AnonymBruker Skrevet 17. februar 2019 #1 Skrevet 17. februar 2019 Hei. Vært ansatt i jobben min i 4 år. jobben er i og for seg ikke noe spesielt krevende og til tider utrolig kjedelig. Hovedproblemet likevel er ledelsen og at det kjennes ut som et utrygt arbeidsmiljø da flere på kort varsel får beskjed om endringer som gjør at de mister jobben. Jeg føler at uansett hvor hardt vi jobber for resultatene får vi heller beskjed om alt som ikke fungerer ( til og med når alle mål er nådd) jeg har kjent lenge på en følelse av at jeg vil bort, men vet samtidig det betyr at jeg må med i lønn ganske drastisk.. Jeg gruer meg ofte før jobb, hver søndag blir jeg helt nedfor.. ville dere ofret en svært god lønn for trivsel og mer frihet? Anonymkode: f78ff...308
Cata Skrevet 17. februar 2019 #2 Skrevet 17. februar 2019 Jeg ville begynt å se meg om etter en ny jobb med god lønn OG trivsel. 8
exictence Skrevet 17. februar 2019 #3 Skrevet 17. februar 2019 Ja, jeg ville klart gjort det. Så lenge jeg hadde klart meg ok økonomisk. 3
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2019 #4 Skrevet 17. februar 2019 Jeg har en venninne som gikk frivillig ned 150.000 i året i lønn for en stilling med mer trivsel. Anonymkode: 80714...288 3
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2019 #5 Skrevet 17. februar 2019 Trivsel betyr alt, så lenge du fortsatt kommer til å tjene nok til å dekke utgiftene dine. Og etter hvert kanskje du finner en ny hodt betalt jobb hvor du også kommer til å trives? Anonymkode: 40fbe...2aa 3
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2019 #6 Skrevet 17. februar 2019 Du får godt betalt for en lite krevende, men kjedelig jobb. Er du motivert for å jobbe mye hardere for mindre penger? Jeg byttet, var fornøyd i begynnelsen men nå savner jeg å ikke ha så høyt arbeidspress. Og tenker at siden jeg mistrives her også, kunne jeg like gjerne mistrivdes i gammel jobb og hatt mer penger 😄 Anonymkode: f5c4a...b9e 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2019 #7 Skrevet 19. februar 2019 Jeg har gjort det, og jeg hadde gjort det på nytt, om jeg havnet i en lignende situasjon. Når du begynner å grue deg søndagen er dette noe du bør ta på alvor. Gjør noe nå, før du mistrives så mye at du melder deg syk selv om du ikke er det. Det kan ta lang tid å komme seg ovenpå etter en nedtur pga jobb. Min erfaring er at man bruker de pengene man har. Altså ser jeg i ettertid at de ekstra pengene jeg tjente tidligere, bare gikk til høyere forbruk. Jeg har jo egentlig ikke bruk for alle de klærne, eller å spise ute så mye som jeg gjorde tidligere. Om hverdagen går rundt på det du får i ny lønn, hadde jeg ikke vært i tvil. En dårlig leder er ikke verdt min tid og kompetanse. Anonymkode: aeaf6...503 2
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2019 #8 Skrevet 19. februar 2019 Dette kan jeg mye om. Etter nesten 20år med jobb, så valgte jeg heller livskvalitet. Fant ny jobb, nesten halve lønna. Men guud så deilig å ha en enkel jobb som gir deg pengene som trengs til å overleve. Samtidig gikk jeg ned til 4 dagers uke, altså 80%. Deilig med langhelg, kunne tenke meg å trappe ned til 50% etterhvert. Ser ikke noe poeng i å bruke mer tid på jobb enn jeg trenger inntekt. Jobb er noe av mest borkastede man bruker tiden på, død over kapitalismen! Den dreper oss sakte men sikkert. Jo mindre man har, jo bedre har man det mentalt. Helt klart. Før tjente jeg ca 700-900 000kr. Nå 400 000 fastlønn, klarer meg fint. Penger er det største problemet her i verden, skaper så mye faenskap. At ikke fler og fler oppdager dette...hva vi holder på meg. Pengejaget. Anonymkode: 07900...533 3
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2019 #9 Skrevet 19. februar 2019 Jeg valgte å slutte i jobben min hvor jeg hadde over 500.000kr i året, og begynte i en annen jobb hvor lønna ligger på 330.000kr i året. Angrer ikke et sekund! Det er selvfølgelig en omstilling å gå ned så mye i lønn, men du verden så mye mer den trivselen er verdt! Man får jo tross alt ikke med seg penger og planker til himmelen 😉 Anonymkode: 35355...e28 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2019 #10 Skrevet 19. februar 2019 På 17.2.2019 den 10.23, Cata skrev: Jeg ville begynt å se meg om etter en ny jobb med god lønn OG trivsel. Hva er en god lønn? En lønn man synes er god, personlig? Anonymkode: 07900...533
Cata Skrevet 19. februar 2019 #11 Skrevet 19. februar 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva er en god lønn? En lønn man synes er god, personlig? Anonymkode: 07900...533 Selvsagt, -eller i det minste er det det når man skal velge mellom to jobber.
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2019 #12 Skrevet 19. februar 2019 On 2/17/2019 at 10:26 AM, AnonymBruker said: Jeg har en venninne som gikk frivillig ned 150.000 i året i lønn for en stilling med mer trivsel. Anonymkode: 80714...288 Sammma her, om ikke mer, jobber i tillegg reduser for har tre små barn! Får heller skru ned forbruk, vi klarer oss fint Anonymkode: 2e5e2...4cb
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2019 #13 Skrevet 19. februar 2019 On 2/17/2019 at 10:21 AM, AnonymBruker said: Hei. Vært ansatt i jobben min i 4 år. jobben er i og for seg ikke noe spesielt krevende og til tider utrolig kjedelig. Hovedproblemet likevel er ledelsen og at det kjennes ut som et utrygt arbeidsmiljø da flere på kort varsel får beskjed om endringer som gjør at de mister jobben. Jeg føler at uansett hvor hardt vi jobber for resultatene får vi heller beskjed om alt som ikke fungerer ( til og med når alle mål er nådd) jeg har kjent lenge på en følelse av at jeg vil bort, men vet samtidig det betyr at jeg må med i lønn ganske drastisk.. Jeg gruer meg ofte før jobb, hver søndag blir jeg helt nedfor.. ville dere ofret en svært god lønn for trivsel og mer frihet? Anonymkode: f78ff...308 Høres ut som litt dårlige ledere, du kan ikke snakke med sjefen sin da? Hvilke tilbakemeldinger får du fra det holdet? Anonymkode: 2e5e2...4cb
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2019 #14 Skrevet 19. februar 2019 Jeg hoppet av karriere- stigen da jeg ble trebarnsmor. Barna var egentlig ikke til hinder, og de fleste jeg jobbet med hadde barn, men jeg ville ha en jobb der jeg var fri når jeg var fri. Uten telefoner og papirarbeid på kvelden. Så jeg tok en langt dårligere betalt jobb. Har aldri angret på det. Tror egentlig ikke at jeg har tapt noe særlig på det heller. Da jeg hadde godt betalt jobb sløste jeg langt mer, og mye av fritiden jeg fikk brukte jeg til min hobby, som er renovering og oppussing. Jeg har pusset opp noen boliger og solgt med god fortjeneste. En "aktivitet" jeg kunne styre helt selv, og koste meg med. Jeg hadde ikke hatt tid til å drive med slike interesser dersom jeg satset på karrieren. Trivsel er viktig! Så lenge man har det ok økonomisk synes jeg det er verdt å gå ned i lønn for trivsel. Man har bare ett liv, og må velge hva man vil bruke det på. Å ha penger er kun behagelig når man har det greit ellers også. Anonymkode: a839c...1ac
Knirke Skrevet 19. februar 2019 #15 Skrevet 19. februar 2019 Det er ikke noen motsetninger mellom god lønn og trivsel. Du sier du får godt betalt for å gjøre noe kjedelig i en bedrift med kjipe sjefer. Kan du ikke gjøre den samme kjedelige jobben i en bedrift med bedre sjefer? Evt en litt mindre kjedelig jobb? Hva er det som gjør at du må gå ned i lønn hvis du bytter jobb?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå