AnonymBruker Skrevet 18. februar 2019 #41 Skrevet 18. februar 2019 40 minutter siden, blomaden skrev: Det er uhygienisk. På badet er det ekle bakterier som jeg absolutt ikke vil ha i nærheten av de klutene jeg vasker med på kjøkkenet. Barn har jeg ikke Ja, når jeg gikk på FHS så satte jeg på en tom maskin før jeg vasket klærne mine. Kunne jo aldri vite hva folk før meg hadde vasket der Kok klutene? Neitakk. Trives med å vaske en maskin med 5 kluter når det trengs. Uhygienisk når det blir kokt på 90 grader? Neppe! Det er slik det blir gjort. Dei bakteriene forsvinner jo når det blir kokt. Ingen overlever. Hvordan kan det være uhygienisk? Da er det bare tvangstanker, ikke noe som er fakta. Anonymkode: 57026...92a 1
Gjest Albbas Skrevet 18. februar 2019 #42 Skrevet 18. februar 2019 Vasker alt i samme vask på 60 grader. Hvorfor skulle liksom gulvmoppen være så mye farligere enn alt annet...? Er det en klut jeg hadde vært mest skeptisk til er det kjøkkenkluten (altså den som brukes på benken), men den går nå i samme vask den også.
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2019 #43 Skrevet 18. februar 2019 Er så glad for at hverken jeg eller samboer er hysteriske når det kommer til bakterier. Ingen av oss er noe særlig ofte syke, tror det er et år siden vi hadde en kraftig forkjølelse fordi vi ble smittet av onkelbarnet hans på en feiring. Katt har vi også, å til og med nå går gulvmoppene i samme vask som andre ting på 60 grader. Hadde aldri klart å bare sette på tomme maskiner eller vaske maskin med bare 4 små ting bare på grunn av litt bakterier Anonymkode: d18f2...15d 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2019 #44 Skrevet 19. februar 2019 Vi vasker alt av kluter, håndduker, sengetøy og undertøy sammen på 60 grader. Med moderne vaskemidler i et privat hjem med friske mennesker er det bra nok. Vi har ikke et produksjonkjøkken, vi driver ikke hotell og vi har ikke alvorlig svekket immunforsvar. Alle bakterier her i huset er våre egne, så de har vi faktisk en viss motstandskraft mot. Når vi får barn blir det kanskje så mye klesvask at vi sorterer mer, ihvertfall dersom vi bruker tøybleier som planlagt. Det vil sikkert glede mange her i tråden at vi uansett planlegger å vaske brukte bleier sammen med klutene jeg bruker til ansiktsrens Anonymkode: 0cf05...676
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2019 #45 Skrevet 19. februar 2019 På 18.2.2019 den 12.37, blomaden skrev: ..Å skulle vaske kluter jeg bruker i ansiktet sammen med de jeg bruker på doen er helt utenkelig! Bruker du sminke? Tenkt over hvor mye bakterier som er i sminken, og hvilke kjemikalier huden din suger i seg? At mange av stoffene kommer fra merkelige kilder, som biller, sauefett.. Folk har litt omvendte prioriteringer virker det som. Anonymkode: e9afb...20f 1
blomaden Skrevet 19. februar 2019 #46 Skrevet 19. februar 2019 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bruker du sminke? Tenkt over hvor mye bakterier som er i sminken, og hvilke kjemikalier huden din suger i seg? At mange av stoffene kommer fra merkelige kilder, som biller, sauefett.. Folk har litt omvendte prioriteringer virker det som. Anonymkode: e9afb...20f Nei, sminke bruker jeg ikke. Jeg liker å ha det rent og hygenisk rundt meg, motsettning til mange andre her. Kan også opplyse om at vi i denne husstanden sjeldent er syke, noe som jeg tror er et resultat av at det er rent og pent her
Djungelvrål Skrevet 19. februar 2019 #47 Skrevet 19. februar 2019 7 timer siden, blomaden skrev: Nei, sminke bruker jeg ikke. Jeg liker å ha det rent og hygenisk rundt meg, motsettning til mange andre her. Kan også opplyse om at vi i denne husstanden sjeldent er syke, noe som jeg tror er et resultat av at det er rent og pent her De som skriver de blander alt og vasker på 60 her i tråden er også sjelden syke. 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2019 #48 Skrevet 19. februar 2019 Slenger klutene sammen, alle former for kluter, og vasker på 90 grader eller 60. Anonymkode: 27860...34b
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2019 #49 Skrevet 19. februar 2019 Her går alt i en herlig banding i vaskemaskin kun sortert etter farge. Det har det gjort i alle år, og det kommer vi til å fortsette med. Vi er sjelden syke og jeg har aldri tenkt det er uhygienisk. Det er lite miljøvennlig og uøkonomisk å vaske diverse kluter hver for seg - synes jeg. Anonymkode: 88598...3b0
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå