Gå til innhold

Leie ut rom i leilighet - for gammel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nylig kjøpt meg en treroms, har ikke overtatt den enda. Har luftet ideen for venninner og noen kolleger om ikke jeg kan leie ut et av rommene, men får tilbakemeldinger fra flere om jeg ikke er for gammel til det. Jeg er 27 år gammel, kvinne, har bodd i kollektiv i mange herrens år nå. Er ferdig å studere, jobber fulltid. Dersom jeg leier ut et rom vil jeg minst få inn/spare 4500,- i måneden, noe som jeg synes er en god sum. Har en tendens til å fort bli litt asosial, og jeg liker godt å "ha noen" å bo med selv om vi ikke er direkte venner og ikke finner på noe sammen. Synes fort det blir for stille og rolig om jeg er helt, helt alene, selv om jeg også liker å bruke tid for meg selv. I kollektivet jeg bor nå er det ikke noe problem siden jeg da bare lukker meg inne på soverommet mitt med TVen om jeg trenger fred. Hadde satset på å finne noen av samme kjønn og ca. samme livssituason, og så er det jo oppsigelsetiden på én måned siden jeg vil bo i utleieobjektet selv.

Må selvsagt få godkjenning fra styret i borettslaget, men jeg vet at det er flere i samme borettslag som leier ut et soverom eller to, så tror ikke det vil bli noe problem. Jeg har ikke kjæreste, men jeg dater jo, men har ikke opplevd at det har vært noe problem så langt at jeg har bodd i kollektiv. Da har vi bare etter noen dater møttes hos han, og ikke hos meg i kollektivet mitt.

Er klar over at det kanskje ikke er så vanlig "i min alder" å leie ut et rom til en annen, men er det virkelig  ille og  lite lurt?

Anonymkode: b3858...59c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt ok. Kjenner flere over 30 i kollektivt. Hadde ikke ønsket det selv, men hver sin smak! Gjør det du vil selv. 

• Liker 3
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har nylig kjøpt meg en treroms, har ikke overtatt den enda. Har luftet ideen for venninner og noen kolleger om ikke jeg kan leie ut et av rommene, men får tilbakemeldinger fra flere om jeg ikke er for gammel til det. Jeg er 27 år gammel, kvinne, har bodd i kollektiv i mange herrens år nå. Er ferdig å studere, jobber fulltid. Dersom jeg leier ut et rom vil jeg minst få inn/spare 4500,- i måneden, noe som jeg synes er en god sum. Har en tendens til å fort bli litt asosial, og jeg liker godt å "ha noen" å bo med selv om vi ikke er direkte venner og ikke finner på noe sammen. Synes fort det blir for stille og rolig om jeg er helt, helt alene, selv om jeg også liker å bruke tid for meg selv. I kollektivet jeg bor nå er det ikke noe problem siden jeg da bare lukker meg inne på soverommet mitt med TVen om jeg trenger fred. Hadde satset på å finne noen av samme kjønn og ca. samme livssituason, og så er det jo oppsigelsetiden på én måned siden jeg vil bo i utleieobjektet selv.

Må selvsagt få godkjenning fra styret i borettslaget, men jeg vet at det er flere i samme borettslag som leier ut et soverom eller to, så tror ikke det vil bli noe problem. Jeg har ikke kjæreste, men jeg dater jo, men har ikke opplevd at det har vært noe problem så langt at jeg har bodd i kollektiv. Da har vi bare etter noen dater møttes hos han, og ikke hos meg i kollektivet mitt.

Er klar over at det kanskje ikke er så vanlig "i min alder" å leie ut et rom til en annen, men er det virkelig  ille og  lite lurt?

Anonymkode: b3858...59c

Just do it! :)

Du er jo i en posisjon hvor du kan bruke litt tid på å finne riktig leietaker for deg, så det tar jo litt av usikkerheten vekk også. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg er selv 30 og hadde gjerne leid ut om jeg hadde den slags mulighet! Go for it ☺️

Anonymkode: a078b...bba

• Liker 1
Skrevet

Så lenge du bor i leiligheten selv, så må du vel ikke ha styrets godkjenning?😊

Jeg har gjort det samme selv og det betalte ned leiligheten min på null komma niks! Go for it😊

Anonymkode: 0e04e...f26

• Liker 4
Skrevet

Jeg hadde gjort det! Hilsen 45 år 😊

Anonymkode: 566b1...89b

Skrevet

Syns ikke du er for gammel. Der fins garantert andre som er akkurat som deg: liker bedre å sosialisere seg litt indirekte med å bo sammen med andre, fremfor å sitte å jabbe over en øl et sted og gå hjem til tomt hus.

Anonymkode: 5abeb...af9

• Liker 2
Skrevet

Hadde gjort det. Kjenner en på 36 som leier ut et soverom og bruker det han tjener på det til å reise rundt i verden. Skattefri inntekt er det også!

Skrevet

Man er vel aldri for gammel til å gjøre det. Det kommer jo an på om du vil, om det passer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...