AnonymBruker Skrevet 16. februar 2019 #21 Skrevet 16. februar 2019 Penger gjør kvinner blinde. Du kan se ut som en dassrull og damene står i kø. Damer har ofte en lang liste med krav for mannen. Men så fort han er rik så faller alle kravene hun hadde. Anonymkode: bdb6f...626 10
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2019 #22 Skrevet 16. februar 2019 Det er en ting jeg ikke forstår. De har nå et aktivt offer, hun svenske. De kan da avtale møte mellom de to.. også kan de arrestere han. Hvorfor gjorde de ikke det?! Hvorfor kontaktet de ikke politiet og fikk til en eller annen avtale med Sverige om å arrestere han der og levere han til Istrael.... hvorfor konfronterte hun han... også fikk han bare fortsette videre? Er alle i denne saken virkelig helt blåst?! Anonymkode: 296d9...57d 13
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2019 #23 Skrevet 16. februar 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er en ting jeg ikke forstår. De har nå et aktivt offer, hun svenske. De kan da avtale møte mellom de to.. også kan de arrestere han. Hvorfor gjorde de ikke det?! Hvorfor kontaktet de ikke politiet og fikk til en eller annen avtale med Sverige om å arrestere han der og levere han til Istrael.... hvorfor konfronterte hun han... også fikk han bare fortsette videre? Er alle i denne saken virkelig helt blåst?! Anonymkode: 296d9...57d Han var ikke internasjonalt etterlyst av Israel, dermed kan ikke europeisk politi gripe inn. I Europa er han bare anmeldt. Økonomisk kriminalitet blir i praksis ikke etterforsket, så han kan fritt bevege seg rundt i Europa. Anonymkode: 3957f...a16
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2019 #24 Skrevet 16. februar 2019 Så videosnuttene der hun forklarer hva som skjedde. Flott og velartikulert dame. Hun beskriver jo selv hvor dum hun følte seg/føler seg, og hvordan hun virkelig gruet seg til å fortelle den historien. Hun hadde ikke lyst å stå fram med historien, men hun gjorde det. Ganske tøft gjort spør du meg! Kan hjelpe mange damer og menn som er på tur til å havne i samme situasjon. Tenker at vi her inne ikke trenger dømme dama på nytt igjen, hun har allerede tapt 2 millioner og mer... Håper hun kommer seg ovenpå igjen og at det går bra med henne. Og jeg ser at mange knytter en sammenheng her til at han fyren hadde penger. Vi har vel alle hørt historier om menn og kvinner fra Norge som også sender penger ut av landet til "romanser" som ikke har noe penger selv. Altså veldig lite velstående bedragere. Anonymkode: 8dd4d...b5a 27
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2019 #25 Skrevet 16. februar 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han var ikke internasjonalt etterlyst av Israel, dermed kan ikke europeisk politi gripe inn. I Europa er han bare anmeldt. Økonomisk kriminalitet blir i praksis ikke etterforsket, så han kan fritt bevege seg rundt i Europa. Anonymkode: 3957f...a16 Han var da fortsatt anmeldt i Sverige, så hvorfor avtalte ikke Svensken et møte i Sverige også ble han pågrepet? Det henger jo ikke på greip at hun konfronterte han via telefonen, for da ble jo kontakten avsluttet og kan fikk gå fri Anonymkode: 296d9...57d 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2019 #26 Skrevet 16. februar 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så videosnuttene der hun forklarer hva som skjedde. Flott og velartikulert dame. Hun beskriver jo selv hvor dum hun følte seg/føler seg, og hvordan hun virkelig gruet seg til å fortelle den historien. Hun hadde ikke lyst å stå fram med historien, men hun gjorde det. Ganske tøft gjort spør du meg! Kan hjelpe mange damer og menn som er på tur til å havne i samme situasjon. Tenker at vi her inne ikke trenger dømme dama på nytt igjen, hun har allerede tapt 2 millioner og mer... Håper hun kommer seg ovenpå igjen og at det går bra med henne. Og jeg ser at mange knytter en sammenheng her til at han fyren hadde penger. Vi har vel alle hørt historier om menn og kvinner fra Norge som også sender penger ut av landet til "romanser" som ikke har noe penger selv. Altså veldig lite velstående bedragere. Anonymkode: 8dd4d...b5a Da er det eldre ofre som blir jaktet på, de som ofte sliter med romantikken og da faller for bare det å få oppmerksomhet. Han her går etter unge og naive som faller for pengene. Anonymkode: 296d9...57d 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2019 #27 Skrevet 16. februar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Han var da fortsatt anmeldt i Sverige, så hvorfor avtalte ikke Svensken et møte i Sverige også ble han pågrepet? Det henger jo ikke på greip at hun konfronterte han via telefonen, for da ble jo kontakten avsluttet og kan fikk gå fri Anonymkode: 296d9...57d Å være anmeldt betyr ingenting med mindre politiet starter etterforskning og vil prate med han. Svensk politi hadde mottatt en anmeldelse, men hadde ikke startet noen etterforskning, og dermed har de verken bedt om å få snakke med han eller på annen måte forsøkt å komme i kontakt med han. De kunne fint møttes i Sverige. Politiet i Sverige hadde fortsatt ikke gjort noe med mindre de hadde startet etterforskning. Og som sagt. Økonomisk svindel blir sjelden eller aldri etterforsket i noen europeiske land. Anonymkode: 3957f...a16 2
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2019 #28 Skrevet 16. februar 2019 47 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er da nok av menn som blir lurt av thai kvinner. De elsker jo mannen etter første treff og gir seg ikke før hun er gift og billetten til Norge er klar. Anonymkode: 08811...64c Er også mange thailandske damer som blir svindlet, av menn som er/utgir seg for å komme fra fks Europa. Som lover dei gull og grønne skoger, tror svindel går mange veier og utnytter mennesker i hele verden. Anonymkode: 9d0b8...beb 2
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2019 #29 Skrevet 16. februar 2019 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så videosnuttene der hun forklarer hva som skjedde. Flott og velartikulert dame. Hun beskriver jo selv hvor dum hun følte seg/føler seg, og hvordan hun virkelig gruet seg til å fortelle den historien. Hun hadde ikke lyst å stå fram med historien, men hun gjorde det. Ganske tøft gjort spør du meg! Kan hjelpe mange damer og menn som er på tur til å havne i samme situasjon. Tenker at vi her inne ikke trenger dømme dama på nytt igjen, hun har allerede tapt 2 millioner og mer... Håper hun kommer seg ovenpå igjen og at det går bra med henne. Og jeg ser at mange knytter en sammenheng her til at han fyren hadde penger. Vi har vel alle hørt historier om menn og kvinner fra Norge som også sender penger ut av landet til "romanser" som ikke har noe penger selv. Altså veldig lite velstående bedragere. Anonymkode: 8dd4d...b5a Enig, det er utrolig tøft og stort gjort av hun å stå fram! Kjærlighetssvindel kan skje på mange måter, det finnes også norske kvinner som sitter i fengsel fordi de har blitt forelsket i feil mann og uten viten fraktet dop for han eller hvitvasket penger for han, Insider Fem hadde en episode på dette husker jeg og mørketallene er nok store. Denne jenta er en hederskvinne, ordentlig sterk er hun som står fram selvom det oppleves forferdelig traumatisk å dele og rippe opp i, og vondt å være utsatt for. Hun har først og fremst fått hjertet sitt knust på grunn av løgn og manipulasjon, det fucker virkelig med hodet til noen å gjøre dette hun har blitt utsatt for og det er et sjokk i seg selv, det at hun også ble manipulert til å overføre så mye penger er en tilleggsstraff for henne, så ikke tillegg hun enda mere straff ved å latterliggjøre henne offentlig heller når hun faktisk bruker sin erfaring for å redde andre fra å utsettes for det samme! Mannen har til og med drapstruet henne (som vi hørte på lydopptaket til både hun og hun svenske jenta) så det er ikke noe tvil om at dette er en farlig mann som virkelig kan og har ødelagt psyken og livet til uskyldige ofre! Anonymkode: a6a6c...929 22
Gjest O.G. Skrevet 16. februar 2019 #30 Skrevet 16. februar 2019 Når kvinner er så desperate at de faktisk er villige til å betale for kuk så kan de ha det så godt. Håper de har lært nå.
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2019 #31 Skrevet 16. februar 2019 Jeg har full forståelse for at man kan bli svindlet. Spesielt av en som man tror skal bli kjæresten sin, og leve lykkelig med i alle sine dager. Men jeg forstår ikke hvorfor de lar det fortsette, de må jo fatte det tilslutt. Jeg har selv opplevd å bli svindlet, dette av en norsk mann, som jeg datet, og hadde møtt flere ganger før han svindlet meg, og det var bare 1000 kr. Men han prøvde seg jo på andre ting og, han hadde venner som kunne skaffe mye rart til innkjøpspris. Osv. Men jeg forsto jo at jeg var blitt svindlet ganske raskt. Men jeg fikk pengene tilbake, da jeg truet han med noe, han hadde vært dum nok å fortelle meg. Anonymkode: a1a4e...416 3
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2019 #32 Skrevet 16. februar 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hver gang jeg leser slike historier om folk som blir svindlet (menn eller kvinner er irrelevant) så klarer jeg ikke tenke annet enn at så dum er det faktisk ikke lov å være. Jeg forsvarer på ingen måte svindlere og bedragere, men det MÅ være lov å tenke fornuftige tanker selv. Anonymkode: 5229b...fd1 Jeg pleier også å tenke slik, men ikke i dette tilfellet. Disse to begynte relasjonen sin med et møte, de var på reise(r?) sammen, hadde konstant videokontakt, han bygget opp en troverdig ramme rundt det hele. Gudene skal vite at det er synd på middelaldrende kvinner som blir lurt av "amerikanske soldater" på nettet også, men det er samtidig lettere å bli oppgitt av dem og føle seg sikker på at man ikke ville gått på det selv. Denne Tinder-svindleren er faktisk i en helt annen liga enn de "amerikanske soldatene" og kan nesten ikke sammenlignes med dem. Anonymkode: 5f4ab...e39 10
Hr. Aktiv Skrevet 16. februar 2019 #33 Skrevet 16. februar 2019 Jeg har ingen forståelse for denne svindelen og hvordan folk havner opp i den. Allerede dagen etter der det ble en flytur hadde jeg fått kalde føtter. Hva skjer nå å hvorfor? Når spørsmålet kommer opp om penger bare uker etter første møte så burde alle varsellamper lyse ihvertfall til en person som tilsynelatende er verdensvant slik denne dama fremstod. Synes det er trist mange damer er slik, men jeg har lite medlidenhet når så åpenlyst svindel får gjennomføres. Et ordtak er verdt å få med seg: "Er ting for godt til å være sant er de ofte det". Desverre vil vi se denne overskrifte i media i morgen også. Da med nye hovedrolleinnehavere. 4
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2019 #34 Skrevet 16. februar 2019 3 timer siden, O.G. skrev: Når kvinner er så desperate at de faktisk er villige til å betale for kuk så kan de ha det så godt. Håper de har lært nå. Det er jo ikke det som er tilfelle. De betaler for kvalitetstid med kjæresten sin. 2 timer siden, Hr. Aktiv skrev: Jeg har ingen forståelse for denne svindelen og hvordan folk havner opp i den. Allerede dagen etter der det ble en flytur hadde jeg fått kalde føtter. Hva skjer nå å hvorfor? Når spørsmålet kommer opp om penger bare uker etter første møte så burde alle varsellamper lyse ihvertfall til en person som tilsynelatende er verdensvant slik denne dama fremstod. Synes det er trist mange damer er slik, men jeg har lite medlidenhet når så åpenlyst svindel får gjennomføres. Et ordtak er verdt å få med seg: "Er ting for godt til å være sant er de ofte det". Desverre vil vi se denne overskrifte i media i morgen også. Da med nye hovedrolleinnehavere. Det er ganske mange som flyr for å møte kjæresten sin eller en de liker, så det er ikke noe unormalt i. Det er heller ikke unormalt at ting kan komme i veien, det kan skje oss alle, jobben kaller, at bankkortet svikter pga teknisk feil eller noen i familien har dødd. Det er dette sånne bedragere utnytter seg av og kommer opp med troverdige historier og forklaringer. Dette skjer like mye med menn som med kvinner og det er veldig synd på alle de som får følelsene sine lekt med og utnyttet på den måten, og psyken sin manipulert av mester-manipulatorer. Det er kjempe bra at skriver mer om i media sånn at man kan bli obs på disse mekanismene, og at bedragerne selv kanskje blir mer skremt fra å holde på siden de risikerer å bli hengt ut i media med bilde og navn når ikke systemet klarer å straffe dem. Anonymkode: a6a6c...929 5
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2019 #35 Skrevet 16. februar 2019 Vil legge til over det om mange som flyr for å møte kjærester, overfører penger, investerer i opplevelser sammen , i de fleste tilfellene går det bra og er genuint og godt ment. Men så fins det unntak som når bedragere utnytter seg av dette. Det er aldri offerets feil! Anonymkode: a6a6c...929 3
Gjest O.G. Skrevet 16. februar 2019 #36 Skrevet 16. februar 2019 (endret) 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er jo ikke det som er tilfelle. De betaler for kvalitetstid med kjæresten sin. Anonymkode: a6a6c...929 Her får vi rett og slett bare være enige om å være enige. Endret 16. februar 2019 av O.G.
Gjest Minesveiper Skrevet 16. februar 2019 #37 Skrevet 16. februar 2019 Altså, hvis man har en avstandsgreie, og den andre spør om penger så burde varsellampene lyse. Det er ikke normalt å spørre andre om penger.
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2019 #38 Skrevet 16. februar 2019 52 minutter siden, Minesveiper skrev: Altså, hvis man har en avstandsgreie, og den andre spør om penger så burde varsellampene lyse. Det er ikke normalt å spørre andre om penger. Det er ikke unormalt å hjelpe kjærester med penger eller legge ut for kjæresten eller turer man bestiller sammen. Anonymkode: a6a6c...929
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2019 #39 Skrevet 16. februar 2019 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er nok like mye rikdom som står i hodet på damene, akkurat som for menn som går på tilsvarende svindler med nigerianske prinsesser. Anonymkode: 3f69c...2c8 Enig. Dyrbar lærepenge, men dog. Anonymkode: 95080...e2a 1
Ironically_me Skrevet 16. februar 2019 #40 Skrevet 16. februar 2019 Leste den artikkelen, og vipps! Surret "Pretty woman" inne i mitt hode.. Tragisk sak, selvfølgelig. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå