AnonymBruker Skrevet 17. februar 2019 #1 Del Skrevet 17. februar 2019 Det har vært mye frem og tilbake med en som jeg forelsket meg kraftig i. Denne helgen er jeg bortreist på et arrangement, og han var invitert med. Men siden ting har vært vanskelig og han har dårlig råd, har jeg ikke sagt noe mer før han spurte hva jeg gjorde på fredag. Så vi skrev litt meldinger fre kveld og lør formiddag. Stiller spm, og han svarer ikke på det siste. Jeg har publisert en video i storyen min, som han har sett, men ikke kommentert. I går var jeg lei meg fordi jeg ikke hørte fra ham, og nå vil jeg endre tankegangen min. Hva tenker dere når noen oppfører seg slik? Prøver dere å forstå hvorfor hsn bare forsvinner? Finne en forklaring? Fordi vi ble godt kjent, tror jeg han er sjalu fordi han synes det er vanskelig pga økonomi og å se meg ha kontakt med andre menn på dette arr. Og når ting er vanskelig, holder han avstand. Gi ham tid og la han komme da han er klar, og så be om en forklaring? Det er mye nytt for han, og han har delt usikkerheten sin med meg ang fremtiden. Sin fremtid. Så. Konklusjonen er. Jeg vet ting er vanskelig for han, men hvor mye kan et menneske endre seg? Vil han bli flinkere til å ta opp det vanskelige fremover, eller skal jeg bare legge lokk på det for å unngå å bli såret i fremtiden? Jeg er delt. Tid og forståelse, kontra finne noen som er bra for meg, nå. Anonymkode: 210fd...f00 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2019 #2 Del Skrevet 17. februar 2019 Hvordan gjør dere andre det? Dere ser noen er logget på, men svarer ikke. Anonymkode: 210fd...f00 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2019 #3 Del Skrevet 17. februar 2019 Generelt sett er det jo ikke det beste tegnet når noen er logget på men ikke svarer. Anonymkode: 0e040...cc4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2019 #4 Del Skrevet 17. februar 2019 Mulig han opplever det samme som jeg opplever nå; dette er komplisert å formulere et svar til, jeg må resonere litt på det, ikke formulere meg forhastet siden det er et viktig spørsmål for deg, og viktig å gi et godt svar. Du har formulert deg veldig beskrivende, og det er et godt spørsmål! Anonymkode: 0aad4...8b4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2019 #5 Del Skrevet 17. februar 2019 Tusen takk ab4. Jeg setter pris på det. Mitt stressnivå blir alltid høyt da jeg får følelser, og jeg jobber mye med meg sjøl ift bekreftelse, siden jeg trenger mye av det. Derfor prøver jeg en annen strategi nå. Ikke mase, være positiv og la han komme til meg. Jeg vet ikke om han løy i meldingene fredag, men for første gang på lenge kalte han meg søte ord, og han sa han savnet meg. Dette er slitsomt for oss begge, siden han trekker seg unna da mitt behov for bekreftelse er størst. Det jeg ser er at hans situasjon er elstremt vanskelig, det er mye nytt for han, og han holder det meste inne i stedet for å prate med meg. Han klarer ikke å se at da han avviste meg og sa jeg ikke kunne komme på et arr., og senere sender bilder for at jeg skal skryte over han, så skjønner han ikke hvorfor jeg blir sint. Han forstår ikke at man bør be om unnskyldning da man gjør/sier ting som sårer andre, fordi han ikke mener han gjør noegalt. Det eneste jeg ser jeg kan gjøre, er å gi det tid. Ikke engasjere meg for mye og fokusere på andre ting som gjør megglad. Anonymkode: 210fd...f00 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet 17. februar 2019 #6 Del Skrevet 17. februar 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han klarer ikke å se at da han avviste meg og sa jeg ikke kunne komme på et arr., og senere sender bilder for at jeg skal skryte over han, så skjønner han ikke hvorfor jeg blir sint. Nei, hvorfor skulle du bli sint fordi han ikke ville bli med på arrangement med deg? Han følte ikke for det, eller ville ikke, eller en eller annen grunn. Hvorfor skulle du bli sint for det? Skulle han av en eller annen grunn latt være å sende deg bilder senere av et eller annet? Hadde det vært bedre/snillere av ham? 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han forstår ikke at man bør be om unnskyldning da man gjør/sier ting som sårer andre, fordi han ikke mener han gjør noegalt. Når han ikke forstår at han har gjort/sagt noe sårende, så kan han jo ikke si unnskyld for det. Da blir det jo omtrent sånn "unnskyld at jeg er til". Når han ikke mener noe med det, og kan innrømme at han ikke mente noe galt, så er vel det en unnskyldning god nok her. 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det eneste jeg ser jeg kan gjøre, er å gi det tid. Ikke engasjere meg for mye og fokusere på andre ting som gjør megglad. Anonymkode: 210fd...f00 Det høres fornuftig ut av deg. Så må du tenke det beste. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet 17. februar 2019 #7 Del Skrevet 17. februar 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Så vi skrev litt meldinger fre kveld og lør formiddag. Stiller spm, og han svarer ikke på det siste. Jeg har publisert en video i storyen min, som han har sett, men ikke kommentert. Han svarte, men ikke på det siste spørsmålet? Kanskje han trodde han svarte på meldingen, og ikke tenkte over at han skulle svare deg nøyere? Jeg kommenterer sjelden noe på storyen. 3 timer siden, AnonymBruker skrev: I går var jeg lei meg fordi jeg ikke hørte fra ham, og nå vil jeg endre tankegangen min. Hva tenker dere når noen oppfører seg slik? Prøver dere å forstå hvorfor hsn bare forsvinner? Finne en forklaring? Fordi vi ble godt kjent, tror jeg han er sjalu fordi han synes det er vanskelig pga økonomi og å se meg ha kontakt med andre menn på dette arr. Og når ting er vanskelig, holder han avstand. Gi ham tid og la han komme da han er klar, og så be om en forklaring? Jeg prøver da å akseptere hans oppførsel, og tenke at det ofte er en grunn til hvorfor han handler som han gjør. Nei, jeg tror ikke jeg prøver å finne en forklaring. Spør aldri om en forklaring til hvorfor noen avviser. Det kan ha mange grunner. Hvis de vil si det, så sier de det. Hvis ikke de vil si noe, så aksepterer jeg det. Som sagt, jeg ville aldri bedt om en forklaring. Eneste er kanskje på en hyggelig måte hvis vi kom inn på det, at jeg uttrykket på en måte at jeg ikke forsto hans avvisning/ at han sa nei/ville ikke komme den gangen. Så var det opp til han om han ville si noe, eller ikke. Jeg synes det skal være helt unødvendig at man skal føle at man skal forsvare og forklare seg om hvorfor man gjør ditt og datt. Tror folk synes det kan være slitsomt med venner som alltid skal forsvare seg og forklare hvorfor ditt og datt. 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er mye nytt for han, og han har delt usikkerheten sin med meg ang fremtiden. Sin fremtid. Så fint av ham. Vis at du setter pris på ham. Hvis ikke du gjør det, så hold kanskje avstand. Du tiltrekker deg i hvert fall ikke til ham hvis du skal ha forklaringer og at du skal sutre og beskylde ham for ting. Gå, hvis du ikke liker ham. Du kan si ifra om ting, klart, det er viktig, men ikke oppdra, klandre og irettesett ham stadig. 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Så. Konklusjonen er. Jeg vet ting er vanskelig for han, men hvor mye kan et menneske endre seg? Endre seg? Vil du at han skal endre seg? Det er ikke et godt utgangspunkt. Man blir alle eldre og utvikler seg, blir mer moden, men synes ikke du skal basere deg på at han skal måtte endre seg. 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Vil han bli flinkere til å ta opp det vanskelige fremover, eller skal jeg bare legge lokk på det for å unngå å bli såret i fremtiden? Jeg er delt. Tid og forståelse, kontra finne noen som er bra for meg, nå. Anonymkode: 210fd...f00 Sannsynligvis blir man flinkere til å ta opp ting når man blir eldre og ved erfaring. Men hva er det egentlig som er så vanskelig her? Det at han har sagt nei/avvist å bli med deg? Det må du akseptere at han ikke vil, eller av en annen grunn. Det er vanskelig at han sier/gjør ting som du blir såret over? Hva da? Sier han at han ikke mener det? Det er noe som har stor betydning: Du kan ikke bli såret, om du selv ikke tillater deg å la deg bli såret. Tenk det beste om både deg selv og dine medmennesker. Det er ingen som er ute etter å såre deg. Liker du denne gutten, så ta en sjans. Spill med åpne kort, og ta det som det kommer. Spør ham når du lurer på noe, men ikke klandre ham dersom han ikke vet selv en gang om hva og hvorfor. Jeg tenker du må la være å ta det innover deg, at det er en årsak til at man handler som man gjør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2019 #8 Del Skrevet 17. februar 2019 @exictence Jeg ser at noe av det var skrevet på en måte som kunne misforstås. Når det gjelder det første svaret ditt, så ville en kamerat av han ha meg med på et arrangement der også han jeg har kontakt med, deltok. Da jeg spurte om det var greit om jeg kom, sa han nei. Han var ikke komfortabel med at jeg var der. Da arrangementet var over, så sendte han meg bilder, fordi han fikk en premie og laget hans gjorde det bra. Da ble jeg veldig lei meg, og viste det med sinne. Jeg vet jeg burde ha tenkt meg om før jeg svarte, men det var bare så utrolig vondt å se et bilde av en smilende person, og så var jeg ikke bra nok til å være en del av opplevelsen. Når det gjelder svaret han ikke har gitt, så spurte jeg konkret om han ville treffe meg i dag, og som sagt har han ikke svart på dette. Så jeg gjør mine ting. Anonymkode: 210fd...f00 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet 17. februar 2019 #9 Del Skrevet 17. februar 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: @exictence Jeg ser at noe av det var skrevet på en måte som kunne misforstås. Når det gjelder det første svaret ditt, så ville en kamerat av han ha meg med på et arrangement der også han jeg har kontakt med, deltok. Da jeg spurte om det var greit om jeg kom, sa han nei. Han var ikke komfortabel med at jeg var der. Da arrangementet var over, så sendte han meg bilder, fordi han fikk en premie og laget hans gjorde det bra. Da ble jeg veldig lei meg, og viste det med sinne. Jeg vet jeg burde ha tenkt meg om før jeg svarte, men det var bare så utrolig vondt å se et bilde av en smilende person, og så var jeg ikke bra nok til å være en del av opplevelsen. Ja, det er selvfølgelig naturlig at man blir skuffet over at en annen prioriterer å være med på noe annet, og ikke har deg med. Uansett, det er ofte naturlige grunner til det, alt fra å ikke tenke, eller noe med tidligere avtale, tid og sted, ikke passet seg , osv. Han var stolt av noe han hadde vært med på, og han ville dele det med deg med å sende et bilde. Han kunne delt opplevelse med deg i stedet. Men uansett, han delte bilde. Du burde bare vise at du gledet deg med ham, og var glad på hans vegne. Hev deg over det at du tenker at du ikke var bra nok. Det er du, og det skal du tenke om deg selv. Ikke tro at du ikke er bra nok, og at han tenker det. Det stemmer ikke. Om det er sånn at han er en sånn type som tror at han er bedre menneske enn andre, så er i hvert fall en drittunge som ikke er verdt å involvere seg i. 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når det gjelder svaret han ikke har gitt, så spurte jeg konkret om han ville treffe meg i dag, og som sagt har han ikke svart på dette. Så jeg gjør mine ting. Anonymkode: 210fd...f00 Ja, det er bra du gjør dine egne ting, når han ikke svarer på ditt konkrete spørsmål. Men et tips; ikke spør en gutt om han vil treffe deg i dag. Ta det som en selvfølge at han vil treffe deg. Spør heller, jeg vil gjerne treffe deg i dag. Det hadde vært hyggelig om du kom bort i kveld/ettermiddag? Det virker som du gjør deg mindre verdt enn ham, eller at du uttrykker at det er opp til ham om han v i l treffe deg. Vis at du er din egen herre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2019 #10 Del Skrevet 18. februar 2019 Takk @exictence Jeg kommer ikke til å ha noen forventninger om noe mer nå. Ønsker kontakt fordi jeg ikke kjenner noen andre lokalt som jeg kan trene på denne aktiviteten med. Har på mange måter gitt opp, da jeg ser jeg trenger noe annet. Anonymkode: 210fd...f00 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet 18. februar 2019 #11 Del Skrevet 18. februar 2019 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg kommer ikke til å ha noen forventninger om noe mer nå. Ønsker kontakt fordi jeg ikke kjenner noen andre lokalt som jeg kan trene på denne aktiviteten med. Har på mange måter gitt opp, da jeg ser jeg trenger noe annet. Anonymkode: 210fd...f00 Forvent det beste, og tro det beste. Vis deg selv og verden at du forventer, tenker og tror at det beste vil skje deg. Ikke gi opp. Men du mener kanskje at du gir ham opp? Skjønner egentlig om du mener det, men hører du hvor negativt/stakkarslig det høres ut med å si at du gir opp? Si til deg selv heller at du vil bruke tiden på annet enn å tenke på ham hele tiden. Hører du forskjellen? Vær glad, og tenk at noe fantastisk vil skje deg. Vis at du gleder deg til dette fantastiske. Våren kommer snart. Det er fantastisk. Så deilig det blir med varmere og lysere dager. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2019 #12 Del Skrevet 18. februar 2019 Å ikke la det gå inn på seg Å ikke ta det innover seg Anonymkode: e1652...59c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2019 #13 Del Skrevet 18. februar 2019 @exictence Takk 💕 Jeg ble bedre kjent med ei anna i helga, og ble kjent med ei helt ny. Hun nye og jeg skal på samme arrangement i Europa denne sommeren (hun tipset meg), og nå skal vi dele hotellrom 😃. Anonymkode: 210fd...f00 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet 18. februar 2019 #14 Del Skrevet 18. februar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: @exictence Takk 💕 Jeg ble bedre kjent med ei anna i helga, og ble kjent med ei helt ny. Hun nye og jeg skal på samme arrangement i Europa denne sommeren (hun tipset meg), og nå skal vi dele hotellrom 😃. Anonymkode: 210fd...f00 Så flott 😄 Det var jo allerede noe fantastisk som har skjedd. Gøy. Ha et fint opphold, og nyt 😄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet 18. februar 2019 #15 Del Skrevet 18. februar 2019 (endret) 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Å ikke la det gå inn på seg Å ikke ta det innover seg Anonymkode: e1652...59c Hva tenker du med at du har skrevet de to setningene? For meg gir det setningene forskjellig mening. Synes du det? Jeg tenker at dersom du sier den første setningen "Å ikke la ting gå innover seg", da fremhever du at du ikke tillater at du lar deg påvirke av det. Du styrer tankene dine. Du har kontroll. Ditt ansvar. Den andre setningen "Å ikke ta det innover seg", da er det noe som vedkommende ikke tar innover seg, det er på en måte bestemt fra før, enten tar man det innover seg, eller så tar man det ikke innover seg. "Det er mer synd på meg, jeg kan ikke for det. Det går innover meg." Vet ikke om jeg klarer å gjøre meg forstått med det jeg mener om det. Forstår du hva jeg mener?: Å ikke la det gå innover seg, da styrer man hjernen til å velge ikke la det gå innover seg. Det er mer noe du selv kontrollerer, ditt ansvar. Altså, man kan velge om man vil fokusere på å se solstrålene som av og til kommer gjennom skyene, eller man kan velge om man vil fokusere og se på de mørke skyene. Endret 18. februar 2019 av exictence Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2019 #16 Del Skrevet 18. februar 2019 4 minutter siden, exictence skrev: Hva tenker du med at du har skrevet de to setningene? For meg gir det setningene forskjellig mening. Synes du det? Jeg tenker at dersom du sier den første setningen "Å ikke la ting gå innover seg", da fremhever du at du ikke tillater at du lar deg påvirke av det. Du styrer tankene dine. Du har kontroll. Ditt ansvar. Den andre setningen "Å ikke ta det innover seg", da er det noe som vedkommende ikke tar innover seg, det er på en måte bestemt fra før, enten tar man det innover seg, eller så tar man det ikke innover seg. "Det er mer synd på meg, jeg kan ikke for det. Det går innover meg." Vet ikke om jeg klarer å gjøre meg forstått med det jeg mener om det. Forstår du hva jeg mener?: Å ikke la det gå innover seg, da styrer man hjernen til å velge ikke la det gå innover seg. Det er mer noe du selv kontrollerer, ditt ansvar. Altså, man kan velge om man vil fokusere på å se solstrålene som av og til kommer gjennom skyene, eller man kan velge om man vil fokusere og se på de mørke skyene. Dette er ikke TS. Anonymkode: 210fd...f00 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2019 #17 Del Skrevet 18. februar 2019 Henger på kjøleskapet mitt nå. Anonymkode: 210fd...f00 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet 18. februar 2019 #18 Del Skrevet 18. februar 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette er ikke TS. Anonymkode: 210fd...f00 Jeg var klar over at det var en annen jeg spurte. 1 time siden, AnonymBruker skrev: Henger på kjøleskapet mitt nå. Anonymkode: 210fd...f00 Så fint det var. "Be the energy you want to attract" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2019 #19 Del Skrevet 18. februar 2019 En god venn av meg, som jeg fikk den ene magneten av, ringte meg. Han fikk ikke grammatikken til å gå opp ;). Så jeg endret det til I am Loved Beautiful Appreciated Acknowledged Han får meg til å føle alle disse tingene. Han sier det ikke er håp om noe mer enn vennskap, men det han gir meg, er nok. Han sa også at barna mine vil lese det som henger på kjøleskapet, så de får det med seg (noe jeg også tenkte før jeg hang det opp). Og at han forstår at det er vanskelig for meg å motta og gi kjærlighet, siden jeg ikke har hatt det i oppveksten. Det som henger på kjøleskapet nå, gir både laws of attraction, men også at jeg allerede er det. Tidligere har han sagt til meg at selv om jeg ikke opplevde kjærlighet fra foreldrene mine i oppveksten, så har jeg andre mennesker som elsker meg i dag. Han viser også stor forståelse for de utfordringene jeg går gjennom, og han har sagt til meg at han bare er en telefonsamtale unna. Han forstår hvor viktig dette er for meg, for jeg vil ikke ende opp som bitter på livet og med dårlig helse, som nære familiemedlemmer. Han andre jeg skrev om tidligere. Jeg har nok kjærlighet til ham og. Som venn. Kanskje en dag det kan bli noe mer. Symbolene på det jeg hengte opp har også betydning. Den hinduistiske guden Ganesh, står for fjerning av hindre, intellekt og visdom. Lotusblomsten står for renhet i kroppen, sinnet og tale. Anonymkode: 210fd...f00 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå