Gå til innhold

Biltema er useriøs bedrift. Viser feil sum på varene.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Grublet litt på det i går etter å ha vært der. Som vanlig ble det dyrere en beregnet, så jeg bestemte meg for å se på prislappen. Og der får jeg øye på at de legger på moms eller mva i kassen. Altså den prisen som henger under varene, viser noe helt annet. Dette er semi svindel i mine øyne. Joda de har loven på sin side, men de vet at her er det mange som lar seg lure og jeg har vært der ørten ganger uten å tenkt over det.

Kombiner det med at 50% av d som selges er komplett jalla. Verktøy er ofte engangsbruk. Billig ja, men gambling om det fungerer i det heletatt. Samt at de er kjent for å hyre inn folk med lønn fra nav og "sparke" dem når de er ferdig på dette nav tiltaket. Det som blir produsert med biltema merket på er oftest laget på kullfabrikker i kina med ca slaver.

Dette er jo ikke en bedrift som burde ha god omtale. Skal jeg ha billig dritt fra nå av blir det clas olhson eller jula.

Anonymkode: b32ea...69c

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Grublet litt på det i går etter å ha vært der. Som vanlig ble det dyrere en beregnet, så jeg bestemte meg for å se på prislappen. Og der får jeg øye på at de legger på moms eller mva i kassen. Altså den prisen som henger under varene, viser noe helt annet. Dette er semi svindel i mine øyne. Joda de har loven på sin side, men de vet at her er det mange som lar seg lure og jeg har vært der ørten ganger uten å tenkt over det.

Pris skal oppgis med mva, og det gjør de på Biltema. 

Tror mer på brukerfeil-at du har sett på feil prislapp. 

Anonymkode: b3aa5...8cb

• Liker 24
Skrevet

Kjenner meg overhodet ikke igjen og jeg er stadig innom biltema og handler. Har aldri fått en annen pris i kassaen det som varen var merket med.

Anonymkode: 7413c...247

• Liker 17
Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min erfaring er at det ofte mangler prislapp, spesielt på de varene som står på «torg» ute på golvet. Og det er haugevis med varer som ligger på feil plass i hylla. Jeg sjekker alltid nummeret som står under strekkoden på varen slik at jeg er sikker på at jeg ser riktig pris.

Anonymkode: f8a99...ef1

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kombiner det med at 50% av d som selges er komplett jalla. Verktøy er ofte engangsbruk. Billig ja, men gambling om det fungerer i det heletatt. Samt at de er kjent for å hyre inn folk med lønn fra nav og "sparke" dem når de er ferdig på dette nav tiltaket. Det som blir produsert med biltema merket på er oftest laget på kullfabrikker i kina med ca slaver.

Dette er jo ikke en bedrift som burde ha god omtale. Skal jeg ha billig dritt fra nå av blir det clas olhson eller jula.

Hyllepriser er aldri sannhetsvitner på innprisen i kassen. Forbrukermyndighetene har tatt det du påpeker her opp og funnet at ingen lov pålegger å ha 100 % samsvar mellom hyllepris og innprisen i kassa. Du som kunde, derimot, er ansvarlig for å flge med på hva prisen er i kassa og på kassalappen. Problembutikken den gang dette ble tatt opp var Rema. 

Så her tar du opp et tema der du ikke følger med og mener at det er burikkens skyld. At du ikke følger med i kassa, gjør ikke butikken useriøs, snarere tvert i mot.

Anonymkode: 78094...eba

• Liker 9
Skrevet

De selger dårlige tenningskabler og har vært uheldig med en rotor også. Men man vet jo på en måte hva man går til så det overrasker jo ikke..

Skrevet
6 minutter siden, stenalina skrev:

De selger dårlige tenningskabler og har vært uheldig med en rotor også. Men man vet jo på en måte hva man går til så det overrasker jo ikke..

Dersom det er produksjonsfeil går du tilbake med dem.  Ta med kvittering selvfølgelig.  Om det er du som har ødelagt ved feil bruk er det nok bare deg selv å skylde på... 

Anonymkode: 4b6f8...264

• Liker 7
Skrevet

Har bare gode opplevelser med Biltema. Prisene i kassen stemmer alltid når jeg handler der.

• Liker 4
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dersom det er produksjonsfeil går du tilbake med dem.  Ta med kvittering selvfølgelig.  Om det er du som har ødelagt ved feil bruk er det nok bare deg selv å skylde på... 

Anonymkode: 4b6f8...264

Det ordnet seg helt fint. Fikk tak i det jeg trengte til slutt, dog på en annen butikk.😋

Skrevet

Du får det du betaler for, så enkelt er det faktisk

Når du ikke betaler noe særlig for det du kjøper, så kan du vel ikke regne med at det varer ekstremt lenge. 

Anonymkode: b246a...c54

Skrevet
55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du får det du betaler for, så enkelt er det faktisk

Når du ikke betaler noe særlig for det du kjøper, så kan du vel ikke regne med at det varer ekstremt lenge. 

Anonymkode: b246a...c54

Det vil jeg ikke si er så enkelt nei, faktisk.

Har hatt billig utstyr som har fungert i årevis og dyrt som har brutt sammen kjapt. Men oftest motsatt selvfølgelig. Problemet med utstyr fra biltema er at det er som å trekke lodd. Kina stål er elendig, kjøpte en øks hvor metallet ikke tålte vanlig bruk og sprakk. I går kjøpte jeg slipe utstyr som heller ikke tåler bruk og knekker av etter noen sekunder. Så det får være grenser, når en betaler for søppel.

Men av maskineri har jeg sålangt ok erfaring med biltema.

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hyllepriser er aldri sannhetsvitner på innprisen i kassen. Forbrukermyndighetene har tatt det du påpeker her opp og funnet at ingen lov pålegger å ha 100 % samsvar mellom hyllepris og innprisen i kassa. Du som kunde, derimot, er ansvarlig for å flge med på hva prisen er i kassa og på kassalappen. Problembutikken den gang dette ble tatt opp var Rema. 

Så her tar du opp et tema der du ikke følger med og mener at det er burikkens skyld. At du ikke følger med i kassa, gjør ikke butikken useriøs, snarere tvert i mot.

Anonymkode: 78094...eba

Vel, jeg driter egentlig langt i hva loven sier eller ikke sier her. Dersom butikk bevist har annen pris i hylla en hva som er realitet. Er de kynisk mot sin kunde. Det er fakta. De fleste går god for pris man ser i hyllen. 

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vel, i følge kvittering så er jeg meget sikker på at det ikke var tilfellet i går. Spurte svigerfar i dag, han sier det stemmer også.

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel, i følge kvittering så er jeg meget sikker på at det ikke var tilfellet i går. Spurte svigerfar i dag, han sier det stemmer også.

Prisene ligger også på www.biltema.no 

• Liker 4
Skrevet

Når man handler på biltema bør det vel virkelig ikke komme som noe sjokk at kvaliteten er jalla........ Man får det man betaler for...

De gangene jeg har vært innom Biltema har dog prisene på lappene og i kassen stemt overrens. 

• Liker 3
Annonse
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok, men da må dere ha rett og alle andre tar feil. 

• Liker 2
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mener du at prisene ute i butikken er oppgitt uten moms? Det er ikke lov. Ta bilde av prisen neste gang. Men de er pålagt å vise moms utregningen på kvitteringen. 

Det at varene er jalla må du ta på egen kappe. Det er du som velger å handle der. Det er jo ingen som tvinger deg. 

Min erfaring med Biltema er stort sett positiv. Men man må jo vurdere hvilken kvalitet man trenger, og om det er verd prisen. 

• Liker 3
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har aldri opplevd priser oppgitt uten moms på skilter og hyller på Biltema. Og i butikker av denne typen vil jeg tro alle priser kommer fra samme datasystem, prisene på hyllene printes fra samme system som henter prisene i kassa. 

Så at en og annen vare foreløpig ikke har fått ny hyllelapp når prisene i systemet er oppdatert, det skjer i blant, både hos Biltema og andre. Men at prisene på hyllene er uten mva, det kreves det en ganske graverende feil i systemet eller en skikkelig innsats for å få til. 

Anonymkode: 7ce6c...7e7

• Liker 4
Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Samt at de er kjent for å hyre inn folk med lønn fra nav og "sparke" dem når de er ferdig på dette nav tiltaket.

Er det også galt nå? Jeg trodde det var bra at f. eks. Biltema ville ta inn folk ingen andre vil ha og gi dem litt arbeidstrening.

• Liker 1
Skrevet
1 hour ago, Vox_populi said:

Er det også galt nå? Jeg trodde det var bra at f. eks. Biltema ville ta inn folk ingen andre vil ha og gi dem litt arbeidstrening.

Man trenger maks noen timers opplæring for å fylle hyller eller sitte i kassa på Biltema eller andre butikker. De gjør det for å få gratis arbeidskraft, og det fører til at enda flere havner på Nav. Man bør la være å skrive at man har gjort slike jobber på CVen siden det gir lavere sjanse for å få jobb. https://forskning.no/2017/07/nav-tiltak-gjor-det-vanskeligere-fa-jobb/produsert-og-finansiert-av/hogskolen-i-oslo-og-akershus

Anonymkode: abfd7...9b6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...