AnonymBruker Skrevet 16. februar 2019 #1 Skrevet 16. februar 2019 Gikk igjennom CV min og ser at jeg er ikke lengre enn 4år på hver jobb før jeg skifter jobb igjen. Jeg syns alltid det er spennende i ny jobb, bli kjente med nye folk. Men så blir jeg lei. Lei av de samme oppgavene, lei av holdingen til sjefen og enkelte medarbeidere. Så begynner jeg å sluntre litt med oppgavene. Og sitter med en vond magefølelse at jeg snart blir jeg avslørt at jeg ikke er kompetent nok for jobben. jeg vet dette handler om min innstilling til jobben, men jeg vil bare ut og vekk fra jobben før jeg blir «avslørt» og begynne på ny og frisk mot i ny jobb. Andre som har det sånn? Anonymkode: 68485...141
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2019 #2 Skrevet 16. februar 2019 I USA så har de skjønt det: Skal du opp i lønn, så må du skifte jobb. Det har jeg også sett her i Norge, gang på gang. Har kolleger som har skiftet jobb til essensielt samme stilling, men med lønnsøkning på titalls prosent. Har også opplevd kolleger som dro til konkurrenten et par år, for så å komme tilbake til samme stilling, men med markant økning i lønn. Ledelsen er ikke interesserte i skikkelig lønnsforhandling før du lufter idéen om å skifte beite. Vi har ganske gammeldags syn på arbeid i Norge, der det er stjerne i boka om du er med samme arbeidsgiver i 20-30-40 år. Dette viser at du er "lojal". Men ila. alle disse åra så har du kanskje til og med negativ lønnsvekst, justert for inflasjon. Anonymkode: 86936...992
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2019 #3 Skrevet 16. februar 2019 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: I USA så har de skjønt det: Skal du opp i lønn, så må du skifte jobb. Det har jeg også sett her i Norge, gang på gang. Har kolleger som har skiftet jobb til essensielt samme stilling, men med lønnsøkning på titalls prosent. Har også opplevd kolleger som dro til konkurrenten et par år, for så å komme tilbake til samme stilling, men med markant økning i lønn. Ledelsen er ikke interesserte i skikkelig lønnsforhandling før du lufter idéen om å skifte beite. Vi har ganske gammeldags syn på arbeid i Norge, der det er stjerne i boka om du er med samme arbeidsgiver i 20-30-40 år. Dette viser at du er "lojal". Men ila. alle disse åra så har du kanskje til og med negativ lønnsvekst, justert for inflasjon. Anonymkode: 86936...992 Hi her igjen. Lønn spiller også inn. Er inne i nye lønnsforhandlinger i min nåværende jobb. Det går som det suser i denne bransjen, men de vil ikke gi meg lønnstillegg. Jeg snuser nå på en annen jobb for å få ett lønnshopp igjen samt nye impulser . Vil ikke brenne noen broer, men har behov for et nytt fokus nå. Anonymkode: 68485...141
SPOCA Skrevet 16. februar 2019 #4 Skrevet 16. februar 2019 Nei, jeg har nå jobbet samme sted i 6 år. For meg er ikke lønn viktigst, men trygghet og trivsel. Jeg har dog søkt på et par stillinger som virker spennende, men kun fordi det virker som spennende stillinger, ikke fordi jeg føler jeg må.
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2019 #5 Skrevet 16. februar 2019 Dagens unge bytter gjerne jobb hvert 4. - 5. år. Helt vanlig. Anonymkode: ed7b3...fa7
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2019 #6 Skrevet 16. februar 2019 2 timer siden, SPOCA skrev: Nei, jeg har nå jobbet samme sted i 6 år. For meg er ikke lønn viktigst, men trygghet og trivsel. Jeg har dog søkt på et par stillinger som virker spennende, men kun fordi det virker som spennende stillinger, ikke fordi jeg føler jeg må. Det er jo akkurat det TS sier😂 Anonymkode: ea609...f8a
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2019 #7 Skrevet 16. februar 2019 Har arbeidet med det samme siden 2004, men byttet arbeidssted tre ganger. (ikke eget valg, men pga. Mannens Jobb bytter) Har trivdes godt alle stedene Anonymkode: 1e33a...cb3
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2019 #8 Skrevet 16. februar 2019 Jeg og har det slik, men nå har jeg en så trygg jobb at jeg heller gikk ned i stilling og studerer litt på siden. Anonymkode: 93281...67e
Husholdning1 Skrevet 16. februar 2019 #9 Skrevet 16. februar 2019 Nei. Det virker så dumt å holde på slik. Bytter jeg jobb bytter jeg bransje eller bosted samtidig.
SPOCA Skrevet 16. februar 2019 #10 Skrevet 16. februar 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er jo akkurat det TS sier😂 Anonymkode: ea609...f8a Ja? Jeg svarer på det ts spør om.
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2019 #11 Skrevet 17. februar 2019 Er 4 år så kort tid da? Tidligere var det vel mer vanlig å gro fast i jobben i 20-30 år, men jeg har ikke inntrykk av at dette gjelder for dagens unge arbeidstakere. Anonymkode: b21ea...bb0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå