AnonymBruker Skrevet 16. februar 2019 #1 Skrevet 16. februar 2019 Okei jeg skal prøve å forklare situasjonen og spørsmålet mitt så godt jeg kan.: Jeg flytta inn med to andre gutter i en leilighet, det var i utgangspunkt ikke en bofelleskapog vi delte bare på leia og alle hadde hver sitt rom. Det ble avtalt med eieren at dersom en av oss ville flytte ut så sto vi ansvarlig for å finne en ny person for å ta over rommet, fordi leia skulle bli fult betalt hele tiden, eller så måtte alle sammen flytte. Så ble leiligheten plutselig kjøpt av en annen.. jeg har bestemt meg for å flytte med kjæresten så har sagt ifra til gutta at jeg skulle ut og la ut annonser om rommet for å finne noen å ta over, deretter sa eg ifra til eieren. Han klikka helt og sa dette var ikke leid som bofelleskap, men til slutt var han ok med dette så lenge guttene som bor her var ok, men da ville ha møte personen for å bestemme selv om h*n var aktuelt. jeg fant en gutt som ville ha rommet og jeg sendte en Mail til eieren angående dette, siden han ville møte personen; og de som bor her hadde allerede sagt at de gir faen i hvem som flytter inn, så lenge de er ryddige og betaler sin del. Eieren var så pissed fordi jeg sendte mail men det var jo han sjøl som ville møte personen... så kom gutten på en visning av rommet og de ble enige om at han skulle ta over, så sendte han en Mail til meg og spurte når jeg tenkte å gi fra meg rommet. Jeg har ikke funnet et sted enda og har sagt at vi kunne si meg ut i april, da blir det det samme som en oppsigelse; men nei eieren likte det ikke, han sendte en frekk Mail og sa at eg har ikke en separat kontrakt som sier noe om oppsigelse og jeg misforsto alt, og at jeg skulle trekke meg ut av kontrakten og han nye skulle signere kontrakt så snart de andre guttene sendte en skriftlig beskjed om at det var ok at han flytta inn. Eieren vil kaste meg ut fordi det er funnet en potensiell leietaker og jeg til langt ifra enig med dette. Kan han gjøre det?? Anonymkode: 7e6b2...4a4
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2019 #2 Skrevet 16. februar 2019 Har du ikke leiekontrakt? Anonymkode: 79dcc...a10
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2019 #3 Skrevet 16. februar 2019 3 minutter siden, AnonymBruker said: Har du ikke leiekontrakt? Anonymkode: 79dcc...a10 I kontrakten sto det bare oppsigelsen for alle 3, men det sto ikke noe om hvis en av oss ville flytte, og å finne ny leietaker var avtalt med forrige eieren. Vi fikk akkurat samme kontrakt da ny eier tok over, bare med ny signatur... Anonymkode: 7e6b2...4a4
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2019 #4 Skrevet 16. februar 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: I kontrakten sto det bare oppsigelsen for alle 3, men det sto ikke noe om hvis en av oss ville flytte, og å finne ny leietaker var avtalt med forrige eieren. Vi fikk akkurat samme kontrakt da ny eier tok over, bare med ny signatur... Anonymkode: 7e6b2...4a4 Dere skal alltid ha hver deres leiekontrakt. Anonymkode: 79dcc...a10
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2019 #5 Skrevet 17. februar 2019 9 hours ago, AnonymBruker said: Dere skal alltid ha hver deres leiekontrakt. Anonymkode: 79dcc...a10 Man skal vel ikke det? Det er dumt å gå inn i slike avtaler, fordi det lureste er helt klart å ha hver sin kontrakt. Men det er f.eks. ikke så uvanlig at en vennegjeng leier en leilighet samlet som en "gjeng". Jeg tror nok ikke utleieren kan kaste deg ut, TS, men om han dere nå har funnet ikke går med på å flytte inn før i april, så risikerer du jo å måtte betale din del av leien også etter du har flyttet ut om dere ikke finner noen andre. Regner med at dere er solidarisk ansvarslige her, så om du da er en drittsekk og slutter å betale leien så er det de to andre du nå bor med som vil måtte betale for deg (men de igjen kan kreve pengene tilbake fra deg). Anonymkode: 1b6ae...a0a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå