Gå til innhold

Hvem kan man tipse om skattesvindel og ulovlig utleie?

Anbefalte innlegg

Skrevet

De som kjøpte vår forrige bolig av oss har laget en forsikringssak på oss for noe småplukk. Dette ble avvist av forsikringsselskapene, men har kostet oss masse stress, usikkerhet og fristrasjon den tiden saken har pågått. For tort og svie tenker vi å «anmelde» de for skattesvindel og ulovlig utleie. Hvem kan vi melde de til? 

Anonymkode: cf055...9ad

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gjøre igjen liksom, ja ikke en bra egenskap...

Men det med å melde skattesvindel/ulovlig utleie/vart arbeid etc er til Skatteetaten.

Anonymkode: 06e9a...6a9

• Liker 10
Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)

.

Endret av Nasse Nøff ❤
Skrevet
17 minutter siden, Nasse Nøff ❤ skrev:

Eh... skal du anmelde på falskt grunnlag eller driver de faktisk på med skattesvindel og ulovlig utleie? Hvis det er snakk om å anmelde uten annen grunn enn å hevne deg: voks opp! Voksne, normale folk driver ikke på med slik ungdomskole-bullshit. 

Nei det er helt reelt grunnlag, men jeg hadde aldri giddet å engasjere meg om de ikke hadde gjort livet vårt kjipt først. 

Ts

• Liker 1
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gjøre igjen liksom, ja ikke en bra egenskap...

Men det med å melde skattesvindel/ulovlig utleie/vart arbeid etc er til Skatteetaten.

Anonymkode: 06e9a...6a9

Skatteetaten begge deler? Både den ulovlige utleien på grunn av manglende rømningsvei OG det at de leier ut uten å betale skatt? 

Ja, smålig, men nå er jeg skikkelig hevnlysten! 

Ts

• Liker 1
Skrevet

Gi opp.

Dere slapp unna i forbindelse med klagen. Dersom du går videre med denne hevnen vil denne saken plage deg mer enn hvis du bare slipper det. 

Anonymkode: e6376...3e1

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Gi opp.

Dere slapp unna i forbindelse med klagen. Dersom du går videre med denne hevnen vil denne saken plage deg mer enn hvis du bare slipper det. 

Anonymkode: e6376...3e1

Hvorfor det? De fucker med oss vi fucker med dem. Saken mot oss er henlagt, vi har alt å vinne på å prøve oss på litt hevn :) 

ts

• Liker 2
Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 17.2.2019 den 19.24):

Hvorfor det? De fucker med oss vi fucker med dem. Saken mot oss er henlagt, vi har alt å vinne på å prøve oss på litt hevn :) 

ts

Endret av Nasse Nøff ❤
Skrevet
1 minutt siden, Nasse Nøff ❤ skrev:

Barnslig.

Ja, men tilfredsstillende😁

ts

• Liker 7
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skatteetaten begge deler? Både den ulovlige utleien på grunn av manglende rømningsvei OG det at de leier ut uten å betale skatt? 

Ja, smålig, men nå er jeg skikkelig hevnlysten! 

Ts

Er du sikker på at de må betale skatt da? Er utleiedelen så stor i forhold til resten av boligen? Den delen med ulovlig utleie kan du prøve å tipse kommunen om. Men hvis din kommune er som min, så gjør de neppe noe med det. 

Alt i alt synes jeg du skal la være, men hvis du vil være smålig og barnslig, så.

Anonymkode: 6019d...949

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du sikker på at de må betale skatt da? Er utleiedelen så stor i forhold til resten av boligen? Den delen med ulovlig utleie kan du prøve å tipse kommunen om. Men hvis din kommune er som min, så gjør de neppe noe med det. 

Alt i alt synes jeg du skal la være, men hvis du vil være smålig og barnslig, så.

Anonymkode: 6019d...949

Ja. Jeg har jo eid leiligheten selv og vet at det de leier ut ikke er skattefri inntekt. I tillegg så later de som at dette er deres primærbolig. Det er det ikke. 

Jeg er meget smålig og barnslig i denne situasjonen ja. Det kan jeg glatt innrømme.  I 5 mnd. Har de gjort livet mitt til et helvete. Jeg er veldig motivert for å ødelegge for dem. 

Ts

• Liker 6
Skrevet

Mangel på rømningsvei etc meldes kommunen, skattesvindel meldes skatteetaten.

Anonymkode: 26813...4d0

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Mangel på rømningsvei etc meldes kommunen, skattesvindel meldes skatteetaten.

Anonymkode: 26813...4d0

Hvor i kommunen? 

Ts

Skrevet

Så du har tilgang til dere skattemelding og vet at de ikke betaler skatt av leieinntekt? 

Skrevet
2 minutter siden, FrodeF skrev:

Så du har tilgang til dere skattemelding og vet at de ikke betaler skatt av leieinntekt? 

Nei, jeg går bare ut fra det. Om jeg melder dem inn så kommer skattemyndighetene til å undersøke i alke fall. Det jeg VET er at de leier ut og at utleiedelen ikke er godkjent og  mangler tilstrekkelig rømningsvei. Jeg VET også at de er registrert som at de bor i den e boligen, men at de egentlig ikke gjør det. Dette er en sekundærbolig for dem. 

Ts

• Liker 2
Skrevet

Har du leiet ut denne delen selv, da du eide boligen ? Har du solgt den med en "utleiedel" som ikke er godkjent ? Jeg tror jeg hadde tenkt meg om hvis jeg var deg, slik at du ikke lager problemer for deg selv midt oppi hevngjerringheten din. 

Vi hadde også problemer etter et boligkjøp. Straks vi flyttet inn, merket vi en uggen lukt på badet. Prøvde å få igjennom overfor selger at dette ga grunnlag for prisavslag (dette var før selger - og kjøperforsikringens tid), men det gikk ikke. Kostet oss godt over 100 000,-. Ja, ganske sint på selger. Men livet må gå videre. Kan ikke bruke all tid og krefter på slikt.

Anonymkode: 56fd6...cae

Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja. Jeg har jo eid leiligheten selv og vet at det de leier ut ikke er skattefri inntekt. I tillegg så later de som at dette er deres primærbolig. Det er det ikke. 

Jeg er meget smålig og barnslig i denne situasjonen ja. Det kan jeg glatt innrømme.  I 5 mnd. Har de gjort livet mitt til et helvete. Jeg er veldig motivert for å ødelegge for dem. 

Ts

Hvis du tipser skatteetaten om ulovlig utleie på bakgrunn av hva DU visste om boligen de har kjøpt av deg, så har kjøper enda en større sak å gå mot deg. Hvis det er slik at utleiedelen er «godkjent» eller fremstilt slik ved salg, ville nok kjøperen si at de handlet i god tro og kjører enda større sak mot deg. 

Da vil du slite.

Anonymkode: 13bfd...8bd

Skrevet

Mangel på rømningsveier i en utleieleilighet er alvorlig. Det ville jeg meldt fra om uavhengig av hevnbehov; folk kan fort stryke med i en brann.

Anonymkode: 339f8...fa1

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Mangel på rømningsveier i en utleieleilighet er alvorlig. Det ville jeg meldt fra om uavhengig av hevnbehov; folk kan fort stryke med i en brann.

Anonymkode: 339f8...fa1

Enig! Jeg syns ts skal melde fra. 

Men det vil da skape større problemer for ts. Det var vel ikke han interessert i. 

Anonymkode: 13bfd...8bd

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du leiet ut denne delen selv, da du eide boligen ? Har du solgt den med en "utleiedel" som ikke er godkjent ? Jeg tror jeg hadde tenkt meg om hvis jeg var deg, slik at du ikke lager problemer for deg selv midt oppi hevngjerringheten din. 

Vi hadde også problemer etter et boligkjøp. Straks vi flyttet inn, merket vi en uggen lukt på badet. Prøvde å få igjennom overfor selger at dette ga grunnlag for prisavslag (dette var før selger - og kjøperforsikringens tid), men det gikk ikke. Kostet oss godt over 100 000,-. Ja, ganske sint på selger. Men livet må gå videre. Kan ikke bruke all tid og krefter på slikt.

Anonymkode: 56fd6...cae

Nei, har ikke leid den ut selv, kun eid den. Den er ikke solgt med godkjent utleiedel. Jeg hadde aldri giddet å lage en sak på dette, men når de prøver å presse oss for penger, så ønsker jeg hevn for tort og svie...

ts

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...