AnonymBruker Skrevet 17. februar 2019 #1 Skrevet 17. februar 2019 Jeg har 6 år gammel stedatter som bof hos meg 100% siden hun var 4 år. Til info: (moren ville ikke ha henne, og det er meg som forsørger dette barnet. Jeg har ikke barn selv, og er 23 år gammel.) Når hun var 4 år, og første ulen hun flyttet til oss, har jeg sett henne onanere seg selv.. med hånda i bukse. Første trodde jeg at hun klør, og spurte hva hun driver med, da ble hun redd. Jeg glemte dette helt, og etter en mnd så jeg henne igjen på soverommet onanere seg.. Hun så meg ikke, og jeg sto der og skjønte hva hun driver med.. Jeg ble litt satt ut, 4 år gammel, og gjør dette.. Jeg snakket med jenta, og ba henne forklare meg hva hun driver med, og hvordan vet hun alt dette. Hun sa, at hun for deilig følelse når hun gjør dette, at hun får veldig lyst til å gjøre det. Jeg spurte om hun har sett noe, eller om noen har vært slem med henne, da sa hun, «nei, jeg får bare lyst. Men jeg har sett mamma (hennes biologiske mor) og pappa når de koste seg.) mer ville jeg ikke vite, soden det var snakk om min mann. Da forklarte jeg at det hun gjør, er ikke greit. Du er bare 4 år, du er barn og dette er ikke greit. Hun lovde meg at det var siste gang. Jeg var flau å fortelle det il mannen min (hennes far) og ville ikke ødelegge forholdet mellom meg og henne. Nå er hun 6 år, og jeg har sett jenta onanere seg hver uke. Må være ærlig, jeg føler meg dårlig og eklel av dette, siden det er barn!! Hver gang jeg oppdaget henne, har jeg snakket med henne. Men det hjelper ikke. i dag fikk jeg nok. Da hun sa at hun vet hva kondomer er. Jeg spør hva er det da? Hun sier at det bruker når to har sex. Altså, jeg skjønner ingenting. Kjøre mødre, er dette vanlig? For jeg har ikke erfaring med barn, og er sykt flau å fortelle det til noen. Men som person, føler jeg at det er altfor tidlig i hennes alder. hva skal jeg gjøre? Hva er dette for noe? Anonymkode: d28b3...a1b
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2019 #2 Skrevet 17. februar 2019 Kan du ringe anonymt til barnevernet å spørre? Har aldri hørt om barn med denne problemstillingen før. Varsellampene bør blinke her. Hva med helsestasjonen, kan far henvende seg her? Anonymkode: 4c9d9...c63
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2019 #3 Skrevet 17. februar 2019 Dette med onaneringen er helt normalt, og for barnet er dette noe annet enn seksualiteten vi voksne forbinder med onanering. Det fins nok noe faglitteratur om det hvis du leter litt, jeg husker bare at vi var borti temaet på helse og sosial(vgs). Jeg visste også hva fødsel og graviditet var, sånn noenlunde, da jeg var på samme alder. Noen av favorittbøkene mine på den tiden var nemlig mamma sine bøker om nettopp det. Og både mamma og bestemor svarte ærlig(men alderstilpasset) om alt sånt jeg lurte på. Jeg tror det var andre ting enn seksualiteten i oppveksten min som ikke var bra for meg, for å si det sånn. Anonymkode: a3478...e10 2
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2019 #4 Skrevet 17. februar 2019 Det er faktisk normalt at barn onanerer. Jeg gjorde det selv fra jeg var 5-6 år. Skjønte ikke selv hva jeg gjorde før jeg ble eldre, visste bare at det føltes godt. Anonymkode: 6f521...f18 5
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2019 #5 Skrevet 17. februar 2019 Jeg har lært at man skal ikke nekte barna å onanere men heller forklare at det er noe de må gjøre på rommet sitt uten andre tilstede. Dette med at hun vet om kondomer er jo verre. Anonymkode: c61a2...563 3
Gjest Kjærlighetsbarn98 Skrevet 17. februar 2019 #6 Skrevet 17. februar 2019 Oi. Dette hørtes litt bekymringsverdig ut. Ville tatt kontakt med noen utenfra, f.eks helsesøster.
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2019 #7 Skrevet 17. februar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg har lært at man skal ikke nekte barna å onanere men heller forklare at det er noe de må gjøre på rommet sitt uten andre tilstede. Dette med at hun vet om kondomer er jo verre. Anonymkode: c61a2...563 Ts, du burde kanskje prate med henne og si det at du har forhørt deg ang onaneringen og fått vite det at det er normalt. Kryp til korset og beklag det at du nektet henne det, men forklar henne at det er visse regler som skal følges. Slik som at hun får gjøre det alene, på rommet. Og at ingen andre får lov å røre henne. Du bør også forklare at hvis noen rører henne så er ikke det ok, og det er noe som hun må fortelle dere voksne, uansett hva personen måtte finne på å si. Du må vise henne at du er en person hun kan komme til om det er noe. Anonymkode: c61a2...563 5
MollyJones Skrevet 17. februar 2019 #8 Skrevet 17. februar 2019 Snakk med helsesøster. Det er helt normalt. Det er jo godt. Og alle liker å ha det godt. Selv om man bare er fire år. Det seksuelle i det kommer senere. Det er ikke flaut og det er ikke farlig. Derimot kan det være farlig å nekte henne dette, og å gjøre det til noe skammelig. Som sagt; snakk med helsesøster. Dette med kondom har hun nok plukket opp i barnehagen. 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2019 #9 Skrevet 17. februar 2019 Det er helt normalt at barn onanerer. De to største driftene til et menneske er sulten og seksualdriften . Sulten er for å overleve, seksualdriften er for at vi skal formere oss. Begge deler er vi født med. Jeg synes du kan si til jenta di at du skjønner hun synes det er godt, men det er fint om hun gjør det når hun er alene. Anonymkode: e2fdb...a21 2
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2019 #10 Skrevet 17. februar 2019 18 minutter siden, AnonymBruker said: Ts, du burde kanskje prate med henne og si det at du har forhørt deg ang onaneringen og fått vite det at det er normalt. Kryp til korset og beklag det at du nektet henne det, men forklar henne at det er visse regler som skal følges. Slik som at hun får gjøre det alene, på rommet. Og at ingen andre får lov å røre henne. Du bør også forklare at hvis noen rører henne så er ikke det ok, og det er noe som hun må fortelle dere voksne, uansett hva personen måtte finne på å si. Du må vise henne at du er en person hun kan komme til om det er noe. Anonymkode: c61a2...563 Dette!!!! Anonymkode: 90862...130
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2019 #11 Skrevet 17. februar 2019 Jeg onanerte også fra jeg var ca 4. Var et barn i barnehagen som viste det til meg og noen andre barn, og siden det var godt så fortsatte jeg med det. Jeg var ganske stor når jeg skjønte hva jeg egentlig holdt på med, men visste fra starten av at dette gjorde jeg bare når jeg var alene. Ingenting å skamme seg over :). Les deg litt opp, eller prat med noen, om hvordan du skal håndtere dette. Det er sikkert lurt for hennes del at hun lærer å ikke gjøre det foran andre, og selvsagt snakke om grenser i forhold til kropp og seksualitet. Anonymkode: f1c91...c62
Elaine Marley Skrevet 18. februar 2019 #12 Skrevet 18. februar 2019 Hei, trådstarter Da tittelen på tråden din er mangelfull, må jeg stenge tråden. Viser til forumets regelverk: Sitat * Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende moderator PM med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel. Du kan enten sende meg en PM med ønsket oppdatering av tittelen, så vil jeg åpne tråden igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel. Elaine Marley, mod.
Anbefalte innlegg