AnonymBruker Skrevet 17. februar 2019 #1 Skrevet 17. februar 2019 Hvor gamle var dere da dere kjøpte deres første hus/ leilighet? Hva var det vanskeligste med å eie i starten? Anonymkode: 5db73...a15
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2019 #2 Skrevet 17. februar 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor gamle var dere da dere kjøpte deres første hus/ leilighet? Hva var det vanskeligste med å eie i starten? Anonymkode: 5db73...a15 Jeg var 32 og mannen min 37. Det var ikke noe som var vanskelig. Anonymkode: 8c991...692 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2019 #3 Skrevet 17. februar 2019 Jeg var 35. Jeg syns det var ubehagelig å ta opp et høyt lån og slet litt med tap av frihetsfølelse i starten. "Nå er jeg gjeldsslave og bare doomed" Gikk fort over. Fantastisk å eie sitt eget sted. Det er absolutt ikke et slott: for noen andre enn meg. Anonymkode: d23d3...265 2
TomHm Skrevet 17. februar 2019 #4 Skrevet 17. februar 2019 25 år, kjøpte i fjor sommer. Første 2 mnd var jeg drit redd for at vannrør osv skulle sprekke osv, så skvatt til når jeg hørte uvante lyder. Men i det store og det hele har jeg digga det, enorm frihetsfølelse samt potensialet til og oppgradere. 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2019 #5 Skrevet 17. februar 2019 Jeg var 24, og det var deilig med mitt eget. Leilighet i blokk fra 1960, så hørte alt naboene foretok seg. Men den gangen gjorde ikke det noe. Likte i grunnen å høre at det var andre mennesker i nærheten. Jeg kan ikke huske at jeg bekymret meg så veldig for utgifter, men så var fellesutgiftene veldig lave. Sønnen min på 20 år leier for tiden, og han har fått seg et stort sjokk når det gjelder kostnaden ved å leve. Jeg tenker at det er en god ting at han leier (er heldig og får leie rimelig av en slektning), slik at han får en myk tilvenning til hva det vil si å bo for seg selv. Anonymkode: 284dc...965
Gjest Lily_88 Skrevet 17. februar 2019 #6 Skrevet 17. februar 2019 Jeg var 21, mannen 25. Vi hadde deltidsjobber. Første året med å ha hus var tungt, for alle pengene vi tjente satt vi på buffer slik at det ikke skulle bli kjipt hvis noe røk (gammelt hus). Og når vi fikk første regning på kommunale avgifter. Skjønte ikke hva det var, hadde aldri hørt om en sånn regning 🤣
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2019 #7 Skrevet 17. februar 2019 27. Det vanskeligste var nok å få kontroll på hagen vår!! Den led av lite vedlikehold siste årene. Ellers litt angst for ting som skal gå i stykker, men fant til slutt ut at ting vil gå i stykker. Om ikke idag så kanskje om 10 år. Hjelper ikke å bekymre seg. Har blitt bedre kjent med huset nå etter noen år og vet litt mer hva jeg kan forvente meg. Anonymkode: 29b5c...b7d
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2019 #8 Skrevet 17. februar 2019 1985. Noen vant i en konkurranse satt ut av utbygger, året etter lå folk i soveposer midt på vinteren for å stille først blant kjøperne. Par år senere steg rentene. Anonymkode: 0df36...c7d
Brimi Skrevet 17. februar 2019 #9 Skrevet 17. februar 2019 Jeg er 26 år og samboer 25 år, kjøpte leilighet for ikke så lenge siden. Jeg synes det er litt vanskelig å ha (nesten) alt ansvar for leiligheten. Før sendte vi melding til huseier hvis det var noe og så kom han og ordnet opp, men nå må vi gjøre det selv liksom🙈
netpuppy Skrevet 17. februar 2019 #10 Skrevet 17. februar 2019 31 år, kjøpte for et par mnd siden. Det vanskeligste med å eie er å forsone seg med at jeg har millioner i gjeld 😱 2
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2019 #11 Skrevet 17. februar 2019 Jeg var 23. Blokkleilighet fra ca 1970 som ikke hadde vært pusset opp siden den var ny. Det vanskeligste var alle de uskrevne reglene i borettslaget, f.eks om at de som hadde bodd der lengst nærmest hadde monopol på parkeringsplassene nærmest inngangene og at selv om det sto at min leilighet hadde trappevask mandager i partallsuker hadde noen bestemt at det skulle vaskes på onsdager i stedet... Anonymkode: 540d4...913
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2019 #12 Skrevet 17. februar 2019 Jeg var 28 og sambo var 27. Vi kjøpte en treroms leilighet i område vi leide fra før av. Vanskeligste med å eie var definitivt byrden av lånet i starten, men det gikk fort over i takten med fall av renter. (var i 2007) Anonymkode: 9c6e9...d8e
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2019 #13 Skrevet 17. februar 2019 Hei jeg er Ts, Vi er begge 21 år og har fått lån. Men jeg er så redd for å huske alt og om en av oss brått mister inntekt om feks en jobb legges ned osv. Overtenker alt og føler jeg bør ha minst 100.000 på sparekonto for sikkerhet. Nå har det kommet ut en bolig (tomannsbolig med fler like boliger i borettslag) som ligger perfekt. Akuratt der vi vil bo, med greie felleskostnader, innenfor prisklassen, og ingen oppussing med deg første. Har vært på noen visninger allerede men ikke bydd fordi de ikke har vært riktig. Men denne føles såå rett og jeg ttror ikke vi har sjans da vi kun kan by 110.000 over takst, pga fellesgjeld :/ Anonymkode: 5db73...a15
Gjest Kritt Skrevet 17. februar 2019 #14 Skrevet 17. februar 2019 Jeg var 25. Ingen prakiske vanskeligheter, men jeg fikk litt sjokk over alle kostnadene, renter, fellesutgifter, forsikring, telefon, avis og mye mer. Alt forsvant, jo 😉.
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2019 #15 Skrevet 17. februar 2019 5 timer siden, netpuppy skrev: 31 år, kjøpte for et par mnd siden. Det vanskeligste med å eie er å forsone seg med at jeg har millioner i gjeld 😱 jeg har forbrukslån, er det like ille, og ikke samme tankebane? Anonymkode: 88caa...eda
netpuppy Skrevet 17. februar 2019 #16 Skrevet 17. februar 2019 1 hour ago, AnonymBruker said: jeg har forbrukslån, er det like ille, og ikke samme tankebane? Anonymkode: 88caa...eda Nå hadde det kanskje stresset meg mer å ha forbrukslån.. Det er jo ofte ganske høy rente på også, er det ikke?
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2019 #17 Skrevet 18. februar 2019 33år, leilighet. Det vanskeligste var tanken på at jeg hadde lån, og bekymringer ifh en jobb som var ustabil. Anonymkode: 5bea2...339
SPOCA Skrevet 18. februar 2019 #18 Skrevet 18. februar 2019 28 år, leilighet. Vanskeligste var vel å venne seg til å faktisk eie noe. Utover det synes jeg egentlig ingenting var direkte vanskelig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå