Gå til innhold

Ser aldri en rullestolbruker i jobb. Vet du om noen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kom til og tenke på dette. Jeg har aldri møtt en rullestolbruker i jobb sammenheng. Har du? Hva jobbet han eller hun med? 

Anonymkode: 656bd...792

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjenner 2, begge jobber på kontor :)

Anonymkode: b2b48...125

• Liker 5
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Det har ikke jeg heller.

Skrevet

Jeg kjenner 2 stk som sitter i rullestol som er i arbeidsfør alder og begge disse er i jobb. Men har aldri selv møtt en som sitter i rullestol i jobbsammenheng.

Anonymkode: e9dea...5c1

• Liker 3
Skrevet

Vet om en som jobber som lærer.

Anonymkode: 35cc4...d86

Skrevet

Jeg har møtt meg sjøl, og jeg jobber både "på kontor" (som de aller fleste, i alle fall  delvis, gjør) og jeg farter også rundt en del hit og dit. I min organisasjon/bransje møter jeg støtt og stadig på andre rullestolbrukere, men ikke så ofte at det er dagligdags.

At enkelte ikke møter rullestolbrukere i jobbsammenheng kan jeg forstå, for det er jo noen bransjer hvor de fleste jobbene krever en viss fysikk.

• Liker 6
Skrevet

Yess..
Han ene jeg kjenner er personlig trener for brukere i rullestol :)
Han jobbet som personlig trener før også, men havnet i en stygg ulykke som gjorde ham lam fra livet og ned 😕
Men han fortsatte i samme jobben da 😛

• Liker 2
Skrevet

Kontaktlæreren min på ungdomsskolen satt i rullestol. Jeg har en venninne som er forsikringsrådgiver, og en venninne av henne igjen jobber i bank. Og så har jeg fått god hjelp på elkjøp av en som satt i rullestol når jeg skulle ha ny vaskemaskin😊

Anonymkode: 842e9...a6c

• Liker 1
Skrevet

Nei, men det er ikke så mange irullestol der ute? Bor i Trondheim. Isåfall gjemmer de seg ganske godt synes jeg

Anonymkode: 86b8c...75c

• Liker 1
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, men det er ikke så mange irullestol der ute? Bor i Trondheim. Isåfall gjemmer de seg ganske godt synes jeg

Anonymkode: 86b8c...75c

Jeg har begynt å legge mer merke til rullestolbrukere etter at jeg starta med rullestol sjøl. Da jeg var i Oslo og cruisa rundt i sentrum sist, så fant jeg forresten ut at en del rullestolbrukere visstnok hilser på hverandre slik bussjåfører gjør.😀

Når det er sagt, så tror jeg ikke alle rullestolbrukere, eller folk med bevegelseshemming, kommer seg lett ut og er så synlige i lokalmiljøene. Derfor tenker jeg at selv om folk flest ikke bruker rullestol, så er det også noe med at samfunnet ikke er så universelt utforma som vi liker å tro. Som sagt så er jeg en del på farten, men logistikken kan være vanskelig, altså. 

• Liker 11
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kom til og tenke på dette. Jeg har aldri møtt en rullestolbruker i jobb sammenheng. Har du? Hva jobbet han eller hun med? 

Anonymkode: 656bd...792

Er en ute på gulvet i Nav Sandnes. En kjempeflink, behjelpelig og tilstedeværende fyr.

Anonymkode: bc316...0b1

• Liker 1
Skrevet

Gamlesjefen min var sjef for Kpmg law og satt i stol. En kollega er multihandikappet og har spesialtilpasset seng/bord med PC. 

Anonymkode: bea0f...7f6

Skrevet

Dama i resepsjonen på den gang høyskolen i Telemark. Og han på Elkjøp i Porsgrunn. 

Vet om maange andre rullestolbrukere, de er enten ufør eller på grep- type arbeidsplasser 

Anonymkode: 8d537...dda

Skrevet

Stephen Hawking!

Anonymkode: b54a3...c2a

• Liker 3
Skrevet

Kjenner til to lærere og en journalist

• Liker 1
Skrevet

Vet om ei som er bibliotekar. Var det iallfall for noen år siden.

Anonymkode: 61c01...de0

• Liker 1
Skrevet

Jeg kjenner flere. En er lærer, en jobber i bokhandel, en på Ikea, en i en kontorjobb i fylkeskommunen, en som advokat og en som organisasjonssekretær. 

Anonymkode: 44882...e92

Skrevet

Jeg har en kollega som sitter i rullestol. Vi jobber på et kontor med spesialister innen et bestemt fagområde. Kollegaen min driver dessuten mye med faglig formidling. 

Anonymkode: 70240...d05

Skrevet

Vet om to, en som har eget rådgivningsfirma (etter å ha jobbet i kommunen i mange år) og en i kulturbransjen.

Anonymkode: 971b0...4fd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...