Gå til innhold

Er drømmen om det perfektet bryllupet knust?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har vært forlovet i over 1 år. Men må spare penger før vi kan gifte oss. Men jeg kjenner nesten på den at jeg ikke vil gifte meg. Har alltid drømt om å gå opp kirkegulvet, fin hvit brudekjole, blomsterbukett, korsett med blått bånd bak den hvite kjolen. Og en fest etterpå. Men frister nesten mer å bare gjøre det enkelt på tinghuset i stillhet. Men min forlovede drømmer også om et ordentlig bryllup. Problemet er at jeg har kun søsken og foreldre som nærmeste familie, også har jeg ingen venner jeg kan be eller noen jeg kan spørre om å være forlover. Forloveden min har familie, og det er en selvfølge at tanter/onkler og søskenbarn også blir bedt. Skikken i hans familie er at slle blir bedt av venner, naboer, familie og øvrig slektskap til dåp, konfirmasjon, bryllup og alt slikt. Han har noen vennepar som jeg også kjenner godt til. Men føler liksom da om jeg skal invitere mine 5, og han 30, så feires han, og det blir så tydelige forskjeller. Noe som tærer veldig på meg, og får lyst å droppe hele greia. Men om vi gjør det lite vet jeg at mamma blir skikkelig skuffa, og helt sikkert mange av de på hans side også. Synes det er vanskelig når vi er så ulike på hvor mange nære vi har.

Er det flere som kjenner på dette? Og hva gjorde dere med forlover om dere ikke hadde noen venner å spørre? Er jeg virkelig eneste i verden som har det slik? 

Anonymkode: 5edde...cb8

Videoannonse
Annonse
Gjest Bilbao7
Skrevet

Synes du skal ha drømmebryllupet ditt.

Kan du ikke bare akseptere de faktiske forholdene? Han har mange som kommer og du har noen få. Hva så? Dine fem som kommer er glad i deg. Spiller ingen rolle at det ikke er tretti stykker. Det som er viktig er at de er familien din og glad i deg.

Dessuten er alle gjestene der samlet for å feire dere to sammen. Selv om så mange kommer fra hans familie, så kommer de for å feire dere to sammen, ikke han alene. Og et av dine søsken kan være forlover?

Synes du bør tenke helhetlig på bryllupet. Ikke mine og dine gjester, men våre og det blir trettifem. Et søsken er forlover og du kan begynne å se etter drømmekjolen. Den med den blå sløyfa. Tommel opp!

Skrevet

Inge andre bryr seg annet enn deg. 

Anonymkode: 02e54...66e

• Liker 1
Skrevet
25 minutter siden, Bilbao7 skrev:

Synes du skal ha drømmebryllupet ditt.

Kan du ikke bare akseptere de faktiske forholdene? Han har mange som kommer og du har noen få. Hva så? Dine fem som kommer er glad i deg. Spiller ingen rolle at det ikke er tretti stykker. Det som er viktig er at de er familien din og glad i deg.

Dessuten er alle gjestene der samlet for å feire dere to sammen. Selv om så mange kommer fra hans familie, så kommer de for å feire dere to sammen, ikke han alene. Og et av dine søsken kan være forlover?

Synes du bør tenke helhetlig på bryllupet. Ikke mine og dine gjester, men våre og det blir trettifem. Et søsken er forlover og du kan begynne å se etter drømmekjolen. Den med den blå sløyfa. Tommel opp!

Er så enkelt i teorien. Søsken ønsker jeg ikke å ha som forlover, har et dårlig forhold til eldste søstra mi, og hun andre er over 10 år yngre enn meg (grunnskolealder). Takk for oppmuntrende ord ❤

Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Inge andre bryr seg annet enn deg. 

Anonymkode: 02e54...66e

Er ikke jeg 50% av hovedpersonene i bryllupet? Bør ikke jeg føle meg vell og synes det blir en kjekk dag? 

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke jeg 50% av hovedpersonene i bryllupet? Bør ikke jeg føle meg vell og synes det blir en kjekk dag? 

Men får du droppe drømmebryllupet da........ 

Skrevet

De feirer ikke bare han, det gjør de ved bursdagene hans, dette blir noe annet. De feirer dere, kjærligheten, og at han har vært så heldig å funnet seg ei dame som deg ☺️

Hvor godt kjenner du familien hans? Ei jeg kjenner valgte å ha svigersøster som forlover. Syntes det hørtes veldig fint ut.

• Liker 6
Skrevet

En svigersøster er lurt, har du en som er grei så spør du henne. Har du en kamerat så spør du han, det er lov det og. 

Skrevet
På 16.2.2019 den 23.34, heipådegsann skrev:

De feirer ikke bare han, det gjør de ved bursdagene hans, dette blir noe annet. De feirer dere, kjærligheten, og at han har vært så heldig å funnet seg ei dame som deg ☺️

Hvor godt kjenner du familien hans? Ei jeg kjenner valgte å ha svigersøster som forlover. Syntes det hørtes veldig fint ut.

Takk ❤ kjenner de ikke sånn sykt godt. Vært sammen med forloveden min i 3 år snart. Men han har ei veldig hyggelig søster, som jeg føler jeg kan snakke bedre med enn min egen søster som er et par år eldre enn meg. Kanskje jeg kunne spurt hun, takk for godt forslag ❤ bare det ikke blir for dumt, ettersom det liksom er forloveden min sin søster. Kan tenke på det, og vurdere det 😊

• Liker 2
Skrevet (endret)

Slutt å tenke "hans gjester" og "mine gjester" når det gjelder bryllupet. Tenk heller "våre gjester", og at gjestene feirer dere som par. Du får ikke gjort noe med det faktum at han har større slekt etc, men du kan gjøre noe med hvordan du håndterer det, slik at du får drømmebryllupet ditt!

Endret av Havbris
  • Liker 7
Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Takk ❤ kjenner de ikke sånn sykt godt. Vært sammen med forloveden min i 3 år snart. Men han har ei veldig hyggelig søster, som jeg føler jeg kan snakke bedre med enn min egen søster som er et par år eldre enn meg. Kanskje jeg kunne spurt hun, takk for godt forslag ❤ bare det ikke blir for dumt, ettersom det liksom er forloveden min sin søster. Kan tenke på det, og vurdere det 😊

Hadde min svigerinne spurt meg om å være forlover, så hadde jeg blitt fryktelig stolt og rørt :)

• Liker 5
Skrevet

Alle sammen er der for å feire DERE, ikke den ene. Jeg synes du kan spørre hans søster om å være forlover. Hun kommer garantert til å bli kjempeglad for å bli spurt. 

Kjør på med drømmebryllupet! Det blir som det blir uansett. Men husk at du blir en del av hans familie nå, alle disse blir også din familie! ❤

• Liker 2
Skrevet
På 20.2.2019 den 20.21, solmåneogstjerner skrev:

Alle sammen er der for å feire DERE, ikke den ene. Jeg synes du kan spørre hans søster om å være forlover. Hun kommer garantert til å bli kjempeglad for å bli spurt. 

Kjør på med drømmebryllupet! Det blir som det blir uansett. Men husk at du blir en del av hans familie nå, alle disse blir også din familie! ❤

Takk ❤

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...