AnonymBruker Skrevet 17. februar 2019 #1 Skrevet 17. februar 2019 Har begrenset økonomi og er lite bereist. En voksen med to barn i barneskolealder. Vil noen dele sin reiseerfaring, noen som har gått inn for å gjøre feriereisen rimeligst mulig? Hvor og hvordan reiste dere? Hva gjorde reisen rimelig? Hvor mye endte dere opp med å betale alt i alt? Setter pris på alle tips Anonymkode: 6ae41...448
Djungelvrål Skrevet 17. februar 2019 #2 Skrevet 17. februar 2019 Tenker du på sommerferie? Da er det dyrt overalt, billigste dere kan gjøre er å reise til en campingplass og bo i telt.
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2019 #3 Skrevet 17. februar 2019 1 minutt siden, SupaWoman skrev: Tenker du på sommerferie? Da er det dyrt overalt, billigste dere kan gjøre er å reise til en campingplass og bo i telt. Dette var jo normal ferie før i tiden. Telt, mat fra matbutikken, utskeielsen bestod av is i kiosken, kanskje pommes frites og pølse av og til. Kortspill, bading og andre gratis aktiviteter. Anonymkode: 67632...23d 5
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2019 #4 Skrevet 17. februar 2019 Biltur til Bø Sommarland. Overnatte i telt. Noen av mine beste somre fra når jeg var ung er fra der Anonymkode: 05e32...22c 1
mangolassie Skrevet 17. februar 2019 #5 Skrevet 17. februar 2019 Har noen av mine beste barndomsminner fra telttur! Bål, sovepose, fisking osv. Telt og evt annet utstyr går an å låne av bekjente så dere slipper å kjøpe. Bilferie i Norge eller evt Sverige, masse fine steder å dra til. Overnatting på campingplass eller leiehytter med nøktern standard. Leie sommerhus i Danmark og ta ferge ned og opp (ofte superbillige tilbud og gratisturer å få tak i med DFDS).
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2019 #6 Skrevet 17. februar 2019 Hva med turer til England, Irland, Frankrike? Noen som har klart å gjøre slike turer relativt rimelig? Ts Anonymkode: 6ae41...448
mangolassie Skrevet 17. februar 2019 #7 Skrevet 17. februar 2019 Hva slags tur har du i tankene da? Storby? Landsbygd? Hvor lenge? Sommerferie eller noe annet? Hva liker dere å gjøre som familie? Det er jo en masse faktorer som spiller inn
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2019 #8 Skrevet 17. februar 2019 Hei, hvis du skal feriere på budsjett ville jeg valgt strandferie til et land med lavt prisnivå, som Bulgaria eller Polen. Reiser du til storbyer eller andre steder hvor man skal reise mye rundt, betale inngangspenger på aktiviteter og museum så synes jeg pengene flyr avgårde. På stranda klarer man seg med penger til is, mat og drikke :). Mange steder er det gratis underholdning med show, konserter etc på kvelden. Let etter billige flybilletter og leil. på Airbnb og se om det er noen steder som passer deres budsjett. Lykke til Anonymkode: 523e1...5f0 2
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2019 #9 Skrevet 17. februar 2019 Skal du reise i skoleferien? I fjor var jeg og sønnen min i Poznan i Polen, vi ga 2000 kr, for fly og hotell i 3 netter. Koste oss mye. Så har vi vært på ferie i Berlin i sommerferien, da brukte jeg 5000 kr, da reiste jeg med 2 barn, var da fly og hotell 5 netter for oss. Hit ville begge barna flytte, så var helt klart en bra tur. Da barna var små reiste vi på noen sydenturer, utenom ferie. Billigste var en tur til Mallorca for oss 3, ga 3000 kr for alle i en uke, vi bodde på Sunwing resort. Anonymkode: 591c5...cab
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2019 #10 Skrevet 17. februar 2019 22 minutter siden, mangolassie skrev: Hva slags tur har du i tankene da? Storby? Landsbygd? Hvor lenge? Sommerferie eller noe annet? Hva liker dere å gjøre som familie? Det er jo en masse faktorer som spiller inn Ja takk, begge deler Både landsbygd og storby. En uke eller tre uker. Kan være i sommerferien, men også utenom dersom det ikke er mer enn en uke. Tar gjerne imot forslag om langhelg også. Vi kan gjerne dra på telttur, spille og bade. Liker bare det å være sammen. Men skulle gjerne opplevd et annet land med barna. Reist litt rundt, men har ikke bil. Liker ikke så godt store tivoli, store vannsklier og slikt, men gjerne dyreparker, tekniske museum eller noe annet interessant. Har ikke noe bestemt budsjett ennå. Men kommer dere på noe, så blir jeg glad om dere deler noen tips Anonymkode: 6ae41...448
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2019 #11 Skrevet 17. februar 2019 Vi drar ofte til England i feriene. Kjøper billige flybilletter til London lang tid i forveien. Så har vi leid feriehus gjennom Airbnb. Nå vet jeg ikke hva budsjettet deres er, men når flybillettene er billige, har det mye å si når man reiser med tre stk. Ville vært dyrere for oss å fly til Oslo enn å fly til London, underlig nok. Anonymkode: 0aab8...f27
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2019 #12 Skrevet 18. februar 2019 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi drar ofte til England i feriene. Kjøper billige flybilletter til London lang tid i forveien. Så har vi leid feriehus gjennom Airbnb. Nå vet jeg ikke hva budsjettet deres er, men når flybillettene er billige, har det mye å si når man reiser med tre stk. Ville vært dyrere for oss å fly til Oslo enn å fly til London, underlig nok. Anonymkode: 0aab8...f27 Hvilket flyselskap bruker dere? Anonymkode: 6ae41...448
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2019 #13 Skrevet 19. februar 2019 Vi bruker Norwegian. Ryanair (eller adre lavprisselskap) går ikke fra byen vår. Men i fjor sommer fikk vi billetter på Norwegian til 399 kr per pers en vei, og 599 andre veien. Vi bestilte sikkert et halvt år i forveien, da. Da ligger det veldig rimelige billetter der ute. Anonymkode: 0aab8...f27
gladidag Skrevet 19. februar 2019 #14 Skrevet 19. februar 2019 Kommer an på budsjett....vi reiser på eksotiske ferier, så det er ikke akkurat grisebillig,men vi søker nettet etter rimelige flyturer, bor på små gjestehus, enkle bungalower, billige hoteller. Spiser på lokale restauranter, streetfood, markeder. Bruker fint lite på shopping på ferie, drar ikke på dyre utflukter. Bruker mest mulig lokale aktører.
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2019 #15 Skrevet 19. februar 2019 Vi leier leilighet/hus gjennom Airbnb både i Norge og i andre land,reiser gjerne sammen med annen familie. Tar med nistemat på dagsturer, alltid vannflasker med. Noen ganger reiser vi med tog, ellers er det med bil. Fly bruker vi ikke, men det er fordi vi ikke reiser så langt at det er nødvendig. For oss er bil/togturen en del av ferien. Skal vi i fornøyelsespark har vi alltid med nistemat. De har stort sett traller til utleie i parker, så man kan fint frakte en kjølebag og termoser. Anonymkode: d566f...696
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2019 #16 Skrevet 19. februar 2019 Tja, vi skal tur/rt danskebåten og to netter i København. 12 000. Alt er skrudd opp til dobbel pris i fellesferien. Anonymkode: 8482e...39a
sølvdryss Skrevet 19. februar 2019 #17 Skrevet 19. februar 2019 Nå har ikke jeg barn, men har likevel litt tips. Reis til land som er billige flybilletter og hotell/andre overnattingsmuligheter. Det bør også være plasser hvor det ikke koster skjorten å finne på ting. F.eks er det relativt billig å fly/bo i øst-Europa. F.eks Riga, Tallin, Polen, Praha, Budapest. Da kan man få flybiletter til rundt 1000-2000kr tur/retur per person alt ettersom årstid. Hotell kan man få for 500kr natten. Evt kan man leie leilighet. Da blir det rundt 10 000kr for alle tre. Men husk å sjekk at overnatting er i nærhet til det dere vil finne på, ellers må dere gå inn for å bruke buss/tog ol. Også er det nok lurt å finne aktiviteter og engasjere barna i hvilke aktiviteter de ønsker før dere reiser slik at elle trives på ferie. Man må heller ikke spise alle måltider ute. Man kan gå på butikken å kjøpe frokost og lunsj og sitte i en park å spise. Men i øst-Europa er det relativt billig å spise ute.
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2019 #18 Skrevet 19. februar 2019 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi bruker Norwegian. Ryanair (eller adre lavprisselskap) går ikke fra byen vår. Men i fjor sommer fikk vi billetter på Norwegian til 399 kr per pers en vei, og 599 andre veien. Vi bestilte sikkert et halvt år i forveien, da. Da ligger det veldig rimelige billetter der ute. Anonymkode: 0aab8...f27 Da vil jeg undersøke det Har dere noen steder å anbefale i England, fine eller morsomme opplevelser for barn? Anonymkode: 6ae41...448
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2019 #19 Skrevet 19. februar 2019 Bytt hus med noen i et land med kjøreavstand og ta bilferie dit. Superkoselig Anonymkode: d94f3...f3a
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2019 #20 Skrevet 19. februar 2019 3 hours ago, AnonymBruker said: Tja, vi skal tur/rt danskebåten og to netter i København. 12 000. Alt er skrudd opp til dobbel pris i fellesferien. Anonymkode: 8482e...39a Vel, dfds har akkurat hatt stor kampanje med båt en vei for 20 kroner. Bestilt meg tur i ferien jeg og. Anonymkode: c0760...09b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå