Gjest Anonymous Skrevet 11. april 2005 #1 Skrevet 11. april 2005 Dattera vår er 5 år og i det siste har jeg flere ganger kjent skikkelig stram svettelukt under armene på henne. Hun kjenner det selv også, så da er det rett i badekaret. Er det normalt at så små barn lukter svette? Det går noen dager mellom hver gang hun dusjer pga eksem. :-(
Gjest Madeline Skrevet 11. april 2005 #2 Skrevet 11. april 2005 Dattera vår er 5 år og i det siste har jeg flere ganger kjent skikkelig stram svettelukt under armene på henne. Hun kjenner det selv også' date=' så da er det rett i badekaret. Er det normalt at så små barn lukter svette? Det går noen dager mellom hver gang hun dusjer pga eksem. :-([/quote'] Nei, det tror jeg ikke er vanlig. Mine 3 har fremdeles ikke luktet svette og de er 8, 9 og 12 år gamle. På skolen begynner de ikke å dusje etter gymtimene før i 4. klasse. Det er ikke noe problem med svettelukt før det. Jeg synes du skal nevne det for legen.
Dagoberta Skrevet 11. april 2005 #3 Skrevet 11. april 2005 Det er kanskje ikke før puberteten at man begynner å lukte særlig svette? Har det for meg at svetting har ganske mye med hormoner å gjøre (mulig jeg tar feil). Sikkert en god ide å spørre legen, så finner du ut om alt er som det skal.
flowerpower Skrevet 11. april 2005 #4 Skrevet 11. april 2005 Jeg jobbet i ca 10 år i barnehage og kan huske flere barn som luktet svette. Det var aldri noen som kommenterte det (av de andre barna, mener jeg).
Gjest gjest1 Skrevet 11. april 2005 #5 Skrevet 11. april 2005 Dete blir kanskje litt på siden av tråden... Men jeg synes jenter "damper" mer enn gutter. Ikke at det lukter svette, men.... :-? vet ikke helt hvpordan jeg skal forklare det. Mine jenter blir varme og klamme under aktivitet. Det lukter ikke svette, men varm kropp. Men jeg kan ikke komme på å ha vært borti barn under skolealder som det lukter direkte svette av.
Gjest Anonymous Skrevet 12. april 2005 #6 Skrevet 12. april 2005 Takk for svar! Ble litt beroliget når jeg leste innlegget til maisen som har jobbet lenge i barnehagen. Tolker det slik at det ikke er helt unormalt likevel da? Kommer nok til å nevne det for legen en gang vi skal dit, men bestiller ikke ekstratime pga dette. Er igrunnen også enig i at jentene "damper" litt mer enn gutta! Får prøve å ta litt oftere grundig vask under armene og se om det hjelper. Det er tross alt ikke så enkelt når hun er ekstremt kilen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå