AnonymBruker Skrevet 17. februar 2019 #81 Skrevet 17. februar 2019 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er forskjell på å låne noen et par tusen kroner og 2,1 millioner. Jeg hadde aldri lånt noen så mye penger uansett hvor godt jeg kjente dem. Du er bra dum hvis du låner 2,1 millioner til en du knapt har møtt og du ikke har presentert til familien din engang. Anonymkode: 0c578...f8d Til hennes forsvar, så tok denne mannen henne med på luksushoteller, reiser og privatfly, så hun trodde vel han var rik og ikke ville få noen problemer med å tilbakebetale beløpet. Det var heller ikke et engangsbeløp. Hun trodde at hun hjalp ham i nød. Må innrømme at det er litt merkelig at hun var så lettlurt, men han var sikkert en mester i å manipulere. Slike mennesker som holder på som denne mannen mangler både empati og sympati for andre mennesker og har høyst sannsynlig noen personlighetsforstyrrelser ala narsissisme og psykpatisme. Anonymkode: fb477...cd8 12
Gjest O.G. Skrevet 17. februar 2019 #82 Skrevet 17. februar 2019 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Unnskyld meg, men hun har ikke betalt for sex? Hun prøvde å hjelpe ham økonomisk da hun trodde han var i trøbbel. Det er denne svindleren som bruker pengene til denne kvinnen for å oppnå sex og for å fortsette å unytte andre. Anonymkode: fb477...cd8 En kvinne skal aldri hjelpe en mann med penger, en mann som ber en kvinne om penger er en skit. Det er noe alle kvinner vet med seg selv.
Elaine Marley Skrevet 17. februar 2019 #83 Skrevet 17. februar 2019 Tråden er ryddet for brukerangrep, nedsettende innlegg, oppfordring og forherligelse av brudd på norsk lov og svar til dette. Elaine Marley, mod.
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2019 #84 Skrevet 17. februar 2019 12 timer siden, Sørmann skrev: Alle kvinner kan kjøpes Kvinnesynet ditt er forkastelig. Tenk å være så korttenkt og lite reflektert at man skjærer halvparten av befolkningen over én kam. Er det nå man skal si "I don't wanna live in this planet anymore"? Anonymkode: fb477...cd8 13
Gjest Geirfuglen Skrevet 17. februar 2019 #85 Skrevet 17. februar 2019 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Hver gang jeg leser slike historier om folk som blir svindlet (menn eller kvinner er irrelevant) så klarer jeg ikke tenke annet enn at så dum er det faktisk ikke lov å være. Jeg forsvarer på ingen måte svindlere og bedragere, men det MÅ være lov å tenke fornuftige tanker selv. Anonymkode: 5229b...fd1 Leste du saken? Jeg har nemlig alltid tenkt det samme, men etter å ha lest saken (som egentlig er veldig god), så fikk jeg et annet og mer nyansert syn på det. Jeg fikk oppriktig vondt av denne kvinnen, som virkelig tror hun er elsket. Hun går og ser etter en leilighet som de begge skal bo i. Hun vil ta vare på ham. Hun tror at de er i et gjensidig kjærlighetsforhold. Mange av disse bedragerne lever av det. De er flinke. De er profesjonelle. De vet akkurat hva de skal gjøre for å bli trodd og for å kunne lure disse kvinnene (eller menn). En del av dem som blir lurt har kanskje ikke så mye livserfaring, det er unge mennesker, eller de har ikke nødvendigvis opplevd så mange kjærlighetsforhold. Jeg synes ikke de fortjener å få høre hvor dumme de er. De fortjener i stedet respekt for å ville dele historien sin for at andre skal slippe å bli lurt. Det er klart at det ville vært mye enklere for dem å ikke si noe, så de skal slippe hets og latterliggjøring. De vet så altfor godt at de har tabbet seg ut, og de får smake konsekvensene. All respekt til denne kvinnen som har stått fram med denne historien for å advare andre kvinner.
Valmuefrø Skrevet 17. februar 2019 #86 Skrevet 17. februar 2019 Det er nokså naivt å tro at dette kun skjer med folk som er litt dumme. jeg er sammen med en mann som har mer penger enn jeg noensinne kommer til å få, han har også en livsstil deretter. Vi har 100% tillit til hverandre, hvis han plutselig hadde spurt meg om 100.000 eller 250.000 for den saks skyld gitt at begrunnelsen var god - så ville jeg selvfølgelig stilt opp så lenge jeg hadde pengene. Et scenario er at han skal kjøpe en ny bil, men pga jobb ikke kan hente den selv som planlagt og har lagt fra seg kodebrikken hjemme. Vi kan alle drite oss ut i en hektisk hverdag og trenge en hjelpende hånd. jeg hadde riktig nok ordnet med gjeldsbrev, men det gjeldsbrevet er ikke verdt papiret det er skrevet på om mannen ikke har penger - slik tilfellet er med tindersvindleren. Det å dra ut mest mulig penger av «kjærester» er hans jobb og han er helt tydelig veldig, veldig god i denne jobben. Det er ingentibg annet enn ekstremt synd på disse unge ofrene hans. Synes det er utrolig smålig av folk på et forum å avskrive dem som dumme og at de burde sett dette komme. Hele greia er bare lei og det er ikke deres feil, de har blitt manipulert fra dag 1. 11
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2019 #87 Skrevet 17. februar 2019 15 minutter siden, O.G. skrev: En kvinne skal aldri hjelpe en mann med penger, en mann som ber en kvinne om penger er en skit. Det er noe alle kvinner vet med seg selv. Jeg er helt enig med deg i det. Det er ikke normalt å spørre om å overføre penger, alle varsellampene burde blinke etter en sånn forespørsel. Jeg ville bare presisere at hun ikke gjorde dette for å få sex, hun trodde at han var kjæresten hennes og ville hjelpe ham. Naivt å ta opp lån for å hjelpe ham? Absolutt. Men det står respekt av det at hun går ut i mediene for å advare andre. Denne mannen har åpenbart en personlighetsforstyrrelse, som sikkert gjør han til god til å manipulere. Anonymkode: fb477...cd8 2
Elaine Marley Skrevet 17. februar 2019 #88 Skrevet 17. februar 2019 Tråden er ryddet for kommentar til moderering. Tilbakemeldinger tas på PM eller på Ris og ros. Elaine Marley, mod.
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2019 #89 Skrevet 17. februar 2019 Synes hun er utrolig modig som står fram. Dere menn som ler husker dere denne dokumentaren? Like mange menn som går på slike svindler. NRK Brennpunkt Love Hurts Hilsen Mann Anonymkode: c8035...4de 10
dr_zhivago Skrevet 17. februar 2019 #90 Skrevet 17. februar 2019 56 minutter siden, O.G. skrev: En kvinne skal aldri hjelpe en mann med penger, en mann som ber en kvinne om penger er en skit. Det er noe alle kvinner vet med seg selv. Da bør vel det gjelde for oss menn også da, at vi aldri bør hjelpe damer med penger. For det er mye oftere at jeg leser om menn som blir svindlet fra gård og grunn pga. "kjærlighet" enn damer. 5
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2019 #91 Skrevet 17. februar 2019 Helt utrolig at det er mulig å være så godtroende. Jeg kan med 100% sikkerhet forsikre om at den fella hadde ikke jeg gått i. Anonymkode: 16bcb...555 2
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2019 #92 Skrevet 17. februar 2019 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Helt utrolig at det er mulig å være så godtroende. Jeg kan med 100% sikkerhet forsikre om at den fella hadde ikke jeg gått i. Anonymkode: 16bcb...555 Ikke si det, se for deg det psykiske aspektet her og lær det du kan av dette. Se at det finnes forskjellige måter å få et psykisk overtak på noen, og offeret aner ikke en gang når det startet. Jeg håper virkelig dette er en felle du og alle andre unngår å havne i, men dette er mennesker som er eksperter og rovdyr på sitt felt, de visste nøyaktig hva de skulle si og gjøre for å få denne jenta til å reagere som de ville. Oppskriften er den samme som alltid, finn en måte å hekte offeret på. Anonymkode: e7e30...a61 3
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2019 #93 Skrevet 17. februar 2019 1 time siden, dr_zhivago skrev: Da bør vel det gjelde for oss menn også da, at vi aldri bør hjelpe damer med penger. For det er mye oftere at jeg leser om menn som blir svindlet fra gård og grunn pga. "kjærlighet" enn damer. Dersom noen ber deg om å overføre de penger eller hjelpe de økonomisk, så bør du ikke gjøre det nei. Er det normalt å be folk sende en penger? Anonymkode: fb477...cd8 2
dr_zhivago Skrevet 17. februar 2019 #94 Skrevet 17. februar 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Helt utrolig at det er mulig å være så godtroende. Jeg kan med 100% sikkerhet forsikre om at den fella hadde ikke jeg gått i. Anonymkode: 16bcb...555 Folk som den svindleren der er eksperter på å luke ut folk som har en sårbarhet de kan utnytte. Det er nok ikke alle som går på limpinnen, men siden han sitter der hele dagen og surfer så får han noen få i garnet. Det er ganske utrolig, men om personen som manipulerer er dyktig nok kan de totalt hjernevaske offeret sitt. Det kan også virke på store masser av folk, se bare på hvilke korrupte og falske jævler som ofte blir valgt inn til politiske verv for eksempel. Eller sånne multi-level marketing svindler. Folk som i utgangspunktet er normalt eller over gjennomsnitt smarte kan bli fanget i garnet til de som vet hvilke knapper de skal trykke på. Istedetfor å hundse offrene så bør man som samfunn gå sammen og ta rotta på (på lovlig vis) de som driver på slik. Massiv eksponering i media er kanskje beste måten å få has på denne fyren, når han er kjendis-svindler er det ikke like lett for han å lage et falsk image. Ett raskt bildesøk og det kommer opp 1000 saker om han. 7
Maleficenta Skrevet 17. februar 2019 #95 Skrevet 17. februar 2019 På 16.2.2019 den 13.03, AnonymBruker skrev: Denne typen svindel fungerer ekstra god på skandinavere på grunn av kulturen vår. - Vi er naive og tror på det andre sier til oss - Vi har tilgang på store verdier - Vi er ikke vant til pompøse kjærlighetserklæringer, men drømmer om det - Vi blir lett tiltrukket av de som er frempå, fordi dette er noe vi selv savner i vår kultur. Alt dette gjør at skandinavere er populære mål for svindlere. Og det er ikke den enkelte skandinav sin skyld, vi er et produkt av vår kultur. På grunn av vår kultur må vi finne fellesskapsløsninger for å beskytte den enkelte. Det første tenker jeg må være flere slike artikler som setter fokus på svindelen, og ikke minst viser i detalj hvordan svindlerene går frem. Hva de skriver i sms-er eller sier i samtaler for å manipulere. De fleste artikler om dette tema til nå har aldri gått så detaljert til verks. Dermed tenker mange at " - Ja jeg har hørt om folk som har blitt lurt, men denne fyren er annerledes, han skriver jo at han elsker meg". Anonymkode: 7e40a...fc1 Men det at vi ikke er vant til pompøse kjærlighetserklæring, bør jo være noe som får varsellampene til å blinke for oss da i vår kultur vil det høres overdrevent og falskt ut.. Skulle man tro da. Jeg hadde iallefall blitt veldig skeptisk da. 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2019 #96 Skrevet 17. februar 2019 Hvem er så dumme at de sender kredittkortopplysninger til andre? Slike damer fortjener det de får Anonymkode: cb1c4...dbc 3
dr_zhivago Skrevet 17. februar 2019 #97 Skrevet 17. februar 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dersom noen ber deg om å overføre de penger eller hjelpe de økonomisk, så bør du ikke gjøre det nei. Er det normalt å be folk sende en penger? Anonymkode: fb477...cd8 Jeg personlig ville aldri overført penger til noen, med mindre det var et familiemedlem og jeg visste hva som foregikk. Posten jeg svarte på antydet imidlertid at menn som spør om hjelp fra damer ikke er noe å samle på, og jeg fikk en følelse av at det kun gjaldt én vei. Noe som selvfølgelig er bullshit. Normale, sunne mennesker spør ikke om sinnsyke beløp. Jeg sliter med å spørre om å låne 500 spenn selv om jeg kan betale tilbake ila. et par dager, og jeg hadde heller gått personlig konk enn å be noen låne meg hundretusenvis (eller titusenvis for den saks skyld) av kroner. 4
waco Skrevet 17. februar 2019 #98 Skrevet 17. februar 2019 2 timer siden, Geirfuglen skrev: Leste du saken? Jeg har nemlig alltid tenkt det samme, men etter å ha lest saken (som egentlig er veldig god), så fikk jeg et annet og mer nyansert syn på det. Jeg fikk oppriktig vondt av denne kvinnen, som virkelig tror hun er elsket. Hun går og ser etter en leilighet som de begge skal bo i. Hun vil ta vare på ham. Hun tror at de er i et gjensidig kjærlighetsforhold. Mange av disse bedragerne lever av det. De er flinke. De er profesjonelle. De vet akkurat hva de skal gjøre for å bli trodd og for å kunne lure disse kvinnene (eller menn). En del av dem som blir lurt har kanskje ikke så mye livserfaring, det er unge mennesker, eller de har ikke nødvendigvis opplevd så mange kjærlighetsforhold. Jeg synes ikke de fortjener å få høre hvor dumme de er. De fortjener i stedet respekt for å ville dele historien sin for at andre skal slippe å bli lurt. Det er klart at det ville vært mye enklere for dem å ikke si noe, så de skal slippe hets og latterliggjøring. De vet så altfor godt at de har tabbet seg ut, og de får smake konsekvensene. All respekt til denne kvinnen som har stått fram med denne historien for å advare andre kvinner. Men hva var det hun falt for da? Pengene hans? Luksusen? Det at han handler med diamanter? Det at han har livvakt? At han var så ærlig? Attraktiv? Jeg skjønner det bare ikke, kan ikke du forklare? Når du møter en fyr som er kjemperik, - forelsker du deg i rikdommen da? Forestill deg selv at du er eldre enn tredve år. Min mening er at ingen begjærer luksus og overfladiskhet dersom man ikke ønsker å være rikere og ha mer enn man allerede har. 3
waco Skrevet 17. februar 2019 #99 Skrevet 17. februar 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ikke si det, se for deg det psykiske aspektet her og lær det du kan av dette. Se at det finnes forskjellige måter å få et psykisk overtak på noen, og offeret aner ikke en gang når det startet. Jeg håper virkelig dette er en felle du og alle andre unngår å havne i, men dette er mennesker som er eksperter og rovdyr på sitt felt, de visste nøyaktig hva de skulle si og gjøre for å få denne jenta til å reagere som de ville. Oppskriften er den samme som alltid, finn en måte å hekte offeret på. Anonymkode: e7e30...a61 Problemet er slike jeg ser det, - at du ønsker deg mer enn du allerede har. 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2019 #100 Skrevet 17. februar 2019 Akkurat nå, waco skrev: Men hva var det hun falt for da? Pengene hans? Luksusen? Det at han handler med diamanter? Det at han har livvakt? At han var så ærlig? Attraktiv? Jeg skjønner det bare ikke, kan ikke du forklare? Når du møter en fyr som er kjemperik, - forelsker du deg i rikdommen da? Forestill deg selv at du er eldre enn tredve år. Min mening er at ingen begjærer luksus og overfladiskhet dersom man ikke ønsker å være rikere og ha mer enn man allerede har. Hun fallt for ham fordi hun hadde sårbarheter i seg som han kunne lukte, feks hun slet med dårlig selvtillit eller hadde angst, han så alle de tingene, helte masse "kjærlighet" over de og fikset henne, han tok henne aldeles med storm, det at han hadde penger gjorde det jo lettere for henne å føle at hun endelig kunne gi noe tilbake og LÅNE ham penger. Mannen tok jo privatfly frem og tilbake, hvorfor skulle han ikke låne penger og betale tilbake? Han fikset denne jentas indre usikkerheter og sår på en måte du ikke kan tenke deg. Fordi han er en psykopat, og hun et sårbart offer som han kunne hekte, dermed kunne han utnytte hennes lojalitetsfølelse og kjærlighet, ikke minst tillit, og låne TO MILLIONER av henne. Hilsen ei som møtte en psykopat, ble tatt med storm, flyttet sammen med ham, og ble overtalt til å signere som kausjonist på et lån til 500.000 så vi hadde lik egenkapital til drømmeboligen. Gjett hvordan det endte? Jeg kjenner det igjen når jeg ser det. Anonymkode: e7e30...a61 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå