AnonymBruker Skrevet 16. februar 2019 #41 Skrevet 16. februar 2019 8 minutter siden, AnonymBruker said: Det er ikke unormalt å hjelpe kjærester med penger eller legge ut for kjæresten eller turer man bestiller sammen. Anonymkode: a6a6c...929 Legge ut to millioner? Anonymkode: 3f69c...2c8 10
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2019 #42 Skrevet 16. februar 2019 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ikke enig i at det ikke er vår skyld. Jeg er skandinav og oppvokst med den skandinaviske kulturen, men det betyr da overhode ikke at jeg må tømme bankkontoen min for en tilfeldig fyr som skriver han elsker meg på gebrokkent engelsk. Det er lov å tenke fornuftig selv om man er norsk, altså. Anonymkode: 5229b...fd1 Så, det ville ha vært bedre om han hadde vært brithish og snakket flyttende engelsk? 🤣😂🤣 Anonymkode: 70e8c...d98
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2019 #43 Skrevet 16. februar 2019 Just now, Ironically_me said: Leste den artikkelen, og vipps! Surret "Pretty woman" inne i mitt hode.. Tragisk sak, selvfølgelig. Hæ? Anonymkode: 6e28b...cdb 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2019 #44 Skrevet 16. februar 2019 Just now, AnonymBruker said: Hæ? Anonymkode: 6e28b...cdb Eller Askepott. Rik "prins" og "fattig" ung dame. Vi blir naturligvis preget av den typen økonomisk-romantiske historier, mer eller mindre ubevisst. Anonymkode: 3f69c...2c8 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2019 #45 Skrevet 16. februar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Legge ut to millioner? Anonymkode: 3f69c...2c8 2 millioner er selvfølgelig ikke vanlig, men hun har jo ikke vært klar over at hun ikke har fått igjen det hun har lagt ut, han har jo vist hun falske bekreftelser på at beløpene er betalt tilbake til kredittkortene hennes. Insider hadde en episode om en annen norsk kvinne som hadde gjort det samme som i denne saken, tatt opp lån osv i sitt navn for kjæresten og det er ikke heeeelt uvanlig heller, selvom det forekommer sjeldent med så høye beløp. I den Insider episoden hadde hun også fått flere millioner i gjeld og mannen hadde sagt at de skulle kjøpe hus sammen men han trengte bare å investere litt her og der og ta opp lån til ditt og datt så skulle alt ordne seg for han hadde kontroll på alt, det er sykt hvordan overtak de får og hvor god overtalingsevne de har. I det tilfellet solgte til og med damen leiligheten sin, overførte pengene til han for at han skulle fullføre huskjøpet de hadde signert kontrakt på, men i stedet stakk han av med pengene og hun satt igjen med både lån og et ubetalt hus hun hadde forpliktet seg til. Damen fortalte at mannen gratis la gulv i leiligheten hennes, bidro og stilte opp for sønnen og involverte seg og investerte masse tid og arbeid i henne, så når de spiller så ekte kjæreste er det ikke rart at man tror de er det og at dette er de man skal etablere seg med, da blir man mindre kritisk til å investere penger også. Delt økonomi er vanlig i parforhold. Anonymkode: a6a6c...929 7
Million Skrevet 16. februar 2019 #46 Skrevet 16. februar 2019 Kvinner blir svindlet økonomisk av menn som ikke fremstår som rike også. Som denne saken, med Carina (31) som tok mannen inn i sitt liv, sin bolig, lot han få møte barna, leve sammen med dem.... så tok han og stjal id'en hennes og lånte mange hundre tusenvis av kroner i hennes navn bak hennes rygg. https://www.dagbladet.no/nyheter/slik-ble-carina-31-lurt-for-700-000-kroner-av-mr-perfect/70740087 4
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2019 #47 Skrevet 16. februar 2019 8 minutter siden, AnonymBruker said: 2 millioner er selvfølgelig ikke vanlig, men hun har jo ikke vært klar over at hun ikke har fått igjen det hun har lagt ut, han har jo vist hun falske bekreftelser på at beløpene er betalt tilbake til kredittkortene hennes. Anonymkode: a6a6c...929 Ok, jeg har ikke lest saken. Anonymkode: 3f69c...2c8
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2019 #48 Skrevet 16. februar 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke unormalt å hjelpe kjærester med penger eller legge ut for kjæresten eller turer man bestiller sammen. Anonymkode: a6a6c...929 Er det snakk om å betale sin del av en reise, så er det noe helt annet. Her er det snakk om å ta opp et kredittkort i ditt navn som din nye kjæreste skal bruke, som du ikke har kjent i et halvt år en gang! Anonymkode: 296d9...57d 1
Bag Skrevet 16. februar 2019 #49 Skrevet 16. februar 2019 Jeg synes det er utrolig naivt å være sikker på at man aldri kunne bli lurt på denne måten. Har man ikke vært i denne situasjon har man ingen forutsetning for å si det. Forresten tror jeg at jeg aldri kunne ha blitt lurt på denne måten selv. 5
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2019 #50 Skrevet 16. februar 2019 1 time siden, Million skrev: Kvinner blir svindlet økonomisk av menn som ikke fremstår som rike også. Som denne saken, med Carina (31) som tok mannen inn i sitt liv, sin bolig, lot han få møte barna, leve sammen med dem.... så tok han og stjal id'en hennes og lånte mange hundre tusenvis av kroner i hennes navn bak hennes rygg. https://www.dagbladet.no/nyheter/slik-ble-carina-31-lurt-for-700-000-kroner-av-mr-perfect/70740087 Denne kvinnen ble jo frastjålet penger. Hun ga dem ikke frivillig til ham. En stor forskjell. Når du gir noen over 2.000.000,- så er det meeget spesielt. Kan forstå at det kan være mulig og betale noen flybiletter osv. Men 2.000.000,- er mye. Får fornemmelse av Gold Digger når jeg ser dette. Anonymkode: 3a1b6...9b1 2
mummitroll1 Skrevet 16. februar 2019 #51 Skrevet 16. februar 2019 Alle som blir lurt trill rundt på den måten fortjener det. Er du så dum at du tar opp lån og overfører alt av sparepenger til en mann du har kjent i 12 uker fordi han kaller deg "babe, my princess, my love" og tror det er ekte kjærlighet så fortjener du dritten. Ingen kan da virkelig være så naiv? Er noen kvinner virkelig så desperate etter kjærlighet? I hvilken normal verden spør en mann om penger fra noen han har kjent et par uker fordi han blir "truet og har fiender"? Jeg har null sympati for disse kvinnene nettopp fordi de kun vil være med sånne type menn av en grunn: penger. De tror de skal få drømmemannen og leve i luksus. Overfladiske dritt mennesker kaller jeg sånne. De fikk seg en lærepenge i hvert fall 8
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2019 #52 Skrevet 16. februar 2019 Jeg kjenner jeg egentlig blir litt glad jeg har så lav selvfølelse og oppfattelse av egen verdi, for jeg ville ALDRI gått på det om noen ville spandere flyturer, reiser, middager og dill og dall, jeg ville umiddelbart trodd at det bare var lureri, for jeg er ikke verdt eller fortjener noe som helst av dette, og har ingen tro på at noen ville gjort noe sånt for meg Jeg tenker man egentlig skal være bra innbilsk selv, og vant til en viss standard, for å i utgangspunktet ikke bli skeptisk. "Jeg er så flott og rik selv at jeg fortjener fine middager, gaver og reiser og hotellturer, hvorfor skulle jeg tro det var noe lureri?"-liksom... Anonymkode: 1a6ad...4f3 3
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2019 #53 Skrevet 16. februar 2019 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Jo, 98% av norske kvinner går etter penger. Anonymkode: 30bdb...92c Menn går etter penger de og. Ingen som tenker på det- men det skjer. Opplevd flere ganger at menn har lagt seg etter meg pga penger. Anonymkode: 5cdc0...70c 4
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2019 #54 Skrevet 16. februar 2019 Jeg er litt imponert, men samtidig synes jeg at det er ekstremt merkelig å ta opp 10 lån for å sende penger til en man nesten ikke kjenner. Er han flink til å velge offer, eller bare veldig troverdig? Anonymkode: f9688...f4d 2
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2019 #55 Skrevet 16. februar 2019 53 minutter siden, AnonymBruker skrev: Menn går etter penger de og. Ingen som tenker på det- men det skjer. Opplevd flere ganger at menn har lagt seg etter meg pga penger. Anonymkode: 5cdc0...70c Anonymkode: 95080...e2a 2
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2019 #56 Skrevet 16. februar 2019 Dere misser poenget. Svindleren gav seg ut for å være svært rik, med stadige privatflyreiser og at han drev en diamantbusiness. Derfor trodde hun på at hun selvsagt ville få igjen pengene hun lånte ham via kredittkortet (som han sa han behøvde fordi han var forfulgt og ikke kunne ha konto selv som kunne spores. Fordi hun så han var så rik, var hun trygg på å få tilbake pengene sine! Anonymkode: 48252...610 7
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2019 #57 Skrevet 16. februar 2019 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dere misser poenget. Svindleren gav seg ut for å være svært rik, med stadige privatflyreiser og at han drev en diamantbusiness. Derfor trodde hun på at hun selvsagt ville få igjen pengene hun lånte ham via kredittkortet (som han sa han behøvde fordi han var forfulgt og ikke kunne ha konto selv som kunne spores. Fordi hun så han var så rik, var hun trygg på å få tilbake pengene sine! Anonymkode: 48252...610 Det er forskjell på å låne noen et par tusen kroner og 2,1 millioner. Jeg hadde aldri lånt noen så mye penger uansett hvor godt jeg kjente dem. Du er bra dum hvis du låner 2,1 millioner til en du knapt har møtt og du ikke har presentert til familien din engang. Anonymkode: 0c578...f8d 5
Sørmann Skrevet 16. februar 2019 #58 Skrevet 16. februar 2019 Egentlig gikk hun etter penger og rikdom selv ,ble for grisk og mistet gangsynet. 6
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2019 #59 Skrevet 16. februar 2019 Tror nok jeg hadde blitt rimelig imponert hvis noe plutselig tilbød meg å være med i privatjeten. Det er ikke noe jeg er vant med. Anonymkode: b05ae...4a5 3
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2019 #60 Skrevet 16. februar 2019 Hun burde jo ha ant ugler i mosen. Hun er riktignok søt og sikkert en kjekk jente. Men oddsen for at en diamantemperiumarving velger akkurat henne? Anonymkode: 287a7...678 8
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå