AnonymBruker Skrevet 18. februar 2019 #21 Del Skrevet 18. februar 2019 5 av mine 7 barn har dødd av mystisk sykdom på kort tid. Hva kan vi gjøre for å stoppe det? Anonymkode: 77f1e...574 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mårpølsa Skrevet 18. februar 2019 #22 Del Skrevet 18. februar 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: 5 av mine 7 barn har dødd av mystisk sykdom på kort tid. Hva kan vi gjøre for å stoppe det? Anonymkode: 77f1e...574 Har du prøvd å ikkje gi de melk men heller vann? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bix Skrevet 18. februar 2019 #23 Del Skrevet 18. februar 2019 (endret) Når noen idag forteller om forholdet sitt her i forumet - og spør andre om deres mening, får man inntrykk av at standardsvaret er: "Dump ham!" Forutsetter man at forumet for et par hundre år siden bestod av de samme menneskene som idag - og spørsmålet var om vedkommende var heks eller ei, ville standardsvaret ha vært: "Brenn henne!" Ellers ser jeg for meg innlegg som dette: "Har i lengre tid vært misunnelig på naboen min. I forrige uke hørte jeg henne le samtidig som en svart katt lusket utenfor vinduet mitt, så jeg anmeldte henne for trolldom; hun kommer til å bli hengt neste tirsdag. Men må innrømme at jeg angrer litt; gjorde jeg det rette? Man må jo beskytte seg mot alle som kan være hekser, må man ikke ...?" Og på et annet forum der man diskuterer innvandring: "Idag kom enda en kar fra Bergen til bygda, i tillegg til de to som kom ifjor. Stopp innvandringen; snart blir vi oversvømmet av bergensere!" Århundrene går, men menneskets natur består. Endret 18. februar 2019 av Bix 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2019 #24 Del Skrevet 18. februar 2019 Jeg har alt for mye farge i huden, folk tror jeg er fattig. Hva er deres beste tips for å ble blekere? Tappe blod ? Anonymkode: 71bf9...dce 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lutetium 71 Skrevet 18. februar 2019 #25 Del Skrevet 18. februar 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: 5 av mine 7 barn har dødd av mystisk sykdom på kort tid. Hva kan vi gjøre for å stoppe det? Anonymkode: 77f1e...574 Synde mindre. Dette er Guds straffedom! (og sannsynligvis svartedauden) Heldigvis har vi forkastet avlatsbrevene til katolisismen, men du får spørre om noen vil be for deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lutetium 71 Skrevet 18. februar 2019 #26 Del Skrevet 18. februar 2019 2 timer siden, kflu skrev: Er min nabo heks? 2 timer siden, Mårpølsa skrev: Det er ho nok. Er ho pen? I så fall kan me jo senka ho i Mjøsa. At hun er pen er lite overbevisende bevisførsel! Hva tror du vi er? Barbarer?? Derimot, om folk har dødd av sykdommer i nærheten, eller om hun eier en sopelime, da VET du hun er skyldig. Kast henne i nærmeste innsjø/tjern. Om hun synker til bunns, er hun uskyldig (og totalt uten svømmeferdigheter) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mårpølsa Skrevet 18. februar 2019 #27 Del Skrevet 18. februar 2019 2 minutter siden, Lutetium 71 skrev: At hun er pen er lite overbevisende bevisførsel! Hva tror du vi er? Barbarer?? Derimot, om folk har dødd av sykdommer i nærheten, eller om hun eier en sopelime, da VET du hun er skyldig. Kast henne i nærmeste innsjø/tjern. Om hun synker til bunns, er hun uskyldig (og totalt uten svømmeferdigheter) Du veit kva dei seie om pene kvinne. Dei har brukt trolldom for å ta mennene våre. Me må ta ho Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lutetium 71 Skrevet 18. februar 2019 #28 Del Skrevet 18. februar 2019 1 minutt siden, Mårpølsa skrev: Du veit kva dei seie om pene kvinne. Dei har brukt trolldom for å ta mennene våre. Me må ta ho Ja, sleng ho i vatnet! Så får me sjå. ..og en liiiten trall. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aragorn ll Elessar Skrevet 18. februar 2019 #29 Del Skrevet 18. februar 2019 14 minutter siden, Lutetium 71 skrev: Synde mindre.Dette er Guds straffedom! (og sannsynligvis svartedauden) Heldigvis har vi forkastet avlatsbrevene til katolisismen, men du får spørre om noen vil be for deg. Om du tror at Svartedauden var i 1530 så synes jeg dy skal vende tilbake til skolebenken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mårpølsa Skrevet 18. februar 2019 #30 Del Skrevet 18. februar 2019 Akkurat nå, Aragorn ll Elessar skrev: Om du tror at Svartedauden var i 1530 så synes jeg dy skal vende tilbake til skolebenken. Svartedauden hadde utbrudd fra 1348 til 1700/1800-taløet, så det e vel hellar du som må på skulebenken. Er også menneska som får svartedauden i dag. Men det på 1300-tallet var den styrste epidemien, og gjorde at halve norske befolkningen daua, som igjen gjore att me blei ein del av Danmark i 1523. Sånn tilbake til tråden. Eg tror dottra til naboen min har blitt gravid. Hun har vært borte i 4 månedar hos sin onkel i Oslo. Kva tror deke? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lutetium 71 Skrevet 18. februar 2019 #31 Del Skrevet 18. februar 2019 1 minutt siden, Aragorn ll Elessar skrev: Om du tror at Svartedauden var i 1530 så synes jeg dy skal vende tilbake til skolebenken. https://en.wikipedia.org/wiki/Black_Death#Recurrence Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aragorn ll Elessar Skrevet 18. februar 2019 #32 Del Skrevet 18. februar 2019 Akkurat nå, Mårpølsa skrev: Svartedauden hadde utbrudd fra 1348 til 1700/1800-taløet, så det e vel hellar du som må på skulebenken. Er også menneska som får svartedauden i dag. Men det på 1300-tallet var den styrste epidemien, og gjorde at halve norske befolkningen daua, som igjen gjore att me blei ein del av Danmark i 1523. Sånn tilbake til tråden. Eg tror dottra til naboen min har blitt gravid. Hun har vært borte i 4 månedar hos sin onkel i Oslo. Kva tror deke? Svartedauden var fra 1348 til 1350. 60% av befolkningen ikke halve befolkingen Den siste pest epedmi i Norge var i 1654. Det var ingen pest epedimeier i Norge etter 1654 så du får gå tilbake til skolebenken. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aragorn ll Elessar Skrevet 18. februar 2019 #33 Del Skrevet 18. februar 2019 Akkurat nå, Lutetium 71 skrev: https://en.wikipedia.org/wiki/Black_Death#Recurrence Ja jeg forstår nå at du mente pest epedemier og ikke bare det vi i dag kaller Svartedauden som hovedsakelig er perioden 1348-1350. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2019 #34 Del Skrevet 18. februar 2019 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Anonymkode: 0f94e...397 Klokken 15.30 eller det herrens år 1530? I det herrens år 1530 hadde de mer enn nok med å jobbe for å få mat på bordet og å holde krigere unna hulene sine. De diskuterte overlevelsesstrategier. Anonymkode: f1852...feb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mårpølsa Skrevet 18. februar 2019 #35 Del Skrevet 18. februar 2019 2 minutter siden, Aragorn ll Elessar skrev: Svartedauden var fra 1348 til 1350. 60% av befolkningen ikke halve befolkingen Den siste pest epedmi i Norge var i 1654. Det var ingen pest epedimeier i Norge etter 1654 så du får gå tilbake til skolebenken. Tenk at det var 60 fremfor 50%. Takk for du rettet opp detta store problemet. Like vel forsetter du å ødelegge tråden. Hvis du leser teksten min igjen ser du at eg skriver den styrste epidemien var på 1300-tallet, men sykdommen lever fortsatt i dag. Så fortsatt, sett deg på skulebenken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2019 #36 Del Skrevet 18. februar 2019 8 timer siden, AnonymBruker skrev: 5 av mine 7 barn har dødd av mystisk sykdom på kort tid. Hva kan vi gjøre for å stoppe det? Anonymkode: 77f1e...574 Du har vel itte fønni på å vaske dom med blaut klut, ell Gud forby, sæitt dom i ei balje full ta vatten? Du vet å som skjer da, at poren åpne sej så sjukdommen slæpp inn i kroppen og da er det gjort. Det du må gjøra nå er å høille de to siste unna blautvasking. Je håpe begge dom unga du har att er gutter. Gud velsigne dej og mæinn din. Anonymkode: 4e5e2...04b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2019 #37 Del Skrevet 18. februar 2019 8 timer siden, Aragorn ll Elessar skrev: Man kalte ikke Bergen, Bjørgvin i 1530. Men besserwissere og partypoopere fantes dengang....som nå 🙄 Anonymkode: 808b4...ae6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2019 #38 Del Skrevet 18. februar 2019 Prøver du deg på nynorsk, eller skriver du dialekt? Jeg retter kun på noen av de som er feil 8 hours ago, Mårpølsa said: Eg e så lei å væra en ein del av Danmark. Eg vil væra Norsk. Noreg for nordmenn. Og de j*vlige spanjolene som voldtar valdtek unge blonde norske kvinnar kvinner. Eg e så leitt. Ikkje lett å bo her på vestlandet. 8 hours ago, Mårpølsa said: Noken nokon som ha prøvd korsett? Eg syns synast/tykkjer den stramma veldig, og nokre ganger besvim eg når eg tek an på. Noken som har tips? 8 hours ago, Mårpølsa said: Har du prøvd å ikkje gi gje de dei melk mjølk men heller vann vatn? Anonymkode: 454f0...781 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mårpølsa Skrevet 18. februar 2019 #39 Del Skrevet 18. februar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Prøver du deg på nynorsk, eller skriver du dialekt? Jeg retter kun på noen av de som er feil Anonymkode: 454f0...781 Takk. Eg fullførte dessverra aldri grunnskula, men hadde nynorsk som barn. Blir ein blanding av nynorsk, bokmål, og kanskje noken dialektord. Beklaga så mykje. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2019 #40 Del Skrevet 18. februar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Prøver du deg på nynorsk, eller skriver du dialekt? Jeg retter kun på noen av de som er feil Anonymkode: 454f0...781 Nåja! Jeg bor midt i tjukkeste nynorskland, og folk skriver en miks av dialekt og skolenynorsk. Dette er helt innafor, og jeg synes du skal gi idioten i deg selv en ørefik og så slutte å være så bedriten at du retter på dialekten til folk. Du forstår at vi andre synes du bare er en latterlig «viktigper»? Anonymkode: 808b4...ae6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå