februar 2019 #17 Skrevet 20. februar 2019 Ja, men det er en populær mening om dagen, og ikke noe Anna Paquin har sugd fra eget bryst 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2019 #18 Skrevet 20. februar 2019 På 18.2.2019 den 0.11, AnonymBruker skrev: Min 2åring har jeg lagt ut bilde av ca 5-6 ganger tror jeg, når han ble 1 og 2 år, en jul, sist 17.mai og "ett vi er på ferie".... synes dere det er ille også, ingen bilder uten klær eller som fremstiller han dårlig på noe vis, ikke noe han kommer til å bli flau over.... De fleste fb-vennerjeg har legger ut bilder ukentlig minst. Burde jeg slutte helt? Følte meg litt truffet her.... Anonymkode: bb54e...642 sett innstillingene til lukket profil. så kan ikke pedofile olav søke opp profilen din. Nå er sjansen for at man har en pedofil i vennekretsen uansett stor uansett da. lærere, fotballtreneren (pedofile søker seg ofte til jobber der de har tilgang på barn, det er forsket på), eller like gjerne barnas bestefar. Men det er ihvertfall ingen fremmede som kan søke opp bilder av barna dine. Greit å sjekke innstillingene dine og, kan alle vennene dine de du har på vennelisten se bildene og profilen din? det hadde ikke jeg tenkt på ! jeg hadde 300 venner, så om alle vennene mine i gjennomsnitt hadde 100 venner var det 30 000 mennesker jeg ikke kjente som i teorien kunne se ungene mine. ikke greit. Du kan lage lukkede grupper også, bare for nær familie. Det har vi gjort. Så der deler vi til noen i nær familie. vi har familie i australia, så det er fint for dem å se utviklingen til ungene. Anonymkode: 0a4d3...817 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2019 #19 Skrevet 20. februar 2019 feil: venners venner skulle det stå. innstillingene på venners venner.. Anonymkode: 0a4d3...817
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2019 #20 Skrevet 20. februar 2019 På 18.2.2019 den 12.03, AnonymBruker skrev: En jeg gikk på skole med har/hadde (ikke sikker) en blogg om sitt familieliv. Det store fokuset på bloggen var om gutten hennes som muligens hadde autisme. Hun skrev så masse om denne gutten og hans utregning som egentlig burde vært privat. Hun ligger ut bilder hele tiden av alle barna sine på Face, og skriver mye om dem. Hun ligger ofte ut familiebilder hvor alle sitter fint i pene klær, med mor og far i midten, og hvor alle smiler og ser lykkelig ut. På den ene siden fremstiller hun familien sin som den perfekte kjernefamilien hvor alt er perfekt, og på bloggen sin skriver hun om den harde kampen for å skaffe barnet hennes hva han trenger. Han trenger tydeligvis ikke privatliv. Hun har gjort ham posterchild for autisme. Anonymkode: 1b921...fa7 så ille. fikk han diagnosen autisme? om det ikke ble en diagnose er det noe som ikke burde vært delt. det lille der kan være nok til at han blir mobbet senere, "haha så på bloggen til moren din at du ble utredet for autisme, er du så stokk dum? hvorfor ble du utredet for autisme da, det må jo være noe rart med deg?" . Barn kan være grusomme. Vi hadde en autist på skolen, han ble aldri mobbet, fordi vi forsto og ble forklart diagnosen. Men et barn som har vært utredet for diagnosen men ikke fikk det blir noe annet, da er dette lett å spinne videre på. La barn få ha sitt privatliv. Anonymkode: 0a4d3...817 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå