Gå til innhold

Biltema er useriøs bedrift. Viser feil sum på varene.

Anbefalte innlegg

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Man trenger maks noen timers opplæring for å fylle hyller eller sitte i kassa på Biltema eller andre butikker.

Jeg tror du undervurderer hva som kreves, både for å jobbe i hvilken som helst jobb, samt det å jobbe i butikk spesielt. Det er ikke bare-bare å ta inn folk rett fra gata og gi dem jobb, hvis de mangler arbeidserfaring. Ikke engang noe så grunnleggende som ærlighet og pålitelighet, er det alle som har i bunn; også det må faktisk læres.
At det ikke er noe pluss i arbeidsgivers øyne at kandidaten kan vise til arbeidstrening i Nav-regi, sier seg selv. Men det er ikke Nav sin feil. Det faktum at en person har hatt slik trening, er et indikasjon på at han er lite ettertraktet som arbeidskraft og har vanskelig for å skaffe seg jobb. Så hvorfor satse på et såpass usikkert kort når alternativer fins?

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har kun gode erfaringer med Biltema sine produkter og priser. Har aldri vært feil pris og produktene jeg har kjøpt funker utmerket, selv mange år etter. Det er jo ikke sånn at Biltema har en egen fabrikk for å produsere disse produktene. Mange av produktene kan kjøpes under andre merker i andre butikker. 

Anonymkode: 81ed5...39f

• Liker 1
Skrevet
5 hours ago, Vox_populi said:

Jeg tror du undervurderer hva som kreves, både for å jobbe i hvilken som helst jobb, samt det å jobbe i butikk spesielt.

Jeg har hatt både sommerjobber og deltidsjobber, så jeg vet at det er mange ting man kan gjøre med minimal opplæring. Jeg skjønner ikke vitsen med å late som at alt er så komplisert.

Anonymkode: abfd7...9b6

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har hatt både sommerjobber og deltidsjobber, så jeg vet at det er mange ting man kan gjøre med minimal opplæring. Jeg skjønner ikke vitsen med å late som at alt er så komplisert.

Du har forsåvidt rett i det, men du tar for gitt at alle har den samme kulturelle bagasje i bunn. Når både foreldre og skolegang har sviktet, og hverken arbeidsmoral, respekt eller oppførsel sitter i ryggmargen, hvor lett er det da å få seg arbeid?

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Anonymkode: abfd7...9b6

Jeg jobber i butikk, og jeg synes det er superenkelt. Helt ukomplisert. Selv med det jeg anser som middels innsats får jeg gjort mer enn de fleste kollegaene mine i løpet av en dag. 

Du ville derimot kanskje blitt overasket over hvor mange som ikke fikser denne jobben i det hele tatt. Vi har flere innom på arbeidstrening via NAV iløpet av året. Men majoriteten er enten umulig å jobbe sammen med (enten det er fordi de er totalt sosialt inkompetent eller fordi de ikke ser ut til å forstå helt grunnleggende ting/tar ikke til seg kunnskap), eller de gjør det klinkende klart at de ikke trives med å jobbe i butikk. Ingen av alternativene er drømmekandidaten for en arbeidsgiver. De som gjør det bra i jobben har stort sett blitt ansatt, spesielt i høysesongen. 

Jeg sier ikke at sosial dumping ikke foregår, men det er ikke slik på alle arbeidsplasser. Å ha folk på arbeidstrening kan være veldig krevende for arbeidsplassen også.

Anonymkode: 6abbd...eb0

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...