AnonymBruker Skrevet 16. februar 2019 #1 Skrevet 16. februar 2019 Har du vokst opp som skilsmisse-barn hvor den ene forelderen var / er betydelig mere velstående enn den andre og hvordan har dette påvirket deg og ditt forhold til utdannelse, jobb, økonomi ? Anonymkode: cb8fd...834
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2019 #2 Skrevet 16. februar 2019 Jeg har et barn med en som er betydelig mer velstående enn meg. Det som har vært en utfordring alltid, er at far vil hjelpe barnet, men med 50/50 deling på pris. Dette gjelder alt fra gaver til økonomisk støtte. Da sier det seg selv at jeg med en mer gjennomsnittlig inntekt, setter standaren på gaver etc på hvor mye jeg har råd legge i. Så legger far i det samme. Alltid syntes dette er rart, da jeg hadde gitt mer om jeg var velstående til mine barn selv om far ikke var like heldig stilt. Anonymkode: eba52...32e 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2019 #3 Skrevet 16. februar 2019 Moren min tjener mer enn far. Merket det ganske godt men ikke på måten man skulle tro... Begge er gjerrig med penger og liker ikke å bruke de med mindre de må. Derimot er faren min er på er annet nivå. Til det punktet at han ikke ville hjelpe meg økonomisk i det hele tatt under oppveksten... gikk flere år uten barnebidrag selv om vi visste GODT han hadde råd. Han ville jeg skulle besøke han i utlandet, men jeg måtte betale billett selv (når man er 12-16 år synes jeg det er urimelig, er ingen barn som har så mye penger med tanke på at dette var lange reiser). Sier seg selv at jeg ikke dro så ofte. Fikk aldri gaver av han etter skilsmissen. Moren min er litt mer rar med penger, den forstand at selv om hun tjener godt så tror hun at hun er fattig. Takler ikke uforutsigbare utgifter i det hele tatt selv om hun fint kan betale de. Fikk ikke lov å gjøre noe som involverte penger så jeg kunne ikke gå på en del fritidsaktiviteter som barn. Husker jeg fikk min første lønning og bestemte meg for å bruke en brøkdel av det på noe jeg ønsket meg. Moren min KLIKKET på meg og sa jeg ikke bare kune sløse penger, de MÅ sitte på konto hele tiden. Men noen ganger kunne hun finne på å kjøpe meg noe godt fra butikken eller spørre om jeg trengte litt penger til kino etc. Så spørs veldig på humøret hennes, det der Anonymkode: 8544b...bd6 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå