Gå til innhold

Nyanskaffet kattunge roper

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. 

Hentet to kattunger nylig, brødre. De er litt over 4 mnd. 

Den ene går rundt og roper, sikkert etter mor og kullsøsken. Noen formening om hvor lenge slikt pleier å holde på? 

Han er videre mye mer skvetten og sky enn sin bror. Løper og gjemmer seg om vi reiser oss fra sofaen, kan finne på å frese om vi oppsøker ham på gjemmestedene. Men han synes det er godt når vi først kommer nært nok til å kose, lener seg mot hånden og sånn. 

Leker mye med ham, fisker han opp i sofaen. Bestikker med god mat og sitter ved siden av dem når de spiser, tafser litt forsiktig på dem. 

Noe jeg bør gjøre annerledes eller har glemt? Broren ligger nå og sover på magen min, og velter når man tar på ham, mens pysen ligger i enden av sofaen og glor på meg hver gang jeg beveger meg eller lager lyd....

Anonymkode: 43857...a0b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pass på å ikke gi oppmerksomhet når han roper, da det vil forverre problemet.

Regelmessig "tvangskos" er vel også på sin plass.

• Liker 4
Skrevet

Normalt det går over.

Anonymkode: fc34a...a9b

Skrevet

Guttepusen gjorde det i 2 dager. Jentepusen gjorde ikke det i det hele tatt. Begge var skikkelig kosete ganske med en gang.

Anonymkode: 173d4...0a4

Skrevet

Det varierer hvor fort det går over. Men la han være, ikke oppsøk han på gjemmestedene, da vil han føle behov for å finne andre steder å gjemme seg. 

Anonymkode: bd110...bbd

• Liker 1
Skrevet

Måtte ut en tur i dag, og da jeg kom hjem lå begge i huset på kloretreet. Mens jeg var ute hadde han tydeligvis bestemt seg for at han skulle være tam, det var stanging og maling og gnikk og gnukk. Nå kommer begge i 290 om de hører det knitrer i en pose :)

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Måtte ut en tur i dag, og da jeg kom hjem lå begge i huset på kloretreet. Mens jeg var ute hadde han tydeligvis bestemt seg for at han skulle være tam, det var stanging og maling og gnikk og gnukk. Nå kommer begge i 290 om de hører det knitrer i en pose :)

Så bra ☺️😁 kos deg med pusene ❤️

Skrevet
På 17.2.2019 den 16.26, CosimaJettaSpencer skrev:

Pass på å ikke gi oppmerksomhet når han roper, da det vil forverre problemet.

Regelmessig "tvangskos" er vel også på sin plass.

Hva slags katt har du?

Anonymkode: 094b5...ec2

Skrevet
På 18.2.2019 den 22.49, AnonymBruker skrev:

Så bra! ♥️👏🏻😺

Skrevet

Tvangskosing frarådes

Anonymkode: fa1a4...826

Skrevet (endret)
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva slags katt har du?

Anonymkode: 094b5...ec2

Tror ikke hun mener noe ”vondt” med bruken av ordet ”tvangskos” her. ;) Tamme kjæledyr og husdyr bør vennes til menneskehender slik at de blir håndterbare. Dette er veldig viktig mens de er små, aller helt bør de preges de første leveukene. 

Å TVINGE nysjattet, redd og utilpass en katt til å kose og tilnå ligge på et fang er selsagt idioti. 

Endret av Perle
  • Liker 1
Skrevet

Han er blitt DEN kosegrisen overfor meg og andre kvinner, men er redd mannen som ikke har vært mye hjemme siden de kom, og det hjelper neppe at han er 30 cm høyere enn meg og har MØRK stemme :p

Så han er kommandert til mating og sitter med godteposen i hånden når han er hjemme nå. 

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han er blitt DEN kosegrisen overfor meg og andre kvinner, men er redd mannen som ikke har vært mye hjemme siden de kom, og det hjelper neppe at han er 30 cm høyere enn meg og har MØRK stemme 😛

Så han er kommandert til mating og sitter med godteposen i hånden når han er hjemme nå. 

Herlig 🤩

Skrevet

Minner meg om min pusina. Hun er VELDIG redd fremmede, og gjemmer seg bare det kommer noen på døra. Men med litt tid går det seg til. Hun var litt slik for oss i starten, men det gikk seg ganske raskt til. Hun er mest redd for menn, men noen menn liker hun bedre enn andre. 

Godt å se at det går seg til, det blir nok bra til slutt! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...