AnonymBruker Skrevet 16. februar 2019 #1 Skrevet 16. februar 2019 Har vært jobbsøker lenge, og endelig fått tilbud om 100% fast stilling. Men dette innebærer at vi må pendle for at ungene skal få kunne fortsette på samme skole som før, der de har sitt gode og trygge nettverk med venner og annen familie. Tar ca. 1 time hver vei (vi bor på landet). Tror dere dette er gjennomførbart, eller blir det slitsomt for barna, som er 12 og 10 år? De er positive til det selv heldigvis, bortsett fra at det blir vanskelig å ha venner på besøk midt i uka. Dette kan vi ta igjen i helgene, med f.eks. overnattingsbesøk. Eller at venner ligger over midt i uka også. Nei, er ikke aktuelt å bytte bolig, før noen spør om det Anonymkode: 797d3...550
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2019 #2 Skrevet 16. februar 2019 Er det aktuelt å bytte bolig eller? Anonymkode: 58951...3d1 5
Gjest Mass Skrevet 16. februar 2019 #3 Skrevet 16. februar 2019 Det skal vel gå greit. Jeg bruker en halvtime - tre kvarter og synes ikke at det er noe problem. Såpass tåler man..
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2019 #4 Skrevet 16. februar 2019 Hvis dere flytter ut av skolekresten blir det jo skolebytte! Anonymkode: eb71f...b8a 2
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2019 #5 Skrevet 16. februar 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis dere flytter ut av skolekresten blir det jo skolebytte! Anonymkode: eb71f...b8a Som skrevet, vi bor på landet. Stor kommune, så blir ikke bytte av skolekrets Anonymkode: 797d3...550 2
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2019 #6 Skrevet 16. februar 2019 Jeg skjønte ikke helt, hvis dere ikke skal flytte, og du må pendle til jobb? Det er vel ikke barna som må pendle, de er jo såpass store at de kommer seg hjem fra skolen selv og tåler noen timer alene før du kommer hjem? Og evt kan ha med venner hjem? Her jeg bor er det veldig mange som pendler til Oslo(5mil unna) som fort kan ta mye tid pga kø, så det er veldig vanlig her. Anonymkode: fdbd4...5e3 7
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2019 #7 Skrevet 16. februar 2019 Om dere ikke bytter bolig så er det vel fortsatt akkurat like langt for barna som nå? De har vel skoleskyss eller kan dra selv mellom hjem og skole. Anonymkode: 007a4...f4c 3
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2019 #8 Skrevet 16. februar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Som skrevet, vi bor på landet. Stor kommune, så blir ikke bytte av skolekrets Anonymkode: 797d3...550 Okay, men det bør heller være DU alene som tar på deg den pendlingen og så bør dere der dere bor nå! Barna burde få slippe å ha en skolevei på minst to timer dagen! De er store nok til å klare seg alene om morgenen og ettermiddagen mens du kjører til/fra jobb. Anonymkode: eb71f...b8a 1
matrobot Skrevet 16. februar 2019 #9 Skrevet 16. februar 2019 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men dette innebærer at vi må pendle for at ungene skal få kunne fortsette på samme skole som før, der de har sitt gode og trygge nettverk med venner og annen familie. Tar ca. 1 time hver vei (vi bor på landet). Tror dere dette er gjennomførbart, eller blir det slitsomt for barna, som er 12 og 10 år? De er positive til det selv heldigvis, bortsett fra at det blir vanskelig å ha venner på besøk midt i uka. Dette kan vi ta igjen i helgene, med f.eks. overnattingsbesøk. Eller at venner ligger over midt i uka også. Nei, er ikke aktuelt å bytte bolig, før noen spør om det Øh, du bytter jobb og skal ikke bytte bolig, men likevel skal ungene pendle pga jobben din? Jeg får det ikke til å stemme..? 11
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2019 #10 Skrevet 16. februar 2019 3 minutter siden, matrobot skrev: Øh, du bytter jobb og skal ikke bytte bolig, men likevel skal ungene pendle pga jobben din? Jeg får det ikke til å stemme..? Jeg må starte noe tidligere på jobb, derfor må de sitte på med meg til jobb, og ta skolebuss fra der. Før kunne jeg slippe de av på veien, men nå blir det såpass tidlig at skolen ikke har åpnet. (Vi bor så kronglete til, ved utrygg skolevei og kryssing av jernbane uten undergang/overgang, derfor velger jeg å ha de med i egen bil). Anonymkode: 797d3...550 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2019 #11 Skrevet 16. februar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg må starte noe tidligere på jobb, derfor må de sitte på med meg til jobb, og ta skolebuss fra der. Før kunne jeg slippe de av på veien, men nå blir det såpass tidlig at skolen ikke har åpnet. (Vi bor så kronglete til, ved utrygg skolevei og kryssing av jernbane uten undergang/overgang, derfor velger jeg å ha de med i egen bil). Anonymkode: 797d3...550 Er det ikke bedre å lage en avtale med noen som barna kan være hos eller som kan være hos barna den perioden på morgenen? Anonymkode: 3aac8...87d 6
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2019 #12 Skrevet 16. februar 2019 Selvfølgelig går det! Hva forventer du at vi skal si? "Nei, det går ikke. Si nei til jobbtilbudet og fortsett på arbeidsledighetstrygd/sosialstøtte. Hva kan NAV kreve av oss i dag!?! " Anonymkode: c28ea...5de
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2019 #13 Skrevet 16. februar 2019 Ungene klarer seg selv. Lær dem å se seg for, og ikke tving dem med til jobben din. Anonymkode: c3b4e...bf5 5
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2019 #14 Skrevet 16. februar 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Selvfølgelig går det! Hva forventer du at vi skal si? "Nei, det går ikke. Si nei til jobbtilbudet og fortsett på arbeidsledighetstrygd/sosialstøtte. Hva kan NAV kreve av oss i dag!?! " Anonymkode: c28ea...5de Er ikke/har aldri vært nav'er, men har ikke fått tilbud og så høy FAST stilling før Anonymkode: 797d3...550 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2019 #15 Skrevet 16. februar 2019 Kan dere ikke bytte bolig da? Anonymkode: 5b127...a5c 1
Gjest BearMama Skrevet 16. februar 2019 #16 Skrevet 16. februar 2019 (endret) Ville heller prøvd å fikse en deal med barnas venner. At du kan levere dem om morgenen og hente etter jobb hos venner? Gi dem en form for kompensasjon så de ikke føler seg utnyttet? Forstår det sånn at du er alenemor og jeg ville med glede hjulpet. Såpass store barn klarer seg jo selv. Etter skolen kan de få litt mat og få unnagjort leksene f.eks. Endret 16. februar 2019 av BearMama
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2019 #17 Skrevet 16. februar 2019 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg må starte noe tidligere på jobb, derfor må de sitte på med meg til jobb, og ta skolebuss fra der. Før kunne jeg slippe de av på veien, men nå blir det såpass tidlig at skolen ikke har åpnet. (Vi bor så kronglete til, ved utrygg skolevei og kryssing av jernbane uten undergang/overgang, derfor velger jeg å ha de med i egen bil). Anonymkode: 797d3...550 Må de gå på utrygg vei før de kommer seg på skolebussen? Utganspunktet så synest jeg barna bør klare å komme seg til bussen alene, særlig en 12 åring. Anonymkode: 61ab6...e6b 5
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2019 #18 Skrevet 16. februar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Er ikke/har aldri vært nav'er, men har ikke fått tilbud og så høy FAST stilling før Anonymkode: 797d3...550 Du skriver at du er arbeidsøker i åpningsinnlegget. Så du er innom NAV systemet. Sier ikke at du er en naver. Anonymkode: c28ea...5de
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2019 #19 Skrevet 16. februar 2019 Det er ingen besteforeldre/slektninger som kan hjelpe til da? Og er det ingen far i bildet? Eller lage avtaler med andre foreldre på skolen om de kan sitte på/bli med hjem noen dager. Men syns at hvertfall en 12-åring bør være stor nok til å klare å komme seg til skolen selv og bevege seg trygt i trafikken. Og klare å være litt alene før og etter skolen. Jeg syklet til skolen hver dag fra 2.klasse og måtte krysse veldig trafikkert vei 2 ganger på veien til skolen, det var da vanlig før hvertfall.. Anonymkode: fdbd4...5e3 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2019 #20 Skrevet 16. februar 2019 Med så store barn er det ikke noe problem. Jeg pendlet i 2 år med 1,5 time hver vei fra eldste var 10-12 år. Men nå bor vi veldig sentralt så hun har 2 min til skolen og masse venner i området. Så fikk jeg råd til å kjøpe bil og må bruker jeg ca 30 min en vei så det var bare en periode. Anonymkode: 98a79...87a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå