Gå til innhold

Svindlet av Tinder-date

Anbefalte innlegg

Skrevet
1 minutt siden, jabx skrev:

Nigerianske prinsesser?! Det er nigerianske prinser de pleier å bruke. Har aldri hørt om prinsesser.

Prinsessene vil komme når prinsene ikke kan brukes mer.

Skrevet
På 16.2.2019 den 13.08, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke enig i at det ikke er vår skyld. Jeg er skandinav og oppvokst med den skandinaviske kulturen, men det betyr da overhode ikke at jeg må tømme bankkontoen min for en tilfeldig fyr som skriver han elsker meg på gebrokkent engelsk. Det er lov å tenke fornuftig selv om man er norsk, altså. 

Anonymkode: 5229b...fd1

Så det eneste han har gjort er å skrive at han elsker noen på gebrokken engelsk?

Nei, det er det ikke. Du glemmer konteksten. Den gebrokne "jeg elsker deg" er etter at de har møttes, vært på date, sikkert pult, osv. Og han viser at han tilsynelatende har status og penger. Han snakker med ofrene hver dag, smigrer dem, kjøper gaver, tar dem med på reiser, osv.

Så det er langt mer enn bare gebrokne "jeg elsker deg".

• Liker 2
Skrevet
På 16.2.2019 den 13.27, AnonymBruker skrev:

Jo, 98% av norske kvinner går etter penger. 

Anonymkode: 30bdb...92c

Hvor har du det fra?

• Liker 2
Skrevet
På 16.2.2019 den 13.36, AnonymBruker skrev:

Jeg er nok ganske trygg, da jeg har ikke en gang 1000 kr å kaste ut vinduet, takket være NAV. :tommelopp:
Tenker at de som faller for dette, er de samme som tror at de til stadighet vinner den nye iphone helt random på nettet. Man må være ganske treg og dum for å faktisk falle for slik kjærlighetsvindel i dag. Fordi det er såpass opplyst om akkurat dette at det skal egentlig ikke være mulig.

Anonymkode: 296d9...57d

Har du noen eksempler på hvor man opplyses om "slik kjærlighetssvindel"?

Skrevet
1 minutt siden, jabx skrev:

Så det eneste han har gjort er å skrive at han elsker noen på gebrokken engelsk?

Nei, det er det ikke. Du glemmer konteksten. Den gebrokne "jeg elsker deg" er etter at de har møttes, vært på date, sikkert pult, osv. Og han viser at han tilsynelatende har status og penger. Han snakker med ofrene hver dag, smigrer dem, kjøper gaver, tar dem med på reiser, osv.

Så det er langt mer enn bare gebrokne "jeg elsker deg".

Hun sa jo det selv ja "han var ALLTID tilgjengelig og betryggende" farlig setning. 

Anonymkode: e7e30...a61

Skrevet
2 timer siden, dr_zhivago skrev:

Og du hadde liksom ikke bitt på agnet dersom du traff ei smellvakker, sjarmerende og rik dame som spanderte på deg og tok deg med på flotte ferier. Og ikke minst gav deg masse sex, og du var en mann i 20-åra? Hehe, det er nok veldig lett å dømme før man er i situasjonen selv. Og hvordan i huleste skal vi vite alt som har blitt sagt mellom to personer over flere måneder? Kan hende hun falt for luksusen i starten, men at fyren er såpass sosialt intelligent at han vet hvordan han skal fremstå som en god partner på flere nivåer. Fatter ikke at det er så mange bittre gubber her som syter over at damer er grådige. Det gjelder oss menn også. De fleste liker tanken på økonmisk uavhengighet og mulighet til å gjøre hva vi vil. Og når muligheten tilsynelatende deiser i fanget vårt så hadde nok mange av oss mistet fatningen en stund. Så jeg oppfordrer nok en gang til å flytte skylden over på den satans svindleren, ikke ofrene.

Nå er det ikke meg du siterte, men jeg hadde aldri og da mener jeg ALDRI gitt kredittkortopplysningene mine til noen som helst

Anonymkode: cb1c4...dbc

Skrevet
1 time siden, Made4u skrev:

Jo, de har utvist tankeløs naivitet, åpnet døren på vidt gap så han kunne forsyne seg grovt fra dem. Tankeløst lettlurte som de har vært kan de takke seg selv.

Nemlig

Skrevet

Problemet er at vi lever så beskyttet i Norge at litt vel mange av oss ikke tenker oss om to ganger før vi slipper folk inn i livene våre. 

Skrevet (endret)
På 17.2.2019 den 15.12, Blondie65 skrev:

Og det andre er: Hvorfor er det så vanlig at man faktisk deler kredittkort informasjonen sin med andre at en ikke reagerer på å bli bedt om det? Dette diskuterte vi på jobben og jeg kunne sjokkert konstatere at det var mer vanlig at par hadde hverandres bank-id enn at de ikke hadde det. Da jeg prøvde å påpeke at dette er jevngodt med å forfalske førerkortet slik at ens partner kan bruke ditt førerkort til å legitimere seg med ble jeg bare latterliggjort.

Noe som er strengt ulovlig og det for en grunn. De har ikke sjanse til å få pengene tilbake hvis de skulle bli bestjålet når de selv har gitt samboeren/ektefellen all informasjon som skal til for å komme seg inn på både bruks og diverse spare konti.

Innlegget er ryddet for svar til slettet innhold.

Endret av O.G.
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå er det ikke meg du siterte, men jeg hadde aldri og da mener jeg ALDRI gitt kredittkortopplysningene mine til noen som helst

Så flott:-)

Skrevet

Vi får bare håpe på at det er såpass mye blest om denne saken nå at klimaet blir tøffere for svindlere.

Skrevet

Conman = confidence man 

Dette er nøyaktig hvordan svindlere har operert siden tidenes morgen. Svindlere bruker mye tid og energi på å opparbeide tillit, et steg om gangen. 

Anonymkode: 9b789...a8d

• Liker 4
Gjest Geirfuglen
Skrevet
5 timer siden, waco skrev:

Men hva var det hun falt for da?

Pengene hans?

Luksusen?

Det at han handler med diamanter?

Det at han har livvakt?

At han var så ærlig?

Attraktiv?

Jeg skjønner det bare ikke, kan ikke du forklare? Når du møter en fyr som er kjemperik, - forelsker du deg i rikdommen da? 

Forestill deg selv at du er eldre enn tredve år. 

Min mening er at ingen begjærer luksus og overfladiskhet dersom man ikke ønsker å være rikere og ha mer enn man allerede har.

Det vet jeg ikke, men jeg ser jo at dette er en utrolig attraktiv fyr, og han er garantert sjarmerende også siden han har greid å lure så mange. Det er ikke sikkert han trengte å gjøre stort mer enn å skru på sjarmen. 

Skrevet

De fleste kvinner på for eksempel Instagram eller lignende, har vel trutmunn / kylling-nebb på nesten 100 % av bildene sine.  

Dette er nok ett ganske stort problem på alle sosiale plattformer i dagens samfunn. De er falske selv, og da forstår de ikke hvor falske noen andre er heller. Rett og slett en gjeng posører, hele gjengen.                  

Anonymkode: be23f...f72

• Liker 2
Skrevet

Da jeg møtte mannen min for syv år siden var han en blakk student i sommerferien. Han fikk brødskiver og spiste middag hos meg hver dag. Trengte han lommepenger eller nødvendigheter lånte han av foreldrene sine. Jeg kunne aldri pøst på med penger til kontoen hans da jeg knapt kjente han. Nå er det selvfølgelig annerledes siden vi har vært et par såpass lenge.

Vi har ingen interesse for luksus av typen privatfly og yatcher, men hvis han hadde vært så freidig og bedt om å låne penger til unødvendig luksus som restaurantbesøk, reiser eller lignende på den tiden hadde jeg bedt han om å stikke fingeren i jorda. Det er ingen som trenger det.

• Liker 2
Annonse
Skrevet
14 hours ago, AnonymBruker said:

De fleste kvinner på for eksempel Instagram eller lignende, har vel trutmunn / kylling-nebb på nesten 100 % av bildene sine.  

Dette er nok ett ganske stort problem på alle sosiale plattformer i dagens samfunn. De er falske selv, og da forstår de ikke hvor falske noen andre er heller. Rett og slett en gjeng posører, hele gjengen.                  

Anonymkode: be23f...f72

Hva mener du med dette?

Anonymkode: 6e28b...cdb

Gjest Pastpresent
Skrevet

Uansett alder og innsikt. Man vet så inderlig vel at man ikke skal lyge seg til å få kredittkort. Da er man medskyldig. Klarer til en viss grad å ha sympati for svindelofre, men det MÅ jo ha ringt noen bjeller her og der. 

Skrevet

Jeg kjenner hun som er omtalt i denne artikkelen, og hun fortjener IKKE å bli hetset her. Det krever utrolig mye mot å stå frem med denne historien, og hun fortjener all den støtten hun kan få.

Mange av dere som kommenterer her har tydeligvis ikke satt dere inn i saken. Hun ble forledet til å tro at de var kjærester, og etterhvert til å tro at hans og hennes liv var i fare. Og hun gjorde det hun kunne for å hjelpe til i en kritisk situasjon. Det er lett å si i ettertid at man burde luktet lunta, men dette er en svindler som har dette som jobb, og vet hvordan man skal manipulere og overtale andre mennesker.

Hun er en smart og snill jente, men snillheten ble dessverre hennes akilleshel i denne saken.

Å stå frem med fullt navn krever ekstremt mot, og er dessverre det eneste som kan stoppe svindlerne, da politiet ikke orker å ta slike saker seriøst.

• Liker 7
Skrevet
5 minutter siden, AndersX skrev:

Jeg kjenner hun som er omtalt i denne artikkelen, og hun fortjener IKKE å bli hetset her. Det krever utrolig mye mot å stå frem med denne historien, og hun fortjener all den støtten hun kan få.

Mange av dere som kommenterer her har tydeligvis ikke satt dere inn i saken. Hun ble forledet til å tro at de var kjærester, og etterhvert til å tro at hans og hennes liv var i fare. Og hun gjorde det hun kunne for å hjelpe til i en kritisk situasjon. Det er lett å si i ettertid at man burde luktet lunta, men dette er en svindler som har dette som jobb, og vet hvordan man skal manipulere og overtale andre mennesker.

Hun er en smart og snill jente, men snillheten ble dessverre hennes akilleshel i denne saken.

Å stå frem med fullt navn krever ekstremt mot, og er dessverre det eneste som kan stoppe svindlerne, da politiet ikke orker å ta slike saker seriøst.

Enig i at det er mye hets her... Synes ikke folk skal dømme andre, for mange aner virkelig ikke hvordan GODE manipulative mennesker er i det de gjør! Bare sånn at det er sagt!

• Liker 2
Skrevet

Tråden er ryddet for brukerdebatt, brukerangrep, innlegg skrevet av utestengt bruker, avsporinger og svar til dette. Elaine Marley, mod.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...