Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nettopp flyttet til Oslo og føler meg så alene. Her har jeg ingen, ikke en eneste person jeg kjenner. Flyttet pga jobb og fordi jeg alltid har villet flyttet hit. Familie er 9 timer unna.

Jente på 21 år, burde ikke være så vanskelig å skaffe venner, men jeg er ikke den personen som tar initiativ til å bli kjent heller for er usikker på om personen vil bli bedre kjent med meg også. Vet bare ikke helt hvordan jeg gjør dette eller hvor jeg finner disse vennene. De på jobb er en del år eldre og noen gutter. Vil jo helst ha jentevenner da jeg tror vi finner flere interesser sammen. Noen som vet hva jeg kan gjøre? Orker ikke å sitte her alene lenger, å kjenne på denne følelsen.

Anonymkode: 75202...23b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor flytte til Oslo for å jobbe uten høyere utdannelse? Jeg hadde vurdert høyere utdannelse, eventuelt ta opp vgs fag du mangler ved siden av jobben. Er mye lettere å få kontakter gjennom et studentmiljø enn gjennom arbeidsplassen der du sjeldent møter mennesker i samme livsfase. 

Om skole ikke er alternativ over hodet hadde jeg vurdert om det er noen fritidstilbud som virker forlokkende. 

Anonymkode: e8428...5bf

Skrevet

Meld deg inn i Facebook-gruppa hey girl Oslo :) mange jenter på din alder som er på utkikk etter venninner!

Anonymkode: 67915...ab1

• Liker 4
Skrevet

Var mange ensomme i Oslo på dette forumet ser jeg, dere skulle avtalt ett kvinneguiden treff :)

Anonymkode: f5cd6...6d0

• Liker 2
Skrevet

Flytt i kollektiv. 

Anonymkode: 90123...18c

• Liker 1
  • 4 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet
På 17.2.2019 den 19.57, AnonymBruker skrev:

Meld deg inn i Facebook-gruppa hey girl Oslo :) mange jenter på din alder som er på utkikk etter venninner!

Anonymkode: 67915...ab1

Jeg vet ikke om jeg ville anbefale den gruppen, har hatt så mange dårlige opplevelser der, blitt ignorert og eksludert av ukjente jenter er ikke min greie. Har ikke opplevd maken av folk jeg aldri har møtt eller chattet med.

Anonymkode: dccb9...21a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 17.2.2019 den 8.58, AnonymBruker skrev:

Hvorfor flytte til Oslo for å jobbe uten høyere utdannelse? Jeg hadde vurdert høyere utdannelse, eventuelt ta opp vgs fag du mangler ved siden av jobben. Er mye lettere å få kontakter gjennom et studentmiljø enn gjennom arbeidsplassen der du sjeldent møter mennesker i samme livsfase. 

Om skole ikke er alternativ over hodet hadde jeg vurdert om det er noen fritidstilbud som virker forlokkende. 

Anonymkode: e8428...5bf

eeeeh, hvorfor flytte hvorsomhelst uten høyere utdannelse? 

Anonymkode: 0d81f...a34

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dessuten betyr ikke høyere utdannelse at du ikke blir ensom. kjenner folk som flyttet til Oslo med høyere utd. men likevel ble ensomme

Anonymkode: 0d81f...a34

AnonymBruker
Skrevet

Bruk appen Hey Vina! Jeg har truffet mange gjennom den. Det er litt som tinder bare man søker kun etter jentevenner 😊

Anonymkode: 89d55...926

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du må faktisk ta initiativ selv for å få venner. De kommer ikke rekende på en fjøl. Jeg kjenner godt til hvordan det er å ikke alltid få til å snakke som mye som man gjerne skulle ha gjort, jeg blir heller ikke alltid så godt kjent med folk så fort. Men du må gjøre det selv. 

Jeg vil foreslå at du setter deg inn i hva ulike frivillige organisasjoner jobber med (Oslo Røde Kors, Frivillighetssentral, Kirkens bymisjon +++). De har mange ulike "aktiviteter/grupperinger" der man selv kan bidra, og man kan ha en mulighet for å finne venner der hvis man finner noe man selv brenner for.

Jeg tror det er noe av nøkkelen. Du må selv finne ut først hva du selv brenner for her i samfunnet, for deretter å finne ut hvilke typer mennesker du liker å være rundt.

Du kan også melde deg inn i kor, på kveldskurs innen diverse aktiviteter eller lignende.

Lykke til! :) 

Anonymkode: 07a17...772

AnonymBruker
Skrevet

Skaff deg en kjæreste. Bli kjente med vennene hans, og deres venner og bekjente. Når nettverket ditt er oppe og går, så dumper du han.

Anonymkode: 1d91e...b16

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...