AnonymBruker Skrevet 18. februar 2019 #41 Skrevet 18. februar 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Prøver du deg på nynorsk, eller skriver du dialekt? Jeg retter kun på noen av de som er feil Anonymkode: 454f0...781 Nynorsk? Å i æill væhla er det? Det har je æildri hørt om. Men så har je itte vøri uttafør bygda hell, men bror min har vøri både på Ringerike å oppåver dalen flere gonger. Åsså er det kramkarer innom her rætt som det er, å dom har jammen mye rart å førtælja. Anonymkode: 4e5e2...04b 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2019 #42 Skrevet 18. februar 2019 2 minutter siden, AnonymBruker said: Nåja! Jeg bor midt i tjukkeste nynorskland, og folk skriver en miks av dialekt og skolenynorsk. Dette er helt innafor, og jeg synes du skal gi idioten i deg selv en ørefik og så slutte å være så bedriten at du retter på dialekten til folk. Du forstår at vi andre synes du bare er en latterlig «viktigper»? Anonymkode: 808b4...ae6 Mer lei av at folk synes det er hysterisk morsomt å skrive dårlig nynorsk. Er derfor jeg har sluttet å bruke nynorsk selv, desverre, fordi da fikk jeg alle meldinger tilbake med latterliggjøring av språket. Anonymkode: 454f0...781
Lutetium 71 Skrevet 19. februar 2019 #43 Skrevet 19. februar 2019 På 18.2.2019 den 3.21, Aragorn ll Elessar skrev: Ja jeg forstår nå at du mente pest epedemier og ikke bare det vi i dag kaller Svartedauden som hovedsakelig er perioden 1348-1350. Samme bakterie. Som en liten trøst var de senere omgangene med bakteriesykdom mer dødelige. So.. yay.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå