Gå til innhold

Tror jeg kler best kaldblondt hår, men har naturlig varmbrunt. Beste løsning uten for mye vedlikehold?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så håret mitt er en varm brun farge, men jeg tror jeg ville kledd en kald lys farge best. Jeg har fått det stripet med kaldblondt, men det kræsjer litt med min naturlige, varme, farge. 

Drømmen ville vært å kunne farge alt kaldblondt, men da blir det så mye vedlikehold med kontinuerlig etterfarging av røttene.. 

Er det noen grei løsning på dette, eller er det best å bare fortsette med evt litt lyse striper? 

Har vurdert å farge alt i en kaldere brun evt, altså bare litt lysere, men da må jeg vel bleke hele håret og uansett bleke og farge ettervekst kontinuerlig? 

Anonymkode: dfa9e...816

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Z

Anonymkode: 6ab90...beb

Skrevet

Bayalage. Da kan du få kaldblond farge i store deler av håret, men siden man med denne metoden beholder sin naturlige farge oppe, og gradvis går over til ønsket farge slipper man styre med ettervekst hele tiden. 

Anonymkode: 8598a...cc2

Skrevet

Husk at kald betyr ikke lys. Hvis du skulle fått det brune håret ditt kaldere så måtte du ha farget det mørkere. En kald blonfarge er en litt mørk grå blondfarge. Hvis du vil ha det veldig lyst så må du ha varme toner i det. 

Anonymkode: d1d90...f78

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Husk at kald betyr ikke lys. Hvis du skulle fått det brune håret ditt kaldere så måtte du ha farget det mørkere. En kald blonfarge er en litt mørk grå blondfarge. Hvis du vil ha det veldig lyst så må du ha varme toner i det. 

Dette stemmer jo ikke. Har hatt megalyse striper i håret som gikk nesten mot sølv. De var kalde og veldig lyse. 

Og det er jo heller ikke sånn at hun må bli mørkere for å bli kaldere brun...om hun vil ha en lys og kald brun kan hun bleke håret først, altså fjerne de varme pigmentene. Deretter tilføre kalde pigmenter. Det er mulig. Om det er så veldig lurt er noe annet. 

Anonymkode: 7e55a...287

Skrevet

Fargen på håret passer som regel til ansiktet og man bør basere ny farge på hudtonen. Mange feiler her og ser gusten og grå ut i ansiktet etterpå. 

Anonymkode: bd95a...47e

• Liker 2
Skrevet
12 hours ago, AnonymBruker said:

Fargen på håret passer som regel til ansiktet og man bør basere ny farge på hudtonen. Mange feiler her og ser gusten og grå ut i ansiktet etterpå. 

Anonymkode: bd95a...47e

Jeg kom til frisøren med min naturlige farge og skulle farge håret, hu sa det var en stusselig farge jeg hadde og at jeg virkelig trengte en ny en.. så vet ikke jeg. Lite hyggelig å høre, men greit å vite at ikke alt som er naturlig er finest heller. Jeg var varm lysebrun forresten, er kald/mellom blond nå. Godt mulig ts kler kald farge bedre, må nesten bare prøve ut :) 

Anonymkode: 1e803...8e0

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kom til frisøren med min naturlige farge og skulle farge håret, hu sa det var en stusselig farge jeg hadde og at jeg virkelig trengte en ny en.. så vet ikke jeg. Lite hyggelig å høre, men greit å vite at ikke alt som er naturlig er finest heller. Jeg var varm lysebrun forresten, er kald/mellom blond nå. Godt mulig ts kler kald farge bedre, må nesten bare prøve ut :) 

Frekk frisør. 

• Liker 4
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så frekk frisør! Greit nok å gi råd, men det finnes jo grenser. Men jeg forstår hva du mener. Jeg har opprinnelig veldig mørkt hår, men føler ikke jeg kler det. Kan være det er fordi jeg som yngre hadde helt blondt hår naturlig, så er på en måte vant med å se meg sånn slik. Jeg har rett og slett gått over til å bleke det, og har en kald lys blondfarge. Men det er jo selvfølgelig styrete å holde på det, men vil heller ha litt ettervekst av og til enn å ha den fargen. 

Gjest Tigress
Skrevet

Eg trur ein kan vere ganske sikker på at den naturlege hårfargen er den fargen som står best til huda. Så kan ein av ulike grunnar få det for seg at ein ikkje kler det ein har fått frå naturen si side, men i dei fleste høva blir nok ikkje den farga versjonen så mykje betre. Men det kjem jo litt an på kva type stil ein vil ha også, om ein likar veldig sterk sminke, så vil nok ikkje heilt ljos linblondt sjå så bra ut. Men ein kjem nok ikkje unna at den fargen ein har naturleg likevel er den som passar best saman med hud, augefarge, augebryn osb. 

Og hallo, ein frisør ville jo vere bra korka om eg kom inn og sa "eg føler meg litt utvaska i den fargen eg har, eg, kva trur du?", for så å seie, "nei, no får du gi deg, alle kler då grå tinningar!". Det ville jo vore utruleg dårleg forretningsteft i så fall. Ikkje for det, eg foreslo for frisøren min at eg skulle blil kaldt platinablond her for nokre år sidan, husbonden var vekke eit par månader og eg hadde ganske kort hår, så eg tenkte eg berre kunne klippe alt av att etterpå. Men ho nekta, det ville ho ikkje gjere. Eg fekk meir tillit til ho på den måten, altså. 🙂

Skrevet
12 hours ago, pessimistisk said:

Så frekk frisør! Greit nok å gi råd, men det finnes jo grenser. Men jeg forstår hva du mener. Jeg har opprinnelig veldig mørkt hår, men føler ikke jeg kler det. Kan være det er fordi jeg som yngre hadde helt blondt hår naturlig, så er på en måte vant med å se meg sånn slik. Jeg har rett og slett gått over til å bleke det, og har en kald lys blondfarge. Men det er jo selvfølgelig styrete å holde på det, men vil heller ha litt ettervekst av og til enn å ha den fargen. 

Ja, det var kjipt å høre det for hadde tross alt hatt min naturlige farge i årevis, har jeg gått rundt så lenge og sett stygg ut liksom 😟 enig det er styrete med ettervekst, men er egentlig verdt det hvis man føler seg finere med annen farge/bleking. Jeg har alltid litt ettervekst siden håret mitt vokser fort, men syns det er litt fint og skaper mer liv til ansiktet mitt :) 

Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det var kjipt å høre det for hadde tross alt hatt min naturlige farge i årevis, har jeg gått rundt så lenge og sett stygg ut liksom 😟 enig det er styrete med ettervekst, men er egentlig verdt det hvis man føler seg finere med annen farge/bleking. Jeg har alltid litt ettervekst siden håret mitt vokser fort, men syns det er litt fint og skaper mer liv til ansiktet mitt :) 

Ja jeg ser den! Er mange måter hun heller kunne formulert det på, uten å kalle fargen stygg. Jeg tenker også at det er verdt det, og jeg bryr meg egentlig ikke så mye om ettervekst. Jeg har ikke bleket det siden november, men ser det er på tide nå. Vil faktisk heller ha litt ettervekst enn den naturlige fargen jeg har😅 

Skrevet
På 19.2.2019 den 23.06, AnonymBruker skrev:

Mersalg, heter det.

Anonymkode: e8b11...1bb

Skrevet
5 hours ago, pessimistisk said:

Ja jeg ser den! Er mange måter hun heller kunne formulert det på, uten å kalle fargen stygg. Jeg tenker også at det er verdt det, og jeg bryr meg egentlig ikke så mye om ettervekst. Jeg har ikke bleket det siden november, men ser det er på tide nå. Vil faktisk heller ha litt ettervekst enn den naturlige fargen jeg har😅 

En periode var det såpass lenge siden jeg hadde tatt etterveksten at jeg fikk skryt for fin ombre :fnise: så det kan være fint med ettervekst, spesielt om ikke håret er fullstendig helbleket så etterveksten er veldig kontrast.

5 hours ago, AnonymBruker said:

Mersalg, heter det.

Anonymkode: e8b11...1bb

Nei, jeg var der for forhåndsbestilt time til å helstripe håret, så var ikke mye mersalg å få fra meg da vel? 😄

Skrevet

Ettervekst er vel mote? Er det vel ikke? 

Anonymkode: b4506...bfb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...