Gå til innhold

26 og har aldri vært i et forhold, haster det?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 hour ago, AnonymBruker said:

Da var det vel ikke akkurat deg jeg tenkte på da. 

For å få den forståelsen av hva du ser etter, så må du enten bli godt kjent med flere på andre måter, eller så blir det vel film, tv, og litteratur som er malen? 

Punkt 2, du vet hva du ser etter, men hvordan kjenner du igjen disse egenskapene hos noen, uten å date over en viss tid? 

Anonymkode: 18844...7da

Vi som er evig single har jo likevel normalt sett omgått menn på ulike måter. Mannlige venner, studiekamerater, brødre, fettere... Så vi kan jo ha et godt bilde av hva vi er ute etter selv om vi ikke har vært i et forhold selv. Men ja, dette er jo en av de tingene jeg i alle fall er redd for. At jeg skal møte en fyr som jeg om 1 - 2 år forstår virkelig ikke har de rette egenskapene for meg.

Anonymkode: 79a8f...097

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er veldig viktig. Ofte når man ikke har vært i et forhold før så har det noe med å gjøre at man ikke har møtt noen som det har passet med, og da har men ofte heller ikke vært en som har ligget med halve byen. Jeg har selv hatt sex med tre stykker, så jeg har jo da hatt ganske så lite sex siden jeg aldri har vært i et lengre forhold... Jeg jobbet rett og slett for mye på videregående/universitetet, og kom derfor ikke i så mange situasjoner hvor jeg møtte menn. 

Anonymkode: 79a8f...097

Jeg er eldre enn deg men møter også på denne holdningen blant menn. Noen av de, påfallende mange, forstår rett og slett ikke at det går an å være attraktiv dame og likevel singel. Det virker som de tror at vi ligger rundt, fordi det hadde jo menn gjort dersom de var attraktive og single, sant? Jeg har en mannlig venn som jeg diskuterer dette med nå, har gjort i flere måneder faktisk, for han klarer ikke å forstå at en dame som meg ennå er singel. Jeg forklarer han det gnag på gang; menn tør ikke snakke med meg, derav singklstatusen. Men nei, han er overbevist om at det er jeg som er kresen (det har han jo litt rett i også). 

Mitt råd er egentlig bare å skygge unna menn som blir dømmende om du har vært singel lengre, spesielt de som hinter til at du må ha vært intim med halve byen fordi du ikke har etablert deg ennå. Sånne menn er ikke for oss, de heller. Lykke til videre med datingen din, jeg tror og håper det lykkes for deg :)

Anonymkode: dea6e...bec

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.2.2019 den 12.24, hind skrev:

Det største problemet er nok at man blir sær, rigid og satt i sine vaner når man har lagt ungdommen bak seg og ennå ikke har vært i et forhold. Det kan bli vanskelig å tilpasse seg et annet menneske i den grad at man klarer å leve sammen hvis man har vært vant til å gjøre alt på sin måte, men hvis man er bevisst på å ikke gå i den fella kan det sikkert på bra. 

Mitt inntrykk er motsatt. Folk i forhold blir ofte en liten sekt på to personer som alltid holder sammen, mens single personer ofte er mer åpne for nye mennesker, nye inntrykk og andre holdninger.

Anonymkode: 52680...9f7

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mitt inntrykk er motsatt. Folk i forhold blir ofte en liten sekt på to personer som alltid holder sammen, mens single personer ofte er mer åpne for nye mennesker, nye inntrykk og andre holdninger.

Anonymkode: 52680...9f7

Haha, jeg måtte le litt av denne. Du har selvsagt helt rett, og ofte er det jo disse "sektene" som er mest dømmende ovenfor andre, altså de utenfor sekten sin, også :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 hours ago, AnonymBruker said:

At man er singel, endatil langtidssingel, betyr jo ikke at man ligger rundt.. Har selv vært singel det meste av voksenlivet men å ligge rundt har ikke falt meg inn ennå. Så glad i menn er jeg ikke..Er både pen og har høy utdanning og en del venninner i samme båt. Hadde lyst til å svare deg for dette er en holdning jeg har støtt på hos flere potensielle dates.. Men den holdningen der holder ikke for meg altså :)

Det er jeg faktisk glad for å høre, og det er ikke slik at jeg mener at det nødvendigvis er slik, men det er fort gjort å tenke slik. Spesielt dersom du er pen - men muligens en fordel dette med høy utdanning... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da var det vel ikke akkurat deg jeg tenkte på da. 

For å få den forståelsen av hva du ser etter, så må du enten bli godt kjent med flere på andre måter, eller så blir det vel film, tv, og litteratur som er malen? 

Punkt 2, du vet hva du ser etter, men hvordan kjenner du igjen disse egenskapene hos noen, uten å date over en viss tid? 

Anonymkode: 18844...7da

Vel, selv om jeg var singel så betyr jo ikke det at jeg bodde i en hule i skogen og ikke møtte folk heller 😂 Jeg vet ikke, man møter da masse mennesker gjennom skole, jobb, venner, hobbyer og så videre. Man lærer seg jo etterhvert hvilke typer mennesker man går godt overens med, hvilke egenskaper man setter pris på hos andre osv. Følte  at jeg hadde god nok forståelse av hva jeg så etter, helt uten å date noe særlig.

Har mange venner, og en kjæreste er da egentlig "bare" en veldig god venn med som man også har sex med og bor sammen med. Jeg vel egentlig etter mye av det samme som jeg så etter i en god venn, rett og slett.

Men kanskje jeg bare hadde råflaks, siden jeg fant min "på første forsøk". Jeg sier ikke at det er oppnåelig for alle. Men jeg er bare ikke enig i at man trenger å date mange for å vite hva man liker. Så er det jo sånn, tenker jeg, at uansett om man aldri har vært i et forhold eller har vært i mange - så vet man jo ikke sikkert om det er klaff med noen før man har blitt godt kjent da. 

Anonymkode: 432c2...c95

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, SM30 skrev:

Det er jeg faktisk glad for å høre, og det er ikke slik at jeg mener at det nødvendigvis er slik, men det er fort gjort å tenke slik. Spesielt dersom du er pen - men muligens en fordel dette med høy utdanning... 

Bra, og jeg håper at du tar til deg dette for det er et gjennomgående trekk min omgangskrets (ta det for det det er verdt). Jeg har som sagt hørt det før og er jeg i tvil om jeg virkelig liker en mann eller ikke, kan han fort ryke ut ytterdøra dersom jeg hører slike holdninger, dessverre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, AnonymBruker said:

Bra, og jeg håper at du tar til deg dette for det er et gjennomgående trekk min omgangskrets (ta det for det det er verdt). Jeg har som sagt hørt det før og er jeg i tvil om jeg virkelig liker en mann eller ikke, kan han fort ryke ut ytterdøra dersom jeg hører slike holdninger, dessverre. 

Skal huske på det, og vi er nok i samme bås på mange måter, jeg hadde røket ut pga holdningene og du hadde røket ut hos meg grunnet lite erfaring, men så kan jo faktisk folk overraske utover det man hører, dersom man tør stille spørsmål ved hvorfor noen er slik de er, eller har havnet der de er😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...