Gå til innhold

Fitness på vegansk kosthold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 

Er per i dag veggis, men har lyst til å prøve å komme meg over på et mer plantebasert kosthold (vegansk). Men, utfordringen min er iht. trening - les. muskelbygging og relativt lavt på kaloriinntak. 

Per i dag spiser jeg ca 1750 kcal om dagen - 40-50 % karbohydrater, 20/-30% fett og 30% proteiner. 

Skulle gjerne funnet et vegansk kosthold innenfor dette. 

Jeg har ikke så peiling på vegansk kosthold, til tross for at jeg har vært vegetarianer i maange år. Men inntrykket mitt er at de veganske produktene ofte har veldig høyt fettinnhold, noe som igjen gjør at det sprenger kaloribudsjettet raskt.

Noen her som har tips? Forslag til matplan? 

Anonymkode: 21503...44b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen? 

Skrevet

Hvordan stiller du deg til å spise et vegansk kosthold på de premissene som veganere flest, spiser? Dvs basere deg på bønner og korn og grønnsaker, ikke telle makroer.

Anonymkode: 9c643...934

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan stiller du deg til å spise et vegansk kosthold på de premissene som veganere flest, spiser? Dvs basere deg på bønner og korn og grønnsaker, ikke telle makroer.

Anonymkode: 9c643...934

Det er nettopp det som er utfordringen. Jeg vil / må telle makroner. 

Jeg ønsker å fortsette med det jeg driver med, som er fitness. Men skulle gjerne vært helt plantebasert. Så å spise som «veganere flest» vil ikke være et alternativ for meg. 

Ts

Skrevet

Erte protein pulver, nøtter, grønnsaker så burde makroene være ganske enkle :)

Skrevet

Vil anbefale deg å lese denne artikkelen om makroinntak, proteiner, vegansk kosthold og fitness. Det er skrevet av Eric Helms, som visstnok selv er veganer. Han er en av de dyktigste coachene innenfor fitness, og er medlem av 3dmj, der også Alberto Nunez er - naturlig vegansk (eller vegetariansk - usikker) bodybuilder. De gutta vet hva de snakker om!

https://www.bornfitness.com/vegetarian-diet/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...