Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

..til en gammel og gusten hud? Gjerne the ordinary eller dermalogica. 

Anonymkode: 6624e...d37

Videoannonse
Annonse
Skrevet
4 timer siden, skruf skrev:

Kan anbefale c-vitaminserum, huden min har iallefall fått fin glød og enda jevnere hudtone etter at jeg begynte å bruke det. 

Jeg bruker ett fra Klairs, er ikke så dyrt og veldig drøyt i bruk. 

https://www.blush.no/product/913370/ansiktspleie/serum-oljer/klairs-freshly-juiced-vitamin-drop#

Takk for tips 😘

Anonymkode: 6624e...d37

• Liker 2
Skrevet

The Ordinary sin Niacinamide blabla er kjempegod for min hud. Er en av de tingene man ikke merker man bruker før man slutter å bruke dem.

• Liker 1
Skrevet

Vitamin C Suspension 30% fra the Ordinary er iallefall jeg fornøyd med. 

Ellers anbefaler jeg å bruke en BHA, for eksempel Paula's Choice 2 % BHA liquid og eventuelt en AHA som Mandelic Acid. Syns det hjelper veldig på grå og gusten hud. 

• Liker 1
Skrevet

Husk å bruk høy solfaktor om man bruker C-vitamin serumet. Jeg bruker det på kveldstid bare, da slipper jeg solfaktor. Huden blir veldig lett sensitiv for sol (og fare for pigmentflekker) om du bruker det på dagtid uten solfaktor. Veldig fornøyd med den fra Klairs jeg også.

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, Hoppsideisy skrev:

Husk å bruk høy solfaktor om man bruker C-vitamin serumet. Jeg bruker det på kveldstid bare, da slipper jeg solfaktor. Huden blir veldig lett sensitiv for sol (og fare for pigmentflekker) om du bruker det på dagtid uten solfaktor. Veldig fornøyd med den fra Klairs jeg også.

Tingen er at huden vil fortsatt være fotosensetiv dagen etterpå, og en stund frem. Så man bør fortsatt bruke solkrem om man bruker c vitamin/ aktive syrer/ retinol/ retinoid etc. Faktisk er akuratt c vitamin noe som er mest effektiv om dagen (med solfaktor), ettersom antioksidantene er mest brukbare om dagen

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...