Gå til innhold

Svindlet av Tinder-date

Anbefalte innlegg

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hun burde jo ha ant ugler i mosen. Hun er riktignok søt og sikkert en kjekk jente. Men oddsen for at en diamantemperiumarving velger akkurat henne? 

Anonymkode: 287a7...678

Det er det jeg sier, man skal være bra innbilsk og ha høye tanker om seg selv for å syns det er helt naturlig og ikke bli mistenksom...

Anonymkode: 1a6ad...4f3

• Liker 3
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er det jeg sier, man skal være bra innbilsk og ha høye tanker om seg selv for å syns det er helt naturlig og ikke bli mistenksom...

Anonymkode: 1a6ad...4f3

Helt enig.Kanskje hun fikk som fortjent ?

Skrevet

Når jeg ser sånne saker som det der så skulle jeg ønske vi fortsatt hadde avstraffelsesmetoder fra middelalderen... jeg merket meg forøvrig at norsk politi hadde henlagt anmeldelsen, og dét etter at fyren hadde regelrett drapstruet både den norske og svenske dama med pressen tilstede... Hadde man derimot "tatt hånd om" denne fyren i rent selvforsvar som reaksjon på denne truslen og norsk politis ignorering av saken så hadde man blitt slengt i buret i 21 år...

Jeg har selv heldigvis for lite "empati" til at jeg ville gått med på å finansiere en romantisk partner på samme måte, men desverre er det mange som er så desperate etter kjærlighet at de lar seg blinde. Har selv sett folk som er nær meg bli lurt over lang tid (men laaangt unna slike summer heldigvis), og det er forferdelig frustrerende. Men denne fyren er jo i en annen liga enn de fleste "love-frauds" mtp at opplegget var såpass profft, og han har tydeligvis livvakter (som han faktisk trenger) og diverse andre på lønningslista si. Det skumleste er egentlig reaksjonen til fyren; når han ble oppdaget og blokket så tok han ikke hintet og bare stakk fra den inntektskilden, men tydde til trusler om vold. Og det bør man ikke kimse av når det kommer fra en psykopat som det der. Desverre så er han vel så alt for klar over at de fleste myndigheter driter i hvordan han holder på.

Men man kan vel bare prøve å advare folk da; du bør være svært mistenksom på folk som så tydelig prøver å skape et bilde av seg selv som "perfekt og vellykket". De fleste ekte rikfolk prøver å være diskré for å ikke tiltrekke seg oppmerksomhet bare pga. pengene, mens lugubre folk gjør det motsatte. Og dersom en eller annen utenlandsk gjøk spør om penger for et eller annet; gi dem finger'n og kutt all kontakt. Jeg har sett så utrolig mange tilfeller av folk fra fattige land som driver på på den måten der, og det tar aldri slutt på uflaksen de har som gjør at de trenger mer penger. De ser på oss i Norge som pengekilder, hverken mer eller mindre.

• Liker 9
Skrevet
3 timer siden, lowIQmoderneGaming skrev:

Hehe, dette blir for dumt. Anmelde en fyr for å framstå som et glansbilde og noe kvinner vil ha. Lol, som om kvinner ikke lyver på tinder hele tiden. Foto oven fra, filter, mange kg gamle bilder og ikke minst det at penger liksom ikke betyr noe. Don't chew what you can't swallow tenker jeg, get over it, og bli voksen

Joda, det er lett å le av de som blir lurt på den måten. Men han nøyde seg ikke med å svindle damene, han truet også med vold når han ble ferska. Og han har midler og folk rundt seg til å gjøre alvor av sånt. Og da er det ikke lenger morsomt. Fyren burde blitt jaktet ned av interpol og buret inne. Håper egentlig han forviller seg til USA, forbryter seg, og blir tatt der. Da får han fort et par hundre år bak lås og slå istedetfor et par mnd. på åpen soning i Europa. Man må huske på at en så soleklart psykopatisk og grenseløs person som i denne saken ikke bør undervurderes. Det er nettopp denne typen personer som ofte viser seg  å være seriemordere for eksempel; godt utseende, veltalende og sjarmerende... og med hundre lik rundt omkring i skauen.

• Liker 10
Skrevet

Leste denne saken og må si at det er første gang jeg har fått sympati med offeret. Han var uvanlig proff på livsstilen. Jeg tviler sterkt på at jeg selv ville ha gått i en slik felle, hadde aldri søkt om kredittkort og lån for et nytt bekjentskap (vel ikke et gammelt heller). Hadde nok trukket meg om jeg fikk høre at han ble forfulgt, da hadde jeg tenkt at han var involvert i lugubre forretninger. 

Men så er det lett å sitte her og tro og mene, følelser er sterke, og gal er det jo forsket på at vi blir under en forelskelse så..

Tenker på dette med truslene han kom med. Stakkars kvinne! Er hun i reell fare nå, spesielt siden hun har gått til media, eller er det mest sannsynlig tomme trusler? 

Og tenk hvor store konsekvenser dette får for hennes framtid! Det blir ikke lett å få boliglån med en slik forbruksgjeld å håndtere :( 

• Liker 11
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Penger gjør kvinner blinde. Du kan se ut som en dassrull og damene står i kø.

Damer har ofte en lang liste med krav for mannen. Men så fort han er rik så faller alle kravene hun hadde.

Anonymkode: bdb6f...626

Når damer ikke vil svare på kritikken fordi de vet at det stemmer...

#denfølelsen

Anonymkode: bdb6f...626

• Liker 2
Skrevet

At folk faktisk mener disse damene får som fortjent 😶 Evig forbruksgjeld er liksom passende straff for å være et godt, men naivt menneske?

• Liker 16
Skrevet
26 minutter siden, kanel23 skrev:

At folk faktisk mener disse damene får som fortjent 😶 Evig forbruksgjeld er liksom passende straff for å være et godt, men naivt menneske?

Vel - det er jo bare å se på luksusfellen, så ser du at banker ettergir lån med dårligere grunner enn dette. 

Denne summen er vel også høy nok til at hun kan påstå hun ikke kan betjene det - da et det gjeldsordning i fem år - hvor hun kan drite i å jobbe, for det får hun jo ikke noe ut av.

Et søk på åpen facebookprofil viser også at dama har solgt leiligheten sin - så kanskje har hun allerede betalt ned gjelden, evt så gjemmer hun unna overskuddet, så hun har noe å leve i luksus på mens gjelda forsvinner av seg selv. 

Anonymkode: 41ec2...856

• Liker 1
Skrevet

Hun kommer til å klare seg helt fint. 2 millioner for en ung kvinne med hele arbeidslivet foran seg i gode jobber er forsvinnende lite. Dessuten er hun åpenbart en pen og ambisiøs norsk kvinne som kommer til å få seg en velbemidlet City-mann. Så livet hennes kommer til å gå bra. Og hun vet det selv og hadde sålede ingen grunn til å offenliggjøre sitt feilsteg, men velger likevel å gjøre det for å redde andre kvinner. Det står det all mulig respekt av.

Respekt.

Anonymkode: b24bf...6ca

• Liker 8
Skrevet

Nå håper jeg jo snart de fleste ikke låner ut penger til folk som plutselig havner i en eller annen krise uansett - det er jo etterhvert ganske mange slike historier. Men det virker jo som svindlerne også blir mer og mer kreative . 

Det jeg blir rimelig irritert på er jo at disse kan holde på akkurat som de vil fordi det veldig sjelden skjer noe med en anmeldelse - politiet bare henlegger sakene.  Det eneste er vel at mange banker faktisk stopper slike svindler på vegne av kundene . 

• Liker 3
Skrevet

Hold deg unna datingsider på nett, er mitt tips. 

Anonymkode: 8b5f9...43a

• Liker 1
Skrevet
11 hours ago, Sørmann said:

Alle kvinner kan kjøpes 

Alle kan kjøpes, for ett eller annet.

Anonymkode: 3f69c...2c8

• Liker 1
Skrevet
11 hours ago, AnonymBruker said:

Hun burde jo ha ant ugler i mosen. Hun er riktignok søt og sikkert en kjekk jente. Men oddsen for at en diamantemperiumarving velger akkurat henne? 

Anonymkode: 287a7...678

De fleste vil bli skeptiske i en slik situasjon. Men det kommer an på hvor mye livserfaring offeret i saken har. Er hen uvant med oppmerksomhet fra det annet kjønn, er det sikkert lett å la seg rive med.

Anonymkode: 3f69c...2c8

• Liker 1
Skrevet

Dette hadde ikke skjedd en kvinne fra et utviklingsland. Nordmenn tror godt om de fleste, og det er jeg glad for, men vi er veldig utsatte.

Når noe er for godt til å være sant, så er det ofte det.

En CEO for et stort selskap vil aldri be om et privat lån. 

Å komme med kjærlighetserklæringer så tidlig er aldri et godt tegn. Navnet virket svært kunstig.

Må si han er profesjonell. Dette er jobben hans, ingen tvil.

Stakkars dame. 

Tror det er viktig å lære barna våre om faresignaler og psykologi når de er i tenårene. 

Diamantindustrien er jo også en svært uglesett bransje.

Anonymkode: 3aae2...5ec

• Liker 6
Annonse
Skrevet
20 timer siden, O.G. skrev:

Når kvinner er så desperate at de faktisk er villige til å betale for kuk så kan de ha det så godt. Håper de har lært nå.

Unnskyld meg, men hun har ikke betalt for sex? Hun prøvde å hjelpe ham økonomisk da hun trodde han var i trøbbel. Det er denne svindleren som bruker pengene til denne kvinnen for å oppnå sex og for å fortsette å unytte andre. 

Anonymkode: fb477...cd8

• Liker 4
Skrevet

Selvom jeg aldri hadde gitt kredittkort info til noen jeg dater er det forståelig at hun ble lurt. Denne svindleren opererer på et helt annet nivå sammen med andre som spiller rolle som livvakt og sekretær (kanskje de også blir lurt?) og med tilgang til et liv i sus og dus. 

Anonymkode: a8119...964

• Liker 3
Skrevet
14 timer siden, lowIQmoderneGaming skrev:

Hehe, dette blir for dumt. Anmelde en fyr for å framstå som et glansbilde og noe kvinner vil ha. Lol, som om kvinner ikke lyver på tinder hele tiden. Foto oven fra, filter, mange kg gamle bilder og ikke minst det at penger liksom ikke betyr noe. Don't chew what you can't swallow tenker jeg, get over it, og bli voksen

Hun anmeldte ikke ham for å framstå som "et glansbilde", men pga. at han svindlet henne for penger! Kan du ikke lese ordentlig, trenger du heller ikke å kommentere. 

• Liker 9
Skrevet

Det han gjorde var mishandling, han møtte henne, han så en litt sårbar, søt uerfaren jente, og han satte full styrke på sjarm og kjærlighet. Han ga denne jenta alt hun trengte fordi han visste hva det var,han hektet henne inn i et psykologisk maktspill og dermed var hun revet ut av realiteten og rett inn i hans. Fra da hadde hun faktisk ikke en sjanse, han opprettet et avhengighetsbånd mellom dem og holdt fokuset hennes på det, og dermed kunne han be henne om ting uten at det virket rart for henne. Hun aa det selv i avisa, at det der og da handlet ikke om de pengene, men at ting ble ordnet og bra igjen. Han ble jo avvisende mot henne og kald når han liksom var i fare, manipulerte henne til å gi ham penger sånn at hun fikk hans gode omsorg og kjærlighet igjen.

Anonymkode: e7e30...a61

• Liker 3
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dere misser poenget. Svindleren gav seg ut for å være svært rik, med stadige privatflyreiser og at han drev en diamantbusiness. Derfor trodde hun på at hun selvsagt ville få igjen pengene hun lånte ham via kredittkortet (som han sa han behøvde fordi han var forfulgt og ikke kunne ha konto selv som kunne spores. 

Fordi hun så han var så rik, var hun trygg på å få tilbake pengene sine! 

Anonymkode: 48252...610

Men altså, denne "diamantbusiness-mannen", han hadde ikke andre han kunne spørre, han som liksom hadde så stort nettverk? Han måtte spørre en dame han har kjent i så kort tid? Det er veldig lite sannsynlig. 

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...