AnonymBruker Skrevet 17. februar 2019 #1 Del Skrevet 17. februar 2019 Hvilken erfaring har du med microgynon? Bivirkniger? Hopper du over mensen? Fungerer det? Spør fordi jeg ikke er fornøyd med cerazette (blør mellom mensen) og ønsker å bytte til en annen p-pille. Anonymkode: fda20...254 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mimin Skrevet 17. februar 2019 #2 Del Skrevet 17. februar 2019 Gikk på det før jeg fikk barn. Ingen bivirkninger. Hoppet over mensen annenhver gang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hopeful Skrevet 17. februar 2019 #3 Del Skrevet 17. februar 2019 Har gått på det i mange år. Brukte de ca sammenhengende i 3 måneder (3 brett), så begynte jeg sånn smått å blø, så da tok jeg en friuke. Også begynte på 3 nye brett. Slutta og ble gravid rimelig fort etterpå, og nå har jeg på ny starta og er like fornøyd som før jeg ble gravid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2019 #4 Del Skrevet 17. februar 2019 Jeg gikk fra cerazette til mycro, perfekt! Blødde mye på cerazette, vann i kroppen, dårlig hud, alt forsvant på mycrogynon Anonymkode: b87fe...917 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minya Skrevet 17. februar 2019 #5 Del Skrevet 17. februar 2019 Har brukt Microgynon siden 2007. Bivirkninger? -Ingen som jeg kan sette fingeren på, utenom at hvis jeg tar pillefri så blør jeg i tre dager, mot syv til åtte dager før pillebruk. Det er mulig jeg gikk opp en kilo eller to den gangen jeg begynte på dem, men det er så lenge siden at jeg ikke husker det. Hopper du over mensen? -Ja. Har ikke tatt pillefri siden våren 2014. Fungerer det? -Ja. Har ikke mellomblødninger med mindre jeg glemmer en pille, noe som skjer en gang hvert jubelår. Ulempen med å vurdere Microgynon akkurat nå, er at det er en av de medisintypene som er mangelvare på i Norge. Ja, det finnes generisk bytte, Oralcon, som ikke er mangelvare, men for enkelte blir bivirkningene på den helt absurde. Enkelte igjen trives bedre med Oralcon enn Microgynon, det kan hende du er en av dem. Jeg kan ikke bruke Oralcon av en eller annen grunn, jeg blir et PMS-monster uten like, uansett om jeg tar pillefri uke eller ikke, og jeg blir ekstremt oppblåst av dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 17. februar 2019 #6 Del Skrevet 17. februar 2019 Er det slik at man må ta pillen på nøyaktig samme tidspunkt hver dag eller hvor mange timer har man på seg før beskyttelsen forsvinner? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
WilhelmineAmalie Skrevet 17. februar 2019 #7 Del Skrevet 17. februar 2019 Tålte ikke microgynon, ble fæl haha Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sessan_ Skrevet 17. februar 2019 #8 Del Skrevet 17. februar 2019 Som jeg alltid pleier å svare når folk spør om erfaringer med p-piller: Når skal vi jenter begynne å høre på helsepersonell, som gang på gang presiserer at man ikke kan få råd om p-piller basert på andres erfaringer? Hormonbalansen i kroppen er svært forskjellig fra kvinne til kvinne. Av den grunn vil også bivirkninger og opplevelse av p-piller variere fra kvinne til kvinne. Selv om jeg sier at jeg har null bivirkninger eller problemer med et preparat, så betyr ikke det at det samme vil gjelde for deg. Derfor må man rett og slett prøve seg frem, til man finner en prevensjon som fungerer for seg. Et preparat som fungerer perfekt for meg, kan gi deg svært plagsomme bivirkninger, og vica versa. Mine erfaringer er med andre ord null verdt for deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sessan_ Skrevet 17. februar 2019 #9 Del Skrevet 17. februar 2019 Men for å likevel svare på spørsmålet ditt, og samtidig bekrefte det jeg skrev over: Ja, jeg har erfaring med microgynon. Erfaringen min var svært uregelmessig mens. Altså samme erfaring som du har med cerazette. Jeg gikk over til cerazette, har gått på det i 5 år, og ikke hatt mensen en eneste gang. Med andre ord så fungerte microgynon dårlig på meg, slik cerazette fungerer dårlig på deg. Og cerazette fungerer bra på meg, selv om det fungerer dårlig for deg. Ergo kan vi ikke trekke slutninger fra hverandres erfaringer. Det blir en umulighet så lenge vi ikke vet med sikkerhet at våre hormonnivåer er eksakt like. Og det vet vi jo ikke. Ikke meningen å være «streng» altså. 😊Jeg bare føler jeg har hørt leger/helsepersonell si dette tusen ganger. Likevel fortsetter jenter å spørre hverandre om erfaringer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Duff Skrevet 17. februar 2019 #10 Del Skrevet 17. februar 2019 10 minutter siden, Sessan84 skrev: Som jeg alltid pleier å svare når folk spør om erfaringer med p-piller: Når skal vi jenter begynne å høre på helsepersonell, som gang på gang presiserer at man ikke kan få råd om p-piller basert på andres erfaringer? Hormonbalansen i kroppen er svært forskjellig fra kvinne til kvinne. Av den grunn vil også bivirkninger og opplevelse av p-piller variere fra kvinne til kvinne. Selv om jeg sier at jeg har null bivirkninger eller problemer med et preparat, så betyr ikke det at det samme vil gjelde for deg. Derfor må man rett og slett prøve seg frem, til man finner en prevensjon som fungerer for seg. Et preparat som fungerer perfekt for meg, kan gi deg svært plagsomme bivirkninger, og vica versa. Mine erfaringer er med andre ord null verdt for deg. 1 minutt siden, Sessan84 skrev: Men for å likevel svare på spørsmålet ditt, og samtidig bekrefte det jeg skrev over: Ja, jeg har erfaring med microgynon. Erfaringen min var svært uregelmessig mens. Altså samme erfaring som du har med cerazette. Jeg gikk over til cerazette, har gått på det i 5 år, og ikke hatt mensen en eneste gang. Med andre ord så fungerte microgynon dårlig på meg, slik cerazette fungerer dårlig på deg. Og cerazette fungerer bra på meg, selv om det fungerer dårlig for deg. Ergo kan vi ikke trekke slutninger fra hverandres erfaringer. Det blir en umulighet så lenge vi ikke vet med sikkerhet at våre hormonnivåer er eksakt like. Og det vet vi jo ikke. Ikke meningen å være «streng» altså. 😊Jeg bare føler jeg har hørt leger/helsepersonell si dette tusen ganger. Likevel fortsetter jenter å spørre hverandre om erfaringer. Signerer begge innleggene dine. Prøv selv pluss jeg har samme erfaring som deg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2019 #11 Del Skrevet 17. februar 2019 Jeg kunne ikke hoppe over mensen, begynte å blø uansett. For min kropp så er det for lite hormoner for å gjøre det. Jeg fikk null sexlyst og ble flat i humøret. Var deilig å gå av dem. Anonymkode: a111e...7db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2019 #12 Del Skrevet 17. februar 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvilken erfaring har du med microgynon? Bivirkniger? Hopper du over mensen? Fungerer det? Spør fordi jeg ikke er fornøyd med cerazette (blør mellom mensen) og ønsker å bytte til en annen p-pille. Anonymkode: fda20...254 Veldig fornøyd. Ingen bivirkninger så vidt jeg vet. Og hoppet over mensen flere mnd på rad gikk helt fint. Anonymkode: 0edee...cf4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aiba Skrevet 17. februar 2019 #13 Del Skrevet 17. februar 2019 Fikk en intens lukt fra underlivet som satt seg i jeansen og ikke kunne vaskes vekk om jeg hoppet over mensen på microgynon Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå