AnonymBruker Skrevet 16. februar 2019 #1 Skrevet 16. februar 2019 Jeg liker ikke å være ute med barna. Det er skikkelig kjedelig. Aner ikke hva vi skal ta oss til. De gangene jeg har tatt de med ut roter vi frem en del leker og utstyr. De leker ikke selv, om jeg ikke er med. Ofte kjeder de seg selv, og det ender med at vi bare går inn igjen. Jeg liker ikke å leke med barna, mener egentlig at de skal kunne underholde seg selv. Ser så mange bilder av folk som er ute med ungene sine, hele tiden. Har dere noen tips til hva vi kan gjøre ute? Anonymkode: 66b74...4f2 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2019 #2 Skrevet 16. februar 2019 Forstår ikke hvorfor barna på død og liv ikke skal kjede seg. Hvis de ikke vil leke uten deg, så kjeder de seg, da blir de kreative til slutt. Kommer aldri til å underholde barn 24/7 jeg heller. Anonymkode: 1fe9a...48a 7
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2019 #3 Skrevet 16. februar 2019 Hvor gamle er barna? Hva har dere i hagen av lekeapparater, benker sandkasse etc? Ta med ferdigblandet vannmaling og mal kunstverk på snøen. Lag snømann, søborg, snølykt el.l. hvis kram snø. Lag islykter. Anonymkode: 7013c...ec3 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2019 #5 Skrevet 16. februar 2019 Har dere en akebakke i hagen eller i nærområdet, og er det myk snø (IKKE is!), slik at barna kan ake? Anonymkode: 7013c...ec3
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2019 #6 Skrevet 16. februar 2019 Klatre i trær og hoppe ned i snøen, hoppe fra verandaen eller gjerder, bygge hytte av hagemøbler eller pledd eller noe,... Synes også det er skikkelig gørr, så jeg gjør noe arbeid ute, så får de finne på selv. Vi har en gammel trampoline stående ute om vinteren også. De leker litt på den, måker den og hopper og lager hus under den. Anonymkode: 13604...c1e 2
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2019 #7 Skrevet 16. februar 2019 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Forstår ikke hvorfor barna på død og liv ikke skal kjede seg. Hvis de ikke vil leke uten deg, så kjeder de seg, da blir de kreative til slutt. Kommer aldri til å underholde barn 24/7 jeg heller. Anonymkode: 1fe9a...48a Jeg er ikke uenig. Men det fungerer ikke. De blir ikke kreative. De sutrer bare og lager sur stemning. Minste prøver bare å stikke av og løpe mot veien. Det gjør at det frister så veldig lite å gå ut. De liker det ikke. Jeg liker det ikke. Samtidig, jeg er lei meg for at det er sånn. Skulle veldig gjerne hatt det slik at jeg kunne gjort noe i hagen, eller bare slappet av med en kopp kaffe mens barna lekte. Jeg er nok bare drittlei av å prøve, uten å få noe igjen for det. Anonymkode: 66b74...4f2
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2019 #8 Skrevet 16. februar 2019 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har dere en akebakke i hagen eller i nærområdet, og er det myk snø (IKKE is!), slik at barna kan ake? Anonymkode: 7013c...ec3 Nei, dessverre. Anonymkode: 66b74...4f2
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2019 #9 Skrevet 16. februar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg er ikke uenig. Men det fungerer ikke. De blir ikke kreative. De sutrer bare og lager sur stemning. Minste prøver bare å stikke av og løpe mot veien. Det gjør at det frister så veldig lite å gå ut. De liker det ikke. Jeg liker det ikke. Samtidig, jeg er lei meg for at det er sånn. Skulle veldig gjerne hatt det slik at jeg kunne gjort noe i hagen, eller bare slappet av med en kopp kaffe mens barna lekte. Jeg er nok bare drittlei av å prøve, uten å få noe igjen for det. Anonymkode: 66b74...4f2 Lag en "hytte" av et laken over et bord eller sett opp et telt, og ta med litt leker ut og la de leke butikk eller kafe el.l.? Har dere rutsjebane? Er det en lekeplass i nærheten som dere kan dra til, og ha med matpakke og varm kakao og sitteunderlag? Anonymkode: 7013c...ec3
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2019 #10 Skrevet 16. februar 2019 Vi går tur, spiser matpakke ute eller lager bål i bålpanna. Har konkurranse med skihopper eller flaskeløype. Leker med lastebiler, frakte steiner og pinner fra et sted til et annet, jeg er gravemaskin som legger det på lasteplanet, (da kan jeg sitte på et sted). Kaste på blink. Gi barna ulike arbeidsoppgaver, selv om de er litt meningsløse, som å bare flytte på snøen, strø, plukke pinner, så kan du få gjort ditt. Anonymkode: 16147...c38 5
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2019 #12 Skrevet 16. februar 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Lag en "hytte" av et laken over et bord eller sett opp et telt, og ta med litt leker ut og la de leke butikk eller kafe el.l.? Har dere rutsjebane? Er det en lekeplass i nærheten som dere kan dra til, og ha med matpakke og varm kakao og sitteunderlag? Anonymkode: 7013c...ec3 Hei, egentlig gode forslag. Mulig jeg ser altfor mørkt på ting. Men jeg ser bare problemer. Vet for eksempel at mens jeg prøver å finne frem ting, må jeg samtidig følge med så minste ikke løper mot veien. Jeg vet at de kommer til å leke i maks fem minutter, før de begynner å syte igjen. Og så må jeg rydde inn alt, og evt vaske det som har blitt vått og skittent. I tillegg til å kle på og av trassige unger. Det koster alltid mye mer enn det smaker. Jeg har prøvd «alt». Jeg vet jeg virker tafatt og kan skylde på meg selv osv her. Kunne sikkert gjort ting annerledes. Forsøkt mer. Vært mer entusiastisk, kreativ. Gøyal... Men har møtt en vegg, og lurer på hvorfor alle andre får til dette. Anonymkode: 66b74...4f2
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2019 #13 Skrevet 16. februar 2019 Akkurat nå, Arwen Undomièl skrev: Badmington Elsker badminton. Men yngste for liten og stikker av, eller begynner å hylgrine. Eldste legger seg ned og hyler når h*n mister fjærballen. Anonymkode: 66b74...4f2
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2019 #14 Skrevet 16. februar 2019 Hva liker barna dine å leke med ute i barnehagen? En lekeplass som er et stykke unna bilvei, hadde vært smart å dra til. Anonymkode: 7013c...ec3
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2019 #15 Skrevet 16. februar 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Elsker badminton. Men yngste for liten og stikker av, eller begynner å hylgrine. Eldste legger seg ned og hyler når h*n mister fjærballen. Anonymkode: 66b74...4f2 Få opp gjerde mot veien. Anonymkode: c5983...e1a 5
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2019 #16 Skrevet 16. februar 2019 Prøv å finn ditt indre barn. Eks: Finn en brøyta snøhaug, lag en vei med spade og pynt opp veikanten med kvister. Så har man en racerbane enten til biler, båter, tomflasker. Slikt kan få barn inn i lek en god stund, så kan man trekke seg ut. Nå var dette et eksempel. Male på snø. Finne steiner og lage mønster, tegne i sand/grus med pinne. Anonymkode: 6778f...2f1 3
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2019 #17 Skrevet 16. februar 2019 Lek gjemsel med barna i skogen el.l. https://www.dagsavisen.no/innenriks/advarer-mot-kjedelig-utelek-1.1088020 Anonymkode: 7013c...ec3 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2019 #18 Skrevet 16. februar 2019 Klatre i trær, utforske naturen Anonymkode: 7013c...ec3 1
Gjest Arwen Undómiel Skrevet 16. februar 2019 #19 Skrevet 16. februar 2019 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Elsker badminton. Men yngste for liten og stikker av, eller begynner å hylgrine. Eldste legger seg ned og hyler når h*n mister fjærballen. Anonymkode: 66b74...4f2 Det er kjempegøy
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2019 #20 Skrevet 16. februar 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Klatre i trær, utforske naturen Anonymkode: 7013c...ec3 Vi har ikke klatretrær i hagen. Og ungene utforsker ikke. Det er ikke så mye å utforske i en hage. Anonymkode: 66b74...4f2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå