Gå til innhold

Barnehageassistent gjennom bemanningsbyrå! Noen som kan dele sine erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilket bemanningsbyrå er bra? 

Hvilket bemanningsbyrå gir god timelønn? 

Og

Hvilket bemanningsbyrå gir mange oppdrag som barnehageassistent? 

Anonymkode: fd82b...3f7

Skrevet

Er de ikke like? Får lavere lønn også. Adecco, manpower, pvs. 

Anonymkode: 669ca...b51

Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er de ikke like? Får lavere lønn også. Adecco, manpower, pvs. 

Anonymkode: 669ca...b51

Vet du hva timelønna ligger på ? 

Skrevet

Jeg hadde 132 kr/timen for 7 år siden. 

Anonymkode: 10f2b...11e

Skrevet
56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde 132 kr/timen for 7 år siden. 

Anonymkode: 10f2b...11e

Da har den sikkert økt til cirka 150-160 kr nå ? 

Hvilken bemaningsbyrå anbefaler du ? 

Skrevet

Jeg jobbet gjennom pvs. Likte det ikke! Et herk å reise til ulike barnehager, måtte gjenta hele bli-kjentprosessen hver dag, og sjeldent vite om man har jobb neste dag.

TIPS: Det er _dyrt_ for barnehagene å bruke vikarer innleid fra ulike firmaet som manpower og PVS, da bemanningsbyrået også skal ha betalt. Meld deg inn til barnehager personlig, og si du ønsker jobb. Ta med søknad og CV. Da vil du bli prioritert. Og tro meg - er sykdom blant ansatte i bhg konstant. Får du deg jobb som tilkallingsvikar i en 4-5 barnehager i nærheten vil du få jobb hver dag. Når de ansatte i barnehagen merker at du er lett å få tak i når de har behov for hjelp, og at du stiller opp, vil de begynne å ringe deg som en av de første. Til slutt kan du i grunn nesten ende opp med en ganske stor stilling i en barnehag

Anonymkode: 77656...47c

Skrevet

I barnehagen til barnet mitt bruker de kun bemanningsbyrå, ikke gjennom andre kanaler. Det er alltid behov for vikarer, alltid (dessverre), og noen ganger klarer ikke vikarbyråer å skaffe mange nok vikarer (brukes av hele kommunen). 

Opplever barnehagen at en vikar er dyktig, ber de bemanningsbyrået om å få henne (el. ham) igjen. I "vår" barnehage er det ei som er der like ofte som de fast ansatte. Det er også noen andre gjengangere som er dyktige. Og det er dessverre mange vi ser kun en gang eller to.

Anonymkode: add1e...bfb

Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg jobbet gjennom pvs. Likte det ikke! Et herk å reise til ulike barnehager, måtte gjenta hele bli-kjentprosessen hver dag, og sjeldent vite om man har jobb neste dag.

TIPS: Det er _dyrt_ for barnehagene å bruke vikarer innleid fra ulike firmaet som manpower og PVS, da bemanningsbyrået også skal ha betalt. Meld deg inn til barnehager personlig, og si du ønsker jobb. Ta med søknad og CV. Da vil du bli prioritert. Og tro meg - er sykdom blant ansatte i bhg konstant. Får du deg jobb som tilkallingsvikar i en 4-5 barnehager i nærheten vil du få jobb hver dag. Når de ansatte i barnehagen merker at du er lett å få tak i når de har behov for hjelp, og at du stiller opp, vil de begynne å ringe deg som en av de første. Til slutt kan du i grunn nesten ende opp med en ganske stor stilling i en barnehag

Anonymkode: 77656...47c

Hvor lenge siden sist jobbet du gjennom pvs ? Og hva var timelønna ? 

Skrevet

Jeg jobbet som vikar i bhg via Adecco tidligere. Lønna var samme som om du var ansatt direkte i barnehagen. Varierer vel fra område til område hvor mye du får jobbe og ikke minst om du får gode tilbakemeldinger. For min del fikk jeg gode tilbakemeldinger og dermed også lengre vikariat i samme barnehage. Jeg fikk jobbe hver dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...