AnonymBruker Skrevet 17. februar 2019 #1 Skrevet 17. februar 2019 Jeg føler at det alltid er salg. Det irriterer meg. Jeg finner aldri min størrelse når det er salg, og alt er så utplukka at butikken ser ut som en ribba kylling. Kanskje jeg er litt sær på ting.. Jaja. Flere som føler dette?👀 Anonymkode: dc818...01c
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2019 #2 Skrevet 17. februar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg føler at det alltid er salg. Det irriterer meg. Jeg finner aldri min størrelse når det er salg, og alt er så utplukka at butikken ser ut som en ribba kylling. Kanskje jeg er litt sær på ting.. Jaja. Flere som føler dette?👀 Anonymkode: dc818...01c Hvilken str bruker du, og hvilke butikker ønsker du å kjøpe på salg fra? Noen butikker har det slik at medlemmer/mottagere av nyhetsbrev får vite om salgene før de andre. Anonymkode: ac761...187
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2019 #3 Skrevet 17. februar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvilken str bruker du, og hvilke butikker ønsker du å kjøpe på salg fra? Noen butikker har det slik at medlemmer/mottagere av nyhetsbrev får vite om salgene før de andre. Anonymkode: ac761...187 bruker 38 og 39 i sko og 38 i klær og jeg handler hvor som helst. Irriterende å ha en veldig vanlig størrelse.. Anonymkode: dc818...01c 2
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2019 #4 Skrevet 17. februar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: bruker 38 og 39 i sko og 38 i klær og jeg handler hvor som helst. Irriterende å ha en veldig vanlig størrelse.. Anonymkode: dc818...01c Jeg forstår. Og det stemmer ofte at når det er 70% avslag så er det ofte kun xs og xxl igjen i størrelser. Det er synd. Anonymkode: ac761...187
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2019 #5 Skrevet 17. februar 2019 Prøv å meld deg som nyhetsbrevmottager og/eller medlem i enkelte butikkjeder for å se om du kan få varsel om salg før alle andre og evt spesial-tilbud og rabattkuponger for medlemmer. Anonymkode: ac761...187
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2019 #6 Skrevet 17. februar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg forstår. Og det stemmer ofte at når det er 70% avslag så er det ofte kun xs og xxl igjen i størrelser. Det er synd. Anonymkode: ac761...187 Ikke sant?? Og jeg syns det virker som om det bare blir mer og mer salg, det er et for hver årstid, så kommer alle tullesalgene som valentines, påske, 17.mai, og vinterferie og alt mulig slags unødvendig vas. Prøver å handle på nettet så jeg slipper å gå og stresse i stappa butikker, men ser nå at det er salg på zalando (igjen..) og alle klær i min prisklasse er enten bare størrelse 34 eller xxl igjen. Jippi.. Anonymkode: dc818...01c 2
Million Skrevet 17. februar 2019 #7 Skrevet 17. februar 2019 Før likte jeg alltid salg, fordi jeg brukte str XS eller S. Det var ikke så mange som brukte det, så det var nesten alltid igjen en i riktig størrelse for meg når det gjaldt salg på klær. Sparte mye penger på klesbudsjettet pga det. Nå bruker jeg imidlertid str M og har gjort det i noen år, så nå er det jo alltid utplukket og tomt for min str på salg. Vel, sånt må man bare leve med. Irriterer meg ikke over det 2
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2019 #8 Skrevet 17. februar 2019 Litt opp topic, men når butikker reklamerer med det engelske SALE! Da blir jeg irritert.😝 Anonymkode: d0124...dd6 5
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2019 #9 Skrevet 17. februar 2019 3 minutter siden, Million skrev: Før likte jeg alltid salg, fordi jeg brukte str XS eller S. Det var ikke så mange som brukte det, så det var nesten alltid igjen en i riktig størrelse for meg når det gjaldt salg på klær. Sparte mye penger på klesbudsjettet pga det. Nå bruker jeg imidlertid str M og har gjort det i noen år, så nå er det jo alltid utplukket og tomt for min str på salg. Vel, sånt må man bare leve med. Irriterer meg ikke over det Det er jo drømmen! Må nok begynne å sy selv tenker jeg.. Anonymkode: dc818...01c
Cuntzilla Skrevet 17. februar 2019 #10 Skrevet 17. februar 2019 (endret) Jeg liker heller ikke når omtrent hele butikken er salg, der fjorårets styggeste plagg som de ikke fikk solgt henger på fullstappa stativer, hvor alt er viklet inn i hverandre sånn at om du prøver å dra ut en singlet så får du med deg tre til inkludert hengere imens to andre plagg ramler på gulvet. Og sko blir bare stablet oppå hverandre i hyllene på utrolig rotete måte, får jo bare lyst til å begynne å rydde Det er kanskje sært og teit, men jeg liker når butikker er luftige og ryddige og varene er dandert pent. Det er jo salgstriks alt sammen, de som elsker å jakte på kupp får stjerner i øynene når de ser rotete stativer fordi det signaliserer at det er billig. Imens jeg får stjerner i øynene når jeg ser en kåpe som henger på selveste premieplassen i butikken eller et par lekre sko er stilt ut på et platå, da blir jeg "lurt" litt, da er det plutselig noe som er spennende for meg. Endret 17. februar 2019 av Cuntzilla 5
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2019 #11 Skrevet 17. februar 2019 4 minutter siden, Cuntzilla skrev: Jeg liker heller ikke når omtrent hele butikken er salg, der fjorårets styggeste plagg som de ikke fikk solgt henger på fullstappa stativer, hvor alt er viklet inn i hverandre sånn at om du prøver å dra ut en singlet så får du med deg tre til inkludert hengere imens to andre plagg ramler på gulvet. Og sko blir bare stablet oppå hverandre i hyllene på utrolig rotete måte, får jo bare lyst til å begynne å rydde Det er kanskje sært og teit, men jeg liker når butikker er luftige og ryddige og varene er dandert pent. Det er jo salgstriks alt sammen, de som elsker å jakte på kupp får stjerner i øynene når de ser rotete stativer fordi det signaliserer at det er billig. Imens jeg får stjerner i øynene når jeg ser en kåpe som henger på selveste premieplassen i butikken eller et par lekre sko er stilt ut på et platå, da blir jeg "lurt" litt, da er det plutselig noe som er spennende for meg. Akkurat sånn har jeg og det, elsker når ting ser ordentlig ut og henger pent og at det ikke ligger knøvla f.eks oppå stativet med kleshengeren fortsatt på og alt... Anonymkode: dc818...01c 2
Djungelvrål Skrevet 17. februar 2019 #12 Skrevet 17. februar 2019 Det er jo salg overalt hele tiden.. Ja det er irriterende at str 38 og medium veldig ofte er utsolgt. Må være lettere å være XS eller XL, det er jo de størrelsene som alltid henger igjen. 1
Gjest Made4u Skrevet 17. februar 2019 #13 Skrevet 17. februar 2019 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg føler at det alltid er salg. Det irriterer meg. Jeg finner aldri min størrelse når det er salg, og alt er så utplukka at butikken ser ut som en ribba kylling. Kanskje jeg er litt sær på ting.. Jaja. Flere som føler dette?👀 Anonymkode: dc818...01c Selv er jeg en som aldri har funnet grunnen til hvorfor noen løper mann av huset bare de hører ordet salg, har aldri hatt troen på at man gjør bedre kjøp på salg enn hva man kan oppleve når som helst ellers. Føler som deg at butikkene/kjedene gjør hva de kan for å lokke oss til å handle hele året gjennom, salgsargumenter som før-priser preller av meg. De kan sette før pris etter eget forhodtbefinnende, for så å sette ned prisen og ha grei fortjeneste på den nye prisen, hvor representativt blir da en før pris som utelukkende blir en kunstig høy lokkepris? Det blir for dumt for min del, så jeg boikotter den galskapen og handler det jeg ønsker når det passer meg.
FrodeF Skrevet 17. februar 2019 #14 Skrevet 17. februar 2019 Ro deg med litt. Snakk om å konstruere problemer. Ettersom du tydeligvis vet hvilken størrelse du skal ha kan du handle på nett. Så vanskelig er det ikke.
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2019 #15 Skrevet 17. februar 2019 Akkurat nå, SupaWoman skrev: Det er jo salg overalt hele tiden.. Ja det er irriterende at str 38 og medium veldig ofte er utsolgt. Må være lettere å være XS eller XL, det er jo de størrelsene som alltid henger igjen. Hvordan har de råd til å ha så mye salg?? Jeg skjønner ikke hvordan det fungerer dette her.. Anonymkode: dc818...01c
FrodeF Skrevet 17. februar 2019 #16 Skrevet 17. februar 2019 1 minutt siden, Made4u skrev: Selv er jeg en som aldri har funnet grunnen til hvorfor noen løper mann av huset bare de hører ordet salg, har aldri hatt troen på at man gjør bedre kjøp på salg enn hva man kan oppleve når som helst ellers. Føler som deg at butikkene/kjedene gjør hva de kan for å lokke oss til å handle hele året gjennom, salgsargumenter som før-priser preller av meg. De kan sette før pris etter eget forhodtbefinnende, for så å sette ned prisen og ha grei fortjeneste på den nye prisen, hvor representativt blir da en før pris som utelukkende blir en kunstig høy lokkepris? Det blir for dumt for min del, så jeg boikotter den galskapen og handler det jeg ønsker når det passer meg. Du er klar over at det er ganske lett å finne ut om det faktisk er et bra tilbud?
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2019 #17 Skrevet 17. februar 2019 1 minutt siden, FrodeF skrev: Ro deg med litt. Snakk om å konstruere problemer. Ettersom du tydeligvis vet hvilken størrelse du skal ha kan du handle på nett. Så vanskelig er det ikke. Det er lov å ignorere tråder du synser irriterende. Det er til opplysning ofte utsolgt for mine størrelser på nettet også. Er nemlig salg der og... Anonymkode: dc818...01c 2
Gjest Made4u Skrevet 17. februar 2019 #18 Skrevet 17. februar 2019 33 minutter siden, FrodeF skrev: Du er klar over at det er ganske lett å finne ut om det faktisk er et bra tilbud? Nja, det kommer an på... Selv legger jeg ikke all verden arbeid i slikt, jeg baserer det på hva jeg selv føler med visshet om at den følelsen kan være feil... Men så bryr det meg heller ikke all verden, dersom jeg selv er fornøyd med et kjøp, om jeg kunne fått produktet eller tilsvarende produkt billigere... Er en som tar meg selv ofte i å handle dyrere enn hva jeg strengt tatt må, spesielt hva gjelder vinylplater som jeg kan finne til mye bedre pris på internett men likevel velger å handle fysisk på dyrere utsalgssteder. Er klar over sider hvor man kan sjekke priser opp mot hverandre etc., men selv havner jeg sjelden eller aldri på slike.
Gjest fleur de lis Skrevet 18. februar 2019 #19 Skrevet 18. februar 2019 Tenker dette er et skikkelig i-landsproblem Jeg går ikke i en butikk fordi det står SALG, hvis jeg går inn i en butikk er det fordi jeg ser etter en spesifikk ting. Jeg kikker svært sjeldent gjennom disse salgs-stativene som har alt mulig på seg, "bare for å finne et godt tilbud". Men så har jeg nesten sluttet å shoppe, kun når det er noe jeg virkelig trenger, og jeg vil heller betale mer for god kvalitet som varer lengre.
Sirah Skrevet 18. februar 2019 #20 Skrevet 18. februar 2019 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvordan har de råd til å ha så mye salg?? Jeg skjønner ikke hvordan det fungerer dette her.. Anonymkode: dc818...01c Fordi de fleste varene er kolleksjonsvarer og de må ut for at butikkene skal få inn den nye kolleksjonen... Mange butikker har ikke penger til det, men det er sånn det fungerer. Veldig mange ser seg jo ut klær de har lyst på og tar sjansen på å vente med å handle til plagget kommer på salg. Har en butikk salg på gensere på xxx merke må nesten resten følge på, ellers får de iallfall ikke solgt varene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå