AnonymBruker Skrevet 16. februar 2019 #1 Skrevet 16. februar 2019 Jeg er i 20-årene, og min mor er snart pensjonert. Hun bor alene. Jeg besøker henne av og til, og blir da gjennom hele helgen. Jeg drikker aldri alkohol med mamma, trolig delvis fordi jeg opplevde å se henne synlig beruset som ung litt for mange ganger, men også fordi jeg merker at hun fremdeles (i mine øyne) drikker for mye. Hun drikker vin, og blir ikke "grøftefull", men drikker såpass mye at hun begynner å snøvle med ordene og begynner å si en del merkelige ting (en blir jo fort mer personlig og snakkesalig om en har drukket litt). Jeg synes, helt ærlig, at det er noe dritt å se at min mor blir slik, selv om jeg nå er voksen, og det er sikkert noen av dere som mener at dette er helt greit og at jeg burde tåle det. Men dette er ikke bare en sjelden gang, men hver fredags- og lørdagskveld hvor jeg er på besøk. Hun drikker også ellers, så det er ikke slik at hun drikker fordi jeg er her. På dagtid sitter jeg med henne i stuen, går tur med henne osv., men når hun begynner med vinglassene sine om kvelden kommer det til et punkt hvor jeg bare forsvinner inn på barnerommet mitt for å se på Netflix. Jeg kan faktisk ikke huske å ha opplevd nå i nyere tid at min mor ikke kommer til snøvlepunktet, og jeg blir frustrert og lei av det. Er det noen av dere som har opplevd noe lignende? Anonymkode: 566c8...88c
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2019 #2 Skrevet 17. februar 2019 Jeg forstår veldig godt at du ikke syns at dette er noe kjekt. Min mor er alkoholiker, men har (takk og pris) vært edru i 7 år. Det var det verste jeg visste, når mamma drakk. Det har nok skadet meg litt, og jeg har et litt anstrengt forhold til alkohol i dag. Liker ikke å drikke, liker ikke fulle folk osv, så jeg drikker svært svært sjelden. Jeg syns det er ubehagelig når folk er fulle, og jeg har hatet å dra på byen i mange år på grunn av dette 😅 da er det bedre å holde seg unna, når det ikke gir meg noe. Det som er vanskelig, er jo at det er misbrukeren selv som må erkjenne at en har et problem, og være villig til å ta tak i det og gjøre drastiske endringer. Det er en veldig stor jobb, og den må gjøres fullt ut. Jeg sender deg en god klem, og jeg vet veldig godt hvilke følelser du sitter med. Det er ikke godt, og jeg føler med deg 😢 Anonymkode: a8e62...138
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå