AnonymBruker Skrevet 17. februar 2019 #1 Skrevet 17. februar 2019 Jeg har en del lysestaker etc som jeg er lei av, har satt de i boden. Men jeg får jo stadig flere sånne ting i gave fra moren min blant annet og det tar bare opp plass. Hva gjør dere med denne type pyntegjenstander, setter dere dem bare bort? Ser ikke for meg at det er noe man får noe særlig for på finn heller. Er ikke dyre ting men en del fra Nille og den type butikker. Anonymkode: c5a13...b5b
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2019 #2 Skrevet 17. februar 2019 Legger på gis bort på finn, eller gir til lokale hjelpe-grupper/bruktbutikker. Er stadig noen som går fra hverandre og står omtrent på "bar bakke" økonomisk og trenger sånne småting også. Anonymkode: c5e17...085 5
Brunhilde Skrevet 17. februar 2019 #5 Skrevet 17. februar 2019 Leverer til gjenbruksbutikk, helst på gjenvinningsstasjonen. Det som er søppel for meg kan være noe å ha for andre. 5
Mimin Skrevet 17. februar 2019 #6 Skrevet 17. februar 2019 Samler i esker og gir til fretex eller loppemarked. 5
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2019 #7 Skrevet 17. februar 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har en del lysestaker etc som jeg er lei av, har satt de i boden. Men jeg får jo stadig flere sånne ting i gave fra moren min blant annet og det tar bare opp plass. Hva gjør dere med denne type pyntegjenstander, setter dere dem bare bort? Ser ikke for meg at det er noe man får noe særlig for på finn heller. Er ikke dyre ting men en del fra Nille og den type butikker. Anonymkode: c5a13...b5b Gis bort, Fretex eller søpla. I den rekkefølgen. Anonymkode: fa553...1d0 2
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2019 #8 Skrevet 17. februar 2019 Gi bort eller kaste, kommer an på tilstanden. Loppemarkeder søker stadig etter ting, der er jo slikt perfekt Anonymkode: 348bd...cf3 2
blåtimen Skrevet 17. februar 2019 #9 Skrevet 17. februar 2019 Jeg gir til en lokal bruktbutikk. Overskuddet der går til et eller annet veldedig, så da føles det ikke like kjipt å gi bort noe jeg kunne fått penger for hvis jeg gadd å selge det. 5
Wonders Skrevet 17. februar 2019 #10 Skrevet 17. februar 2019 (endret) Pakker de vekk. Eller venter til de knuser. Har små barn, en del ting blir kastet om de får skår i seg. Jeg har svært lite jeg ikke liker, litt Georg Jensen jeg er litt lei, men da pakker jeg det vekk noen år. Ikke noe fra Nille nei, de gir ikke lykke nok. Endret 17. februar 2019 av Wonders 1
Djungelvrål Skrevet 17. februar 2019 #12 Skrevet 17. februar 2019 Selger det på Finn eller gir til Fretex.
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2019 #13 Skrevet 17. februar 2019 Selger på Finn eller gir til Fretex Anonymkode: 7d6f0...b3d
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2019 #14 Skrevet 17. februar 2019 Her vil ikke gjenbruksbutikken ha ting så om ingen på Facebook vil ha det, så går det i søpla. Anonymkode: e91e3...b09 2
mimmis25 Skrevet 18. februar 2019 #16 Skrevet 18. februar 2019 Selger ting som har kostet en del på Finn/Facebook. Resten gir jeg bort på bruktbutikken i nærheten.
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2019 #17 Skrevet 18. februar 2019 Jeg gir til loppemarked, og så sier jeg i fra til de som har gitt meg nips om at det ikke er ønskelig med mer skapfyll. Anonymkode: da413...b6b 2
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2019 #18 Skrevet 18. februar 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg gir til loppemarked, og så sier jeg i fra til de som har gitt meg nips om at det ikke er ønskelig med mer skapfyll. Anonymkode: da413...b6b Dette. Sier fra på en pen måte om at jeg ikke ønsker meg flere /mer sånne fordi nå er det fullt i skapene Anonymkode: f1419...81d 2
Ullvott Skrevet 18. februar 2019 #19 Skrevet 18. februar 2019 Noen ting er jeg bare lei av; de pakker jeg bort og tar vare på en stund. Hvis jeg fremdeles er lei av dem gir jeg de bort til loppis eller bruktbutikk. Ting jeg rett og slett ikke liker gir jeg som regel bort til loppis/bruktbutikk ganske raskt. Jeg synes det kan være litt vanskelig med gaver som jeg vet at har kostet litt eller som faktisk er skikkelig gjennomtenkt, men som likevel er skivebom. De tingene har jeg ofte framme en stund og prøver hardt å like dem, før de havner i boden. Ofte går det årevis før jeg tør å gi bort slike ting, for jeg blir litt lei meg på giverens vegne. 1
Ullvott Skrevet 18. februar 2019 #20 Skrevet 18. februar 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg gir til loppemarked, og så sier jeg i fra til de som har gitt meg nips om at det ikke er ønskelig med mer skapfyll. Anonymkode: da413...b6b 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette. Sier fra på en pen måte om at jeg ikke ønsker meg flere /mer sånne fordi nå er det fullt i skapene Anonymkode: f1419...81d Gjør folk virkelig det? Samme hvem giverne er? Hvordan kan man parfymere meningene sine på en slik måte at dette høres pent ut? Jeg har nemlig et par eldre slektninger som ikke deler smak med meg og som insisterer på å gi meg gaver til bursdager og jul. Det går mye i nips eller ubrukelig kjøkkenutstyr. De er snille, de er godhjertede, de er velmenende og de er rause: vi har bare ikke samme smak. Det hjelper ikke hva jeg sier om gaver på en pen måte: det blir oftere skapfyll enn vellykkede gaver fra de. Jeg har forsøkt i ulike sammenhenger med: «Tusen takk, men det er da virkelig ikke nødvendig at jeg får gave fra dere nå som jeg er blitt voksen (jeg er over førti ).» «Jammen samler man seg opp mye ting med årene! Jeg har ryddet skikkelig hjemme nå, og da ser jeg at jeg har mer enn nok av alt jeg trenger både av pynt og utstyr.» «Jeg pleier å gi spiselige gaver, jeg. Folk har så mye for tiden, så da synes jeg det er greit å gi noe som man kan bruke opp. Det liker jeg godt å få selv, også.» Ingen av disse tingene går inn. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå