Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan forholder dere som blør etter samleie dere til sex?

Jeg hadde et par runder med småblødninger etter sex i starten av svangerskapet uten at hverken jeg eller helsepersonell var bekymret over det. Jeg er nå 26 uker på vei og hadde en mye større blødning ifm samleie i dag, enn tidligere. (Som en mild-moderat menstruasjon der det rant).Fødeavdelingen viste ikke bekymring så lenge blødningen avtok ila noen timer (som det gjorde) og smertene ikke var intense (hadde kun litt kynnere og murringer). 

Jeg fikk ingen anbefaling om å avstå fra videre sex, da jordmor antar det hele skyldes lettblødende livmorhals. Men jeg synes jo det er litt ekkelt å skulle blø sånn som dette! Hvordan gjør dere andre blødere dette?🙊

Anonymkode: ad0a7...d53

Skrevet

Jeg hadde lettblødende livmorhals, som blødde uten åpenbare årsaker som f.eks. samleie, og var inne til sjekk på føden flere ganger. 

Siden min livmorhals blødde omtrent bare "en så på den" fikk jeg beskjed om å avstå fra samleie ut svangerskapet (dette var i uke 24). 

Anonymkode: d76db...064

Skrevet

Ts her!

Men betyr det da at det er farlig/uhensiktsmessig at livmorhalsen blør?👆🏻

Skrevet

Jeg har også veldig skjøre slimhinner og lettblødende livmorhals i svangerskapet. Fikk beskjed av både jordmor og lege at dette ikke er noe farlig, men at det selvfølgelig kan være irriterende i forbindelse med f.eks samleie. Jeg fikk beskjed om at sex ikke var farlig, men du kan jo ta en telefon til din lege :)

Anonymkode: a1aa9...3ed

Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts her!

Men betyr det da at det er farlig/uhensiktsmessig at livmorhalsen blør?👆🏻

Jeg spurte ikke gynekologen nærmere...så om det ble anbefalt for å ikke skape bekymring for meg ved blødninger eller om det var en medisinsk grunn  vet jeg rett og slett ikke.

Ble undersøkt med vaginal ultralyd etter hver blødning for å sjekke om blødningen kom fra livmoren.

Jeg blødde/spottet konstant fra uke 5-8, så nye blødninger i uke 24 og 27. Blødningene i uke 24 og 27 var ikke store, men de ville likevel ha meg inn for sjekk på føden.

Jeg tok celleprøve i uke 7 og "måtte" og ta celleprøve på 6 ukers kontroll etter fødsel for å utelukke at blødningene fra livmorhalsen skyldtes celleforandringer.

Anonymkode: d76db...064

Skrevet

Har det som deg ts. Var inne sist uke på fødeavdelingen (uke 26) fordi jeg blødde mye etter samleie. Virket nesten som om slimproppen gikk også, men alt var fint på GU. Ingen åpning, og blødningen avtok. Kjente liv, og hadde kun litt murringer. 

Fikk ikke beskjed om å avstå fra samleie. Har ikke blødd siden, men vi er litt mer forsiktig. Er jo ekkelt å blø under svangerskapet uansett når, og selv når en vet at det er ufarlig. Man blir jo bekymret, så for min del er det ikke verdt det hvis man blør etter hver gang :( 

Skrevet

Takk for svar over her☺️

Jeg reagerte litt på at de ikke ville ha meg inn på kontroll etter en såpass stor blødning, men ser jo her at det er flere som har vært innom for lignende uten funn. Jeg har heldigvis sluttet å blø i dag, men merker at opplevelsen sitter litt i. Tror mannen også synes det var ekkelt, så blir vel en slags effektiv sex-stopp for oss begge det her🤭

-TS

Skrevet

Hvis dere løper ned fødeavdelingen hver gang dere blør etter samleie, så vil jeg jo si det er fryktelig mtp ressursbruken!! Enten har dere sex og slår dere til ro med blødningen etterpå, ellers lar dere være å ha sex...

Anonymkode: aed18...db0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...