Gjest Anonymous Skrevet 11. april 2005 #1 Skrevet 11. april 2005 Jeg spiste alltid hjemmebakt brød da jeg var yngre. Husker ikke hvorfor, kanskje det ikke var noen spesiell grunn heller, men familien min gikk over til kjøpebrød. Mest kneipp, litt frøloff og andre brød. Jeg spiser ikke samme brød som resten av familien (er så grådig lei av kneipp :-? ) Jeg har prøvd mange forskjellige brødsorter, speltbrød, prokornbrød, rugbrød, havrebrød, bondebrød.. Nå varierer jeg mellom forskjellige brød, men spiser mest et grovbrød som er tilsatt sirup. Det er godt og blir ikke så fort tørt som de andre brødene. Jeg pleide å spise 6 skiver daglig før. 2 til frokost, 2 til tidligpause på jobb, og 2 til den seneste pausen. Nå har jeg trappet ned og spiser 2-3 skiver på jobb, men fremdeles 2 til frokost. Noen på jobben går på Ingers rugbrød-kurs (det heter vel ikke det men...) Det brødet er visst svært mettende. Mange mente også at de blir fortere mett av hjemmebakt brød enn kjøpebrød. Aha tenkte jeg.. Det er grunnen til at de andre på jobben ikke spiser så mye. Jeg har allltid med meg en hypersvær matpakke, mens de sitter der med de små skivene sine. Det hadde vært fantastisk å spise èn eneste skive til frokost og føle seg METT. Og bare spise 2 skiver i løpet av hele arbeidsdagen. Så nå lurer jeg på om dere har noen gode oppskrifter på mettende, gode, sunne, grove brød? Jeg tror jeg har sett Ingers rugbrød i butikken, men fy f, det var dyrt. Kanskje fordi at det varer lenger, siden man blir mett fortere av det? Finnes det noe oppskrift på det brødet også kanskje? Jeg blir fort lei av den kjedlige maten jeg dytter i meg... Så gi gjerne tips til pålegg også.. Og mettende knekkebrød.. Og annen mettende mat..
Gjest gjesta Skrevet 12. april 2005 #2 Skrevet 12. april 2005 http://forum.kvinneguiden.no/viewtopic.php...1798938#1798938
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå