AnonymBruker Skrevet 17. februar 2019 #1 Skrevet 17. februar 2019 Jeg begynte å tenke litt her nå.. jeg holder på å gå ned i vekt, og hører at det er minst like vanskelig å holde vekten når du har gått ned, som det er å gå ned i vekt. Jeg regner med vektnedgangen stopper opp så fort jeg ikke lenger går i kaloriunderskudd? Og det kan vel skje før jeg har nådd målet mitt? Må jeg etterhvert begynne å trene mer og mer for å fortsette å gå ned i vekt? Jeg spiser allerede så sunt og lite som jeg føler er en fin og passende livsstil for meg. Jeg spiser lite og sunt, og koser meg en gang iblandt, faktisk ganske ofte, bare i mye mindre mengder enn før, sånn at kroppen ikke skal bli vandt til noe «diett» og plutselig rase opp i vekt så fort jeg spiser en burger eller tar et glass vin liksom. Går heller aldri sulten. Og foreløbig funker dette heeeelt supert! Jeg har blitt myye tynnere og kan såvidt se at noen magemuskler begynner å komme frem. Jeg måler vektnedgangen min i bilder, og gamle klær, istedenfor vekta. Ja jeg veier meg en gang i blandt bare for nyskjerrighetens skyld men siden jeg trener veldig mye styrke henger jeg meg ikke opp i hvor mye jeg veier. Hvis vektnedgangen min stopper opp før jeg har nådd målet mitt så synes jeg jo det er veldig kjipt å ikke finne ut av dette før det kanskje har gått 2 måneder og jeg ikke ser noe mer fremgang.. er det noen lure måter å finne ut av dette på? Siden jeg trener styrke så hjelper det jo ikke så mye å følge med på hvor mye jeg veier heller.. jeg kan jo gå opp i vekt selvom jeg blir tynnere. Jeg trener allerde 30-40 min hver dag utenom fredag og lørdag så hvis jeg skal begynne å trene enda mer for å fortsette vektnedgangen synes jeg det blir litt ekstremt for min del... og hvordan holder folk vekta? Er det bare å trene like mye og spise ca det samme som når man prøver å gå ned i vekt? Må jeg spise enda sunnere og trene enda mer? Jeg er jente og 22 år hvis det er relevant Anonymkode: 6a2f4...6fa
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2019 #2 Skrevet 17. februar 2019 Du kan jo...... veie deg??? Anonymkode: 51821...8b2 5
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2019 #3 Skrevet 17. februar 2019 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kan jo...... veie deg??? Anonymkode: 51821...8b2 Ganske tydelig at du ikke verken leste teksten min eller kan noe som helst om trening... De fleste går opp i vekt av å trene styrke, selvom de blir tynnere, Forde muskler veier mer enn fett. -op Anonymkode: 6a2f4...6fa 1
CosimaJettaSpencer Skrevet 17. februar 2019 #4 Skrevet 17. februar 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ganske tydelig at du ikke verken leste teksten min eller kan noe som helst om trening... De fleste går opp i vekt av å trene styrke, selvom de blir tynnere, Forde muskler veier mer enn fett. -op Anonymkode: 6a2f4...6fa Dette gjelder primært menn. Ellers, se deg i speilet. Ser du feit ut? Spis mindre. Vaskebrett? Fortsett med det du gjør. 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2019 #5 Skrevet 17. februar 2019 13 minutter siden, CosimaJettaSpencer skrev: Dette gjelder primært menn. Ellers, se deg i speilet. Ser du feit ut? Spis mindre. Vaskebrett? Fortsett med det du gjør. Neei jeg har sett mange jenter også som har vært ganske lubbene når de har veid feks 65 også har de blitt tynne og veier 70.. pga styrketrening. så gjelder jenter også, er bare å Google og se jenter som har bilder av vektnedgangen sin med vekt skrevet på -op Anonymkode: 6a2f4...6fa
Pierre Gynt Skrevet 17. februar 2019 #6 Skrevet 17. februar 2019 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ganske tydelig at du ikke verken leste teksten min eller kan noe som helst om trening... De fleste går opp i vekt av å trene styrke, selvom de blir tynnere, Forde muskler veier mer enn fett. -op Anonymkode: 6a2f4...6fa Så lenge du selv bruker ordet "vektnedgang", så er det ikke rart at folk foreslår å veie seg. Men utover det så skjønner jeg hva du mener. Du ønsker å holde oversikt over kroppsammensetning, og til det finnes det ulike løsninger: Du kan f.eks. bruke en klype, som måler fett på diverse punkter. Det finnes vekter som viser fettprosent. Disse er ikke så eksakte, men min kveldsmåling stemte faktisk med en dexa-måling, så jeg tror ikke de er så verst. De kan uansett brukes til relativ overvåkning, om ikke selve prosenten er så nøyaktig. Du kan bruke målebånd rundt livet. Du kan holde oversikt over styrken din. Er du blitt sterkere, er det sannsynlig at du har lagt på deg muskler, så lenge du har løfta en stund og det ikke skyldes en plutselig teknikkforbedring. Og ellers er bilder nyttig. 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2019 #7 Skrevet 17. februar 2019 Du har vell et speil? Anonymkode: eb356...069 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2019 #8 Skrevet 17. februar 2019 3 minutter siden, Purt Gull skrev: Så lenge du selv bruker ordet "vektnedgang", så er det ikke rart at folk foreslår å veie seg. Men utover det så skjønner jeg hva du mener. Du ønsker å holde oversikt over kroppsammensetning, og til det finnes det ulike løsninger: Du kan f.eks. bruke en klype, som måler fett på diverse punkter. Det finnes vekter som viser fettprosent. Disse er ikke så eksakte, men min kveldsmåling stemte faktisk med en dexa-måling, så jeg tror ikke de er så verst. De kan uansett brukes til relativ overvåkning, om ikke selve prosenten er så nøyaktig. Du kan bruke målebånd rundt livet. Du kan holde oversikt over styrken din. Er du blitt sterkere, er det sannsynlig at du har lagt på deg muskler, så lenge du har løfta en stund og det ikke skyldes en plutselig teknikkforbedring. Og ellers er bilder nyttig. Ja var upraktisk av meg å bruke det ordet, tenkte ikke så mye over det.. takk for tipsene, endelig et nyttig svar! -op Anonymkode: 6a2f4...6fa
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2019 #9 Skrevet 17. februar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du har vell et speil? Anonymkode: eb356...069 Jo men er ikke så lett å se i speilet om man har blitt noe tynnere den ene måneden eller ikke, Også ser man ikke alltid sannheten i speilet heller. Jeg synes jeg ser nogenlunde lik ut i speilet som jeg gjorde for 6 måneder siden; men har gått ned en buksestørrelse og alle klærne mine fra i sommer er alt for store nå. og på bildene jeg har tatt er det helt sinnsykt stor forskjell Anonymkode: 6a2f4...6fa
Pierre Gynt Skrevet 17. februar 2019 #10 Skrevet 17. februar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jo men er ikke så lett å se i speilet om man har blitt noe tynnere den ene måneden eller ikke, Også ser man ikke alltid sannheten i speilet heller. Jeg synes jeg ser nogenlunde lik ut i speilet som jeg gjorde for 6 måneder siden; men har gått ned en buksestørrelse og alle klærne mine fra i sommer er alt for store nå. og på bildene jeg har tatt er det helt sinnsykt stor forskjell Anonymkode: 6a2f4...6fa Kan man si A uten å si B? Stemmer for at du legger ut bildene!
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2019 #11 Skrevet 17. februar 2019 17 minutter siden, Purt Gull skrev: Kan man si A uten å si B? Stemmer for at du legger ut bildene! Haha! Jeg har bare tatt bilder i undertøy så de har jeg planer om å holde for meg selv desverre Anonymkode: 6a2f4...6fa
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2019 #12 Skrevet 17. februar 2019 Målebånd eller en tråd du måler rundt midje/hofter, lår og overarmer. Anonymkode: 75d95...edd
Gjest Raggy Skrevet 17. februar 2019 #13 Skrevet 17. februar 2019 Jeg har testet ulike måter å følge med på å synes fettklype er best. Jeg måler ikke på flere steder for å følge med på fettprosenten men jeg måler på magen for å holde en viss oversikt over hvordan det går. Kan veie meg å ha opptil 4kg forskjell på ulike dager så det blir jeg bare helt forvirret av Målebånd fungerer også dårlig da jeg blåser meg kraftig opp hvis jeg spiser sukker og kjappe karbs uten at det betyr at jeg har lagt på meg mer fett.
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2019 #14 Skrevet 17. februar 2019 4 hours ago, AnonymBruker said: Ganske tydelig at du ikke verken leste teksten min eller kan noe som helst om trening... De fleste går opp i vekt av å trene styrke, selvom de blir tynnere, Forde muskler veier mer enn fett. -op Anonymkode: 6a2f4...6fa Det er ikke helt sant. 1 kg muskler veier nøyaktig det samme som 1 kg fett. Muskler har derimot større massetetthet, og opptar mindre volum enn fett. Anonymkode: 1b308...19c
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2019 #15 Skrevet 17. februar 2019 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke helt sant. 1 kg muskler veier nøyaktig det samme som 1 kg fett. Muskler har derimot større massetetthet, og opptar mindre volum enn fett. Anonymkode: 1b308...19c Du skjønte jo hva jeg mente... 1 kg fjer veier også det samme som 1 kg metall..... -op Anonymkode: 6a2f4...6fa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå