Gå til innhold

Kriterier for innleggelse?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hel, jeg har snakket med psykologen min om innleggelse på psykiatrisk sykehus, og han sa jeg ikke helt passet kriteriene selvom jeg selvskader og har hatt planer som selvmord lenge.. hva er kriteriene og burde jeg snakke med han om det igjen under neste time? Føler han kanskje misforsto eller ikke skjønte hvor mye jeg vil.

j15

Anonymkode: e6ab0...943

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det skal nok veldig mye til for å bli innlagt. Jeg har selv vært å snakket med akutteamet ved DPS flere ganger,
etter selvmordsforsøk og selvskading. De snakket litt med meg, sier at jeg må slutte med dette og sender meg hjem.
Så skjer akkurat samme på nytt etter en liten stund. Ingen behandling eller hjelp å få.

Anonymkode: 3ff28...3ea

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det skal nok veldig mye til for å bli innlagt. Jeg har selv vært å snakket med akutteamet ved DPS flere ganger,
etter selvmordsforsøk og selvskading. De snakket litt med meg, sier at jeg må slutte med dette og sender meg hjem.
Så skjer akkurat samme på nytt etter en liten stund. Ingen behandling eller hjelp å få.

Men er det reelle selvmordsforsøk som faktisk kunne endt i selvmord og driver du med selvskading kun for oppmerksomhetens skyld? Det er mange med borderline som gjør det, og det vet dem, derfor må dem prioritere de som faktisk ønsker å begå selvmord.

Anonymkode: 5cbfe...915

Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er egt ganske dumt.. føler at mange kunne fått hjelp om man ble lagt inn.. jeg vet jeg trenger det, og at det hadde hjulpet, og vet ikke hva jeg må gjøre for å bevise det til dem.

Skrevet

Er du psykisk syk trenger du ikke å bevise noe som helst da skal du få den hjelpen du trenger. 

Jammen er vi forskjellige. Jeg selv får tilbud om innleggelse når lege/ behandler vurderer behov for det, men jeg avstår fra det da det ikke er hjelpen som fungerer best for meg. For min del hjelper best tett oppfølging og kortsiktige avtaler med lege/annen behandler. Ønsker mest mulig normalitet i hverdagen, tiltross for tidvise akutte suicidale planer/ forsøk. Har vært heldig og blitt tatt på alvor de gangene det har vært behov for det. 

Håper du får hjelpen som er best for deg!

Anonymkode: abfd0...b5e

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er du psykisk syk trenger du ikke å bevise noe som helst da skal du få den hjelpen du trenger. 

Jammen er vi forskjellige. Jeg selv får tilbud om innleggelse når lege/ behandler vurderer behov for det, men jeg avstår fra det da det ikke er hjelpen som fungerer best for meg. For min del hjelper best tett oppfølging og kortsiktige avtaler med lege/annen behandler. Ønsker mest mulig normalitet i hverdagen, tiltross for tidvise akutte suicidale planer/ forsøk. Har vært heldig og blitt tatt på alvor de gangene det har vært behov for det. 

Håper du får hjelpen som er best for deg!

Anonymkode: abfd0...b5e

Det blir jeg glad for å høre!:) bra du får den hjelpen du føler er best!! Har lyst til å snakke med psykologen min om det igjen neste time, men er usikker på om det blir rart da det blir 3. Gangen jeg nevner det..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...