AnonymBruker Skrevet 17. februar 2019 #1 Skrevet 17. februar 2019 Byttet jobb for noen måneder siden og gledet meg til et nytt miljø. Men entusiasmen har dessverre fort blitt borte, har hittil bare fått oppgaver for å avlaste andre medarbeidere som å oppdatere en haug med regneark osv. Er ansatt i en koordinator rolle så regnet med å ha en rekke forskjellige arbeidsoppgaver og et selvstendig arbeidsområde. Kan nevne at det var en linjeleder som ansatte meg og jeg er plassert i et prosjekt hvor jeg rapporterer til en prosjektleder. Dette er mitt første jobb bytte etter mange år i jobb så aner ikke om det er vanlig å ha det sånn den første tiden i ny jobb. Hva er andres erfaring? Anonymkode: 7b568...bc3
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2019 #2 Skrevet 17. februar 2019 Helt vanlig at du må «jobbe deg oppover» og vise hva du kan i ny jobb. Anonymkode: 6b0ed...090
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2019 #3 Skrevet 17. februar 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Helt vanlig at du må «jobbe deg oppover» og vise hva du kan i ny jobb. Anonymkode: 6b0ed...090 Skjønner det, men nå sitter jeg bare med oppgaver en nyutdannet fint kunne klart. Ikke spesielt motiverende. Anonymkode: 7b568...bc3
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2019 #4 Skrevet 19. februar 2019 Hva med å ta en prat med leder om hva han tenker fremover? Dette er jo ikke det du har blitt forespeilet, så jeg tenker det kan være på sin plass. Gjør det tidlig, slik at de ser at du ikke har planer om å være der for evig om dette er under ditt utdannelsesnivå. Mange har lett for å "glemme" nye ansatte, fordi de egentlig trenger noen til å rydde opp i andres rot. Dette er gjerne veldig kjedelige arbeidsoppgaver, som mange nyansatte godtar litt for lenge. Jeg ville sagt ifra tidlig, og evt sett meg om etter ny jobb om det viser seg at ledelsen ikke har ordentlige planer for deg. Anonymkode: 9c72e...827
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2019 #5 Skrevet 26. februar 2019 På 19.2.2019 den 8.13, AnonymBruker skrev: Hva med å ta en prat med leder om hva han tenker fremover? Dette er jo ikke det du har blitt forespeilet, så jeg tenker det kan være på sin plass. Gjør det tidlig, slik at de ser at du ikke har planer om å være der for evig om dette er under ditt utdannelsesnivå. Mange har lett for å "glemme" nye ansatte, fordi de egentlig trenger noen til å rydde opp i andres rot. Dette er gjerne veldig kjedelige arbeidsoppgaver, som mange nyansatte godtar litt for lenge. Jeg ville sagt ifra tidlig, og evt sett meg om etter ny jobb om det viser seg at ledelsen ikke har ordentlige planer for deg. Anonymkode: 9c72e...827 Takk for svar. Ser om det bedrer seg i løpet av et par måneder før jeg tar det opp, venter til prøveperioden er over. Håper bare jeg klarer i skjule frustrasjonen så lenge! Anonymkode: 7b568...bc3
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2019 #6 Skrevet 27. februar 2019 Man kan ikke forvente ekstremt stor selvstendighet i ny jobb fra første dag syntes jeg. Selv om mange er erfarne fra tidligere jobber, så må man ofte vise at man behersker den jobben når man begynner et nytt sted før man får mer ansvar. Og generelt: Arbeidslivet dreier seg ofte om å gjøre oppgaver som ikke nødvendigvis er så morsomme, nesten uansett hvilken jobb man har. Anonymkode: 96f41...1cb
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2019 #7 Skrevet 27. februar 2019 På 17.02.2019 den 14.24, AnonymBruker skrev: Skjønner det, men nå sitter jeg bare med oppgaver en nyutdannet fint kunne klart. Ikke spesielt motiverende. Anonymkode: 7b568...bc3 vel, det er fortsatt helt vanlig. du er ny. jeg har måttet jobbe meg opp i alle jobber jeg har hatt omtrent selv om en apekatt kunne gjort de oppgavene jeg gjorde i starten. noen må faktisk gjøre de oppgavene også og det er ganske normalt at disse oppgavene faller på de nye Anonymkode: 7b8eb...6ed
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå