AnonymBruker Skrevet 17. februar 2019 #1 Skrevet 17. februar 2019 Har blitt skikkelig såret av en venn. Har over lengre tid blitt behandlet som søppel. Og nå er det på tide å la han gå, men jeg klarer ikke å slippe taket. Noen som har tips? Har snakket med andre venner om problemet, men får så sprikende råd, at jeg sitter igjen som et forvirra deprimert ødelagt aspeløv. En gang... så jeg på meg selv som sterk og god på relasjoner. Nå skammer jeg meg bare over å ha holdt ut denne situasjonen så lenge, gitt så mange sjanser og latt den påvirke meg så sterkt. Vennen har jeg ikke truffet på 10 mnd og jeg savner han masse. De siste årene har han drevet med kald/varm og ignorering i lange perioder. Nå har vi kun sporadisk kontakt på snap. Siste melding jeg fikk fra han var at han ikke skjønner hvorfor han sårer meg, at han skjems og det er derfor han ikke tørr svare eller møte meg. Men at han veldig gjerne vil treffes. Svaret mitt har ligget uåpnet i 11 dager. Og det er sånn det har vært. Taushet i uker og måneder. Jeg prøver å få kontakt. Ingen svar. Så plutselig kommer det en melding. Så er det på igjen med å ikke lese svar osv. Han er veldig aktiv på alle sosiale medier, så det er ikke det. Jeg har fått råd om å slette/blokke, og jeg skjønner at det er det beste for meg, da jeg blir i opprør når jeg ser oppdateringene hans. Men jeg klarer ikke det ennå. Andre mener jeg bare må akseptere at det er slik nå, for de mener at han muligens har tilknytningsvansker, og at jeg ikke skal avvise pga at jeg har vært hans støtte i mange år. Andre sier at jeg må få avslutte relasjonen, og si ifra at det er sånn det blir, men jeg kommer jo aldri i posisjon til å få en avklaring/avslutning. Så dette knuser meg, gjør meg så usikker og fortvilet, for han har betydd mye for meg og jeg er glad i han, men orker ikke å bli behandlet slik mer. Er det noen som har opplevd noe lignende og har noen gode råd? Noen som har behandla andre slik, som kan sette det i perspektiv? Anonymkode: b9ef4...727
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2019 #2 Skrevet 17. februar 2019 Er du forelsket i han ? Vi vet jo heller ikke hva du blir såret med Anonymkode: 7c564...f69
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2019 #3 Skrevet 17. februar 2019 Venner kommer og går hele livet. Jeg har selv brutt med en venn ved å slutte å svare på meldinger, snaps, telefon fordi jeg følte at vennen min og jeg hadde vokst fra hverandre. Jeg orket bare ikke mer, og hun forsto meg aldri når jeg prøvde å forklare hvorfor jeg ville avslutte vennskapet og det svaret sa alt for meg. Jeg trodde vi kom til å være gode venner resten av livet, men nei. En venn som ikke godtar mine personlige valg jeg tar i forhold til menn, jobb, andre venner og skal kritisere alt jeg gjør er ikke en venn. Noen mennesker begynner bare å tenke annerledes, får nye hobbyer, begynner i ny jobb, flytter, får andre venner, føler at vennskapet ikke fungerer lenger bare. Han tør ikke svare deg lenger kanskje fordi han føler at det blir kleint fordi han rett og slett har vokst fra deg og er redd du ikke takler det? Har det skjedd noe spesielt i livet hans som kan ha en effekt på hvorfor han ikke lenger tar kontakt? Det har tydeligvis gått såpass lang tid at det bare har blitt rart mellom dere, og han vil tydelig ikke være venn med deg mer, ekstremt hardt å ta innover seg, men det er sannheten. Du må nok bare gå videre med livet ditt. Du må gå videre uten en avslutning. Du kommer til å takle det fint med tiden, du får andre venner og en annen nær venn. ❤️ Anonymkode: 6f663...284
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2019 #4 Skrevet 17. februar 2019 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Har det skjedd noe spesielt i livet hans som kan ha en effekt på hvorfor han ikke lenger tar kontakt? Det har tydeligvis gått såpass lang tid at det bare har blitt rart mellom dere, og han vil tydelig ikke være venn med deg mer, ekstremt hardt å ta innover seg, men det er sannheten. Du må nok bare gå videre med livet ditt. Du må gå videre uten en avslutning. Du kommer til å takle det fint med tiden, du får andre venner og en annen nær venn. ❤️ Anonymkode: 6f663...284 Ja, hadde han bare sagt at han ikke ønsket kontakt mer, ville jeg respektert det og aldri strukket ut en hånd mer. Men det har han ikke. Jeg har alltid bare stilt opp og vært snill, omtenksom og støttende med han. Det er mange ting som er vanskelig i livet hans, men siden jeg ikke har sett ham på så lenge kan jeg bare spekulere. Tidligere har det vært innslag av depresjon, angst, rus, kriminalitet og sosiale utfordringer. Men jeg er enig med deg. Hans oppførsel mot meg må tolkes dithen at han ikke vil ha noe med meg å gjør, selv om meldingene sier noe helt annet, og da må jeg komme meg videre, la han gå. Og det er det jeg sliter med. Jeg vet ikke hvordan jeg gjøre det? Jeg har hengt meg opp i hvordan jeg blir behandlet, og klarer ikke å fri meg for alle de negative tankene om meg selv. Jeg klarer ikke å la vær å se på innlegg på SoMe, og piner meg selv så mye at bruken av disse kanalene bare gir sorg. Hvordan kan jeg ev spørre om han vil kutte ut vennskapet, på en kort måte, som tvinger et svar? Noe jeg kan sende på sms el messenger, som ikke kan overses el ignoreres? Anonymkode: b9ef4...727
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2019 #5 Skrevet 17. februar 2019 Kjære deg ❤️ Send melding og spør hva problemet er. Med mindre du har noe å skjule er det ingen grunn til å ikke spørre ❤️ Anonymkode: 0a670...825
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2019 #6 Skrevet 18. februar 2019 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Kjære deg ❤️ Send melding og spør hva problemet er. Med mindre du har noe å skjule er det ingen grunn til å ikke spørre ❤️ Anonymkode: 0a670...825 Tusen takk! Men han svarer ikke på meldinger. Han åpnet snap i går kveld, men svarer ikke, gir ingen livstegn. Og da spurte jeg direkte om han vil at jeg skal la vær å kontakte han mer. Jeg tenker at det egentlig er enkelt å svare på. Jeg gir han muligheten til å avslutte på en god måte, servert på et fat. Men jeg skal tydeligvis bare henge der. Måte på å være anbivalent. Sier noe, og viser noe helt annet. Ikke rart jeg er helt forvirret. Anonymkode: b9ef4...727
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2019 #7 Skrevet 18. februar 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk! Men han svarer ikke på meldinger. Han åpnet snap i går kveld, men svarer ikke, gir ingen livstegn. Og da spurte jeg direkte om han vil at jeg skal la vær å kontakte han mer. Jeg tenker at det egentlig er enkelt å svare på. Jeg gir han muligheten til å avslutte på en god måte, servert på et fat. Men jeg skal tydeligvis bare henge der. Måte på å være anbivalent. Sier noe, og viser noe helt annet. Ikke rart jeg er helt forvirret. Anonymkode: b9ef4...727 Derfor du ikke fikk svar på det spørsmålet, ville jeg tolket det som at han ikke ønsker mer kontakt. Kanskje han ikke vet hvordan han skal svare. Jeg ville sluttet å kontakte han, og gå videre. Men selvfølgelig skjønner jeg at dette er grådig sårt for deg. Anonymkode: d1bcb...a66
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2019 #8 Skrevet 18. februar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Derfor du ikke fikk svar på det spørsmålet, ville jeg tolket det som at han ikke ønsker mer kontakt. Kanskje han ikke vet hvordan han skal svare. Jeg ville sluttet å kontakte han, og gå videre. Men selvfølgelig skjønner jeg at dette er grådig sårt for deg. Anonymkode: d1bcb...a66 dersom* Anonymkode: d1bcb...a66
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå