Gå til innhold

gode og billige viner

Anbefalte innlegg

Skrevet

har dere noen gode og billige hvitviner å anbefale meg? fortell gjerne hvordan den smaker, alkoholprosenten og hvilken mat den passer bra til.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mot all formodning har jeg ikke sansen for dyre hvitviner i det hele tatt, mine favoritter er de søte tyske Liebfraumilchvinene. Deilig iskalde i ettermiddagssola på verandaen.

Til mat bør man vel egentlig ha en litt tørrere vin, men personlig liker jeg ikke det.

OBS - de er ekstremt søte :wink:

Skrevet

Jeg klarer ikke søte viner, hverken til mat eller ellers! :wink:

En god tørr og billig hvitvin, er ungarske Dunavar. Den passer både til kos på terrassen i sommersolen, og til det meste av mat som ellers passer til hvitvin! Tror den koster rundt kr. 70.- på polet! :)

Ellers er jeg veldig glad i Chablis og Rieslingviner, men disse er en del dyrere, fra ca. kr. 100.- og oppover!

Skrevet

Jeg liker tørre hvitviner. Tariquet (papp)/Domaine du Tariquet (flaske) er kjempegod. Koster ca. 90,-

Skrevet

plusser på Dr.Loosen riesling kabinett - min favoritt:)

Gjest Anonymous
Skrevet
har dere noen gode og billige hvitviner å anbefale meg? fortell gjerne hvordan den smaker' date=' alkoholprosenten og hvilken mat den passer bra til.[/quote']

Bulgarsk, en fin rødvin uansett merke. Ikke tung. God på smak.

Mange liker ikke smaken på rødvin....etter å ha servert Bulgarsk, så har de endret syn. De får du fra 70 kr. flasken og oppover. det har faktisk vert bestseller på polet.

Skrevet

Det ble da spurt om hvitvin her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...