Gå til innhold

Er det bare jeg som får helt sider av fleece (polyester) i klær og tekstiler generelt? Og så lar folk babyen sin sutte på polyester🤮

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor er det ingen kosedyr og bamser å få tak i i vanlige fysiske butikker som ikke er fylt med plast eller har kunstfiber overflate? Hvorfor kjøper folk fleecejakker og luer og fingervanter i acryl? Faktisk varmer akryl ingenting også. Og fleece er så klamt og lukter fort ganske ekkelt. Superundertøy er et smart navn, men ikke særlig supert. Klam, ekkel stinkbombe i ekkel ekkel fleece. At noen går med lue i akryl er heelt uforståelig for meg.  Noen som er enig?

Anonymkode: 7b858...66f

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt spader, skulle det stå😜

• Liker 2
Skrevet

Det er vel de samme folka som "kutter sukker" men fremdeles spiser frukt og drikker melk.

Anonymkode: 4b41b...473

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er vel de samme folka som "kutter sukker" men fremdeles spiser frukt og drikker melk.

Det var en ganske søkt sammenligning...

Anonymkode: b8166...fbb

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var en ganske søkt sammenligning...

Antar at du "kutter sukker" mens du fremdeles spiser frukt og drikker melk, da 😄

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Hæ?  Sukker er sukker samme søren, men dette handler om polyester og akryl. Og hundretusener av mikroplastbiter i skyllevannet. Blæ!

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Antar at du "kutter sukker" mens du fremdeles spiser frukt og drikker melk, da 😄

Absolutt ikke. Men jeg mener at man må være grunnleggende kverulant for å mene at man ikke kan si at man har kuttet ut sukker og fortsatt tillater seg å drikke et glass melk, eller for den del, lage en god tomatsaus til pastaen. 

• Liker 4
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Absolutt ikke. Men jeg mener at man må være grunnleggende kverulant for å mene at man ikke kan si at man har kuttet ut sukker og fortsatt tillater seg å drikke et glass melk, eller for den del, lage en god tomatsaus til pastaen. 

Det tenkte eg også 😜

Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er det ingen kosedyr og bamser å få tak i i vanlige fysiske butikker som ikke er fylt med plast eller har kunstfiber overflate? Hvorfor kjøper folk fleecejakker og luer og fingervanter i acryl? Faktisk varmer akryl ingenting også. Og fleece er så klamt og lukter fort ganske ekkelt. Superundertøy er et smart navn, men ikke særlig supert. Klam, ekkel stinkbombe i ekkel ekkel fleece. At noen går med lue i akryl er heelt uforståelig for meg.  Noen som er enig?

Superundertøy i fleece? Aldri hørt om. :klo:

Anonymkode: 79097...57a

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, for det er sludder.

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hæ?  Sukker er sukker samme søren, men dette handler om polyester og akryl. Og hundretusener av mikroplastbiter i skyllevannet. Blæ!

Og jeg støtter deg.

• Liker 1
Skrevet

Sy klær og bamser/dukker selv av bomull da vel. Strikke kan du også gjøre. 

Anonymkode: 58d3d...433

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Superundertøy i fleece? Aldri hørt om. :klo:

Anonymkode: 79097...57a

Polyester, mente Ts sikkert.

Eller superwash (ulla/hver fiber er dekt med en plasthinne for at det skal tåle høye temp og vanlig vaskeprogram uten å krympe). Og produsentene trenger ikke deklarere dette d det utgjør en for liten andel av plagget (EU-direktiv). Legg merke til at det ofte står hva «Shell fabric» er, men ikke hva resten er... Det er nemlig plast. 100% ull du liksom

Anonymkode: ea983...39d

• Liker 1
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker said:

Spiser mye søtt jeg, men dette handler om plasthvalen, og alt det andre (fisk og fugl fulle av plast i magen, alle blåskjell har feks plast i seg nå så og si

Skrevet

Egentlig ikke noe svar på innlegget ditt, men jeg kjøpte nettopp en jakke/lett kåpe i polyester, den virker litt fleece aktig ja men jeg har aldri visst at polyester og fleece var det samme 😛  Vil du anta at denne jakken er varm, eller er det noe ræl jeg bør bytte tilbake?  Jeg har kjøpt en del polyester og akryl tøy BOMKJØP deluxe fra kinesiske selgere på nettet, men da har stoffet vært tynt og silkeaktig eller "papiraktig".
Det står også at den ikke kan vaskes, kan man ikke vaske polyester/fleece tøy? Jeg kjøpte den på Veromoda så jeg gikk ut fra at det var kvalitet jeg men nå blir jeg usikker!

Anonymkode: 5bb1a...388

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spiser mye søtt jeg, men dette handler om plasthvalen, og alt det andre (fisk og fugl fulle av plast i magen, alle blåskjell har feks plast i seg nå så og si

Jeg vet at det handler om plast, men det handler også om mennesketyper/atferd/innstilling. Jeg mener det er den samme mennesketypen med den samme atferden/innstillingen som TS nevnte i overskriften og hovedinnlegget, som påstår at de kutter sukker, og så ikke gjør det. Vanskelig å skjønne, eller vrang med vilje?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...