Gjest Anna in Wonderland Skrevet 11. april 2005 #1 Del Skrevet 11. april 2005 Heisann! Bare lurte på en liten ting jeg. Tar meg ofte en børek (med spinat og fetaost) når jeg er i byen, men lurer på hvor sunt det egentlig er? Er det mange kalorier? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 12. april 2005 #2 Del Skrevet 12. april 2005 børek inneholder mange kalorier! Det brukes mye fett/olje under laging, som spinat suger til seg, og fetaost er jo heller ikke det magreste, som regel 60% fett i den fetaosten som blir brukt til å lage børek. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 12. april 2005 #3 Del Skrevet 12. april 2005 PÅ south beach dietten står det at vi skal spise mye ost ,deriblant fetaost. Det samme står det i boka til Torkil Andersen til de som Skal på ketosekur. Også på eat-web.com til Kenn Halsstensen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 12. april 2005 #4 Del Skrevet 12. april 2005 Fettet i oljen og osten er av det sunne slaget. Det verste i en børek er det hvite brødet. Man bør som kjent unngå hvitt brød og andre ting av fint og raffinert mel dersom man tenker å bare spise sunne ting, vil gå ned i vekt ol. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vilde Skrevet 12. april 2005 #5 Del Skrevet 12. april 2005 Er det ikke filodeig børek er laget av da? Eller noe ala filodeig iallefall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dagoberta Skrevet 12. april 2005 #6 Del Skrevet 12. april 2005 En smule off-topic, men jeg prøver allikevel: Kan noen forklare en stakkars uvitende sjel hva børek er fornoe? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 12. april 2005 #7 Del Skrevet 12. april 2005 Jeg har lagd børek selv, og tro meg, det er alt annet enn slankemat! Det lages av filodeig, spinat, fetaost, og noen bruker egg også. Det er noen som sier at det er den sunne oljen, det har jeg litt vanskelig for å tro, spinat suger til seg MYE olje, og de som lager disse i store kvoter, bruker neppe den dyreste og beste oljen. Det eneste sunne i børek er spinat, som er som sagt neddynket i oljen. Så dersom målet er et sunnt og magert alternativ, så er nok børek ikke det beste. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Fisken- Skrevet 12. april 2005 #8 Del Skrevet 12. april 2005 Om det blir brukt olivenolje, er det sunt fett, ja, men det inneholder fortsatt like mange kalorier. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Maria Skrevet 30. oktober 2011 #9 Del Skrevet 30. oktober 2011 Men hvis man ser bort ifra det, så er det veldig godt da! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sandy Skrevet 29. november 2011 #10 Del Skrevet 29. november 2011 Lurer på hvor mange karbohydrater det er i børek pr 100g og evt børek uten filodeig? Blir ikke det samme, men jeg liker innholdet veldig godt. Tenkte at siden det bare er spinat, ost og olje burde det vel gå greit? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå