Gå til innhold

Ny prøver. EL skjedd eller skal skje?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har brukt clearblue sine tester (rosa) som viser en fast smiley når du har en LH stigning/topp. 

Har testet hver dag siden siste mens dag som var 7 februar. Fikk en fast smilefjes i går altså 9 dager siden siste dag med menstruasjon. Tok to tester denne dagen. Kl 10.00 og Kl 15.00. Begge gangene var testene positive. Men i dag Kl 09.00 var den negativ igjen. Altså dagen etter. 

Grunnen til at jeg har begynt å teste nå er fordi jeg ikke har blitt gravid, og har misset EL fullstendig de siste mnd. Denne mnd ble det testing å de viste at EL mest sannsynlig skjer 3-5 dager tidligere enn antatt. Fulgte standard 14 dager. 

Har hatt sex annenhver dag siden 7 februar. Hadde sex sist 13. feb før testen slo ut på lørdag 16. feb å da hadde vi sex. 

Håper det klaffer nå 😕 Men det jeg egentlig lurer på er om jeg misset EL igjen? 😕 Burde jeg hatt sex 14/15 februar selv om testen var negativ? Skjønner jo nå at LH min stiger raskt før den synker da jeg kun hadde 1 dag med positive tester. Står på pakken at EL da mest sannsynlig vil skje de neste dagene etter testen slår ut, men burde jeg da ikke hatt positiv test litt lenger enn ett døgn? 

Var det for sent å ha sex i dag når testen er negativ? Hadde sex i går med en gang testen viste positiv så håper at det hjalp.

Anonymkode: b54d5...baf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det beste er å ha sex dagene før eggløsning, da sperm kan leve i 3-5 dager og da ligger de klare og venter på egget når det slipper. Egget lever bare i opp til 24 timer etter eggløsning om det ikke blir befruktet. Så jeg vil tro dere traff så godt dere kan 😊

Vi trodde forsåvidt vi hadde misset eggløsning den måneden jeg ble gravid, da den var 2-3 dager seinere enn forventa, men jammen satt den ikke likevel. Så det fins håp!

Anonymkode: cc9a7...24f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...