Gå til innhold

Noe med bihulene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er blitt forkjølet. Har vondt hals og rennende nese. Men i natt våknet jeg av sterke tannsmerter. Så vondt at jeg lå og snudde meg fra side til side. Har også hodepine. Tar regelmessig smertestillende nå, og det hjelper. Men kan dette være symptomer på bihulebetennelse?

Anonymkode: 45350...2f1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja dette er ganske typisk for bihulebetennelse. Selvsagt kan det tilfeldigvis være problemer med tennene også, men sannsynligvis ikke. 

Fortsett med smertestillende og ligg litt høyt med hodet. Kok opp vann, hold ansiktet over og pust inn dampen, jeg føler det hjelper. Om det ikke er bedre om noen dager så tar du kontakt med lege. 

God bedring!

• Liker 1
Skrevet

Ja. 

På helsekost har de noe som heter fenu-max som jeg tar store doser av ved bihulebetennelse. 

God bedring. 

Anonymkode: 4b2fb...6d5

Skrevet

Kan absolutt være bihulebetennelse. Viktig å holde det åpent, så bruk nesespray nå i akuttfasen. 

Anonymkode: db0ad...706

Skrevet

Høres veldig "bihulsk" ut ja. Bruk nesespray nå i begynnelsen, dessuten kan du gå på apoteket i morgen og kjøpe et "nesehorn" og begynne å skylle med saltvann. Masse saltvann. Det får ut gørra og hjelper til å holde det åpent. 

Hvis dette er noe du plages med når du blir forkjølet så kan du også spørre legen din om resept på Rinexin neste gang du er der. Den er også slimhinneavsvellende og hjelper til med å holde både nese og bihuler åpne i en periode. (Verken nesespray eller Rinexin skal brukes permanent, men saltvannsskyllingen kan du gjerne bruke forebyggende.) 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...